Spelprestandan? ssd eller vanlig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Spelprestandan? ssd eller vanlig

hej det är så här jag har inte världens snabbaste hdd i min dator, i mmorpg spel t.ex. skulle laddningstider eller FPSen öka med en ssd? (ska uppgradera allt annat som moderkort,grafikkort och ramminnen ((vilket ökar FPS och laddningstid hoppas jag)) men funderar också på att byta till SSD för att överföringar till USB ska gå fortare som filmer)

Tack i förhand mvh stiffe

edit: är denna ett bra val? ----------> https://www.dustinhome.se/product/5010798121/arc-100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av lilla_pip:

hej det är så här jag har inte världens snabbaste hdd i min dator, i mmorpg spel t.ex. skulle laddningstider eller FPSen öka med en ssd? (ska uppgradera allt annat som moderkort,grafikkort och ramminnen ((vilket ökar FPS och laddningstid hoppas jag)) men funderar också på att byta till SSD för att överföringar till USB ska gå fortare som filmer)

Tack i förhand mvh stiffe

edit: är denna ett bra val? ----------> https://www.dustinhome.se/product/5010798121/arc-100

Varken FPS eller laddningstider ökar med en SSD.

FPS kommer vara på samma nivå som innan
Laddningstiden kommer att MINSKA (inte öka)

Överföringar till USB borde inte bli mycket snabbare. Om du kör USB2 så blir det ingen skillnad alls. Kör du USB3 kan det bli lite snabbare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Denna SSD'n skulle noga vara ett bättre val.

Du kommer inte få högre fps utav en SSD. Laddningstiderna blir däremot kortare och Windows blir rappare och quickt.

En SSD är ett av de bästa köpen jag har gjort. Kör på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

ja ok tack för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av niclasc:

Överföringar till USB borde inte bli mycket snabbare. Om du kör USB2 så blir det ingen skillnad alls. Kör du USB3 kan det bli lite snabbare

skrev fel, menade minska.. `*doh!*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av niclasc:

Skrivet av Ruzikx:

Du kommer inte få högre fps utav en SSD. Laddningstiderna blir däremot kortare och Windows blir rappare och quickt.

Precis som nämns här så kommer laddningstiderna minska avsevärt i de flesta spel och FPS inte påverkas. Det finns dock undantag då många spelmotorer nuförtiden kan strömma in texturer under spelets gång och då kan SSD även påverka prestandan i spelet. Inte mycket men det kan bli något bättre, speciellt precis efter att spelet startats. Med det sagt, SSD gör under för datorn

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

jag hade valt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2880218
5 års garanti och knäcker dom flesta konkurenterna för tusenlapp är helt okej

CPU: R5 1600 @ 3.9Ghz 1.38v
RAM: 16GB @ 3066Mhz
GPU: 480 nitro+ @ 1366Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Ruzikx:

Håller helt med

Intel I5 2500K @ 4.4 Ghz Hyper 212 Evo | 8 Gb ram 1600 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb, OCZ Agility 3 60 Gb | Asus GTX 980 Strix