Permalänk

Sluten Vattenkylning

Hej alla som kan tänkas ramla in här, men jag har en fundering jag fick när jag höll på städa datorn invändigt sist och flyttade runt lite på Vattenkylningens kylare och märkte att det skvalpade. Så då blev jag fundersam om det skvalpade när jag monterade in den i chassit för ca 3 år sen eller om vätskan faktiskt kan försvinna (dunsta) bort efter en längre period i sluten vattenkylning.

Det som sitter i är ett Hydro Series H60 av Corsair.

Kom gärna med funderingar och kanske svar på min fundering

Permalänk

Vätska dunstar bort genom slangarna över tid.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Undra om inte Corsair Johan får ta frågan han borde veta.
Annars gissning skarv som kan smyg läka eller slang som svettas men har för mig dom har lång garanti på sina vattenkylare 5 år

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Måste man byta vätska när man byter märke på vätskan eller kan man bara blanda?

Permalänk
Medlem

Det här ett gott exempel på varför jag undviker slutna vattenkylare. De låter mycket, (pump, slangar, fläkt). Kostar mycket. Dålig framtidssäkerhet. Och nu, också. Kräver dem underhåll.

Skrivet av Andzti89:

Måste man byta vätska när man byter märke på vätskan eller kan man bara blanda?

Bara att blanda.

Permalänk
Medlem

@Ruzikx:

Yeah, men de ser rysligt häftigt ut med alla gröna slangar

Tack för svaret Blandar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andzti89:

@Ruzikx:

Yeah, men de ser rysligt häftigt ut med alla gröna slangar

Tack för svaret Blandar på.

Det finns väl inga slutna vattenkylare med gröna slangar? Finns iafl inte hos svenska återförsäljare.

Se till att det är destillerat vatten bara.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jygge:

Undra om inte Corsair Johan får ta frågan han borde veta.
Annars gissning skarv som kan smyg läka eller slang som svettas men har för mig dom har lång garanti på sina vattenkylare 5 år

Vi kan väl höra med honom.
@Corsair Johan

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@Ruzikx:

Jag har en Bigwater 760i

http://www.techwarelabs.com/reviews/cooling/bigwater-760i/ima...

Vet inte om den går eller om den överhuvudtaget gick att få tag i här i Sverige från början.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Agent_009:

Hej alla som kan tänkas ramla in här, men jag har en fundering jag fick när jag höll på städa datorn invändigt sist och flyttade runt lite på Vattenkylningens kylare och märkte att det skvalpade. Så då blev jag fundersam om det skvalpade när jag monterade in den i chassit för ca 3 år sen eller om vätskan faktiskt kan försvinna (dunsta) bort efter en längre period i sluten vattenkylning.

Det som sitter i är ett Hydro Series H60 av Corsair.

Kom gärna med funderingar och kanske svar på min fundering

Hej Agent_009,

Lite kan de skvalpa om kylaren. Att vätskan skulle dunsta tar lång tid och det skulle isåfall märkas på temperaturerna och ljudet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan