Permalänk
Medlem

Acer Xb270hu Brus och bleed.

Hejsan.
Jag har en fråga till folk som har en acer xb270hu. Min skärm har en del bleed vilket jag vet att denna panel har preblem med men vars gå gränsen för att man ska lämna igen den och pröva en ny?. Mitt nästa problem är lite komiskt, det kommer ett brusande ljud från strömknappen på skärmen när jag ställer in den på 144hz och det blir lägre och lägre för varje hz inställning jag går ner. Helt borta vid 85hz. Har ej provat gå över 300 fps i spel för då lär vell fanskapet flyga i luften. Min fråga är om fler personer med denna skärm hör ett brus?.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk

Skulle också vilja veta detta

Min XB270HU har lite bleed nere i vänstra hörnet som endast syns mot mörk bakgrund.
Frågan är om det är värt att chansa på att byta och få ett ännu sämre ex.

Permalänk
Medlem

@varporx: Jag hör inget brus, låter som du borde reklamera.

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

@varporx

Testade att sätta örat intill powerknappen på min XB270HU nu och hör ett väldigt svagt surr när jag kör i 144Hz. Måste dock ha örat 10cm från knappen för att höra något så inget som stör mig. hade lämnat tillbaka skärmen om du stör dig på surret. Mitt exemplar är tillverkad i April 2015 så har du möjlighet att kontrollera tillverkningsdatum kan du sikta in dig på en skärm från den batchen. Köpte min skärm på CDON.

Permalänk
Medlem

@Zer0_Pain: Om allt annat med skärmen funkar bra så skulle jag inte chansa på en ny, risken finns att du får en sämre. Döda pixlar, värre bleed osv.

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

@Zer0_Pain: Om allt annat med skärmen funkar bra så skulle jag inte chansa på en ny, risken finns att du får en sämre. Döda pixlar, värre bleed osv.

Lite det jag är rädd för, köpte min på netonnet lager i umeå. Min har ju bleed i alla fyra hörnen och ska fara imorgon och byta till en ny och hoppas på att den är bättre. Någonting jag oxå märkt med skärmen är att antireflex behandlingen inte är den bästa. men men får vell pröva en ny och se om man får en bättre har ju 14 dagars ångerrätt och för 8000 borde man fan få en skärm som är något att ha.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem

Tredje gången gilt. Skärmen jag har nu har minimalt med bleed i ena kanten.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu