ASUS VG248QE 144 Hz "Blinkar" När jag höjer Volymen på Tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

ASUS VG248QE 144 Hz "Blinkar" När jag höjer Volymen på Tangentbord.

Hej!

Jag har en "ASUS VG248QE 144 Hz"med grafikkortet "ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB" samt ett tangentbord "Logitech G510"
Och när jag skall höja med volymskrollen på tangentbordet så börjar skärmen att blinka. har även testat med ett annars tangentbord som har touchvolym med märket Logitech och det är samma där. Men när jag höjer inne i Windows 10 så fungerar det jätte bra..
Jag använder Display-Porten på Skärmen och Grafikkortet med 144Hz, har även testat alla lägen på Hz:en och det är samma där.. Jag har installerat nysate drivers osv till respektive komponent..
Skärmen och datorn än Köpt i Februari i år

Finns det någon som kan hjälpa mig och veta vad detta kan vara för fel...

Tack på förhand
//Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Usb-kontakten nära grafikkortet och typ krypström? Testa byt USB-kontakt till fram på datorn eller likn.
Obskyrt fenomen när tangentbordet är nära skärmen, flytta tangentbordet bort från skärm och testa igen?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Det kan ju vara någon OSD funktion som försöker visa volymen men buggar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Gurk:

Hej!
Jag har tesat alla usb portar och det är desamma på alla tyvärr...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Svensktiger:

Okay.. Vad innebär detta.. ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Svensktiger:

Det kan ju vara någon OSD funktion som försöker visa volymen men buggar.

^ This.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av paak8078:

@Svensktiger:

Det var bara en tanke.
Kanske finns det OSD inställningar att kolla upp ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av paak8078:

@Svensktiger:

On Screen Display = OSD

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Bildexpert
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Är också inne på OSD i kombination med till exempel dynamisk kontrast aktiverat i skärmen.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarPixelklockanDVI & VGAHDMITV

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

OSD

Hej alla

Tack för ni svarat mig... Men jag har testat de inställingar som fanns med OSD.. både On & Off Mode.. Men de e samma med alla lägen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av paak8078:

Hej alla

Tack för ni svarat mig... Men jag har testat de inställingar som fanns med OSD.. både On & Off Mode.. Men de e samma med alla lägen...

En helt annan tanke bara där, jag hade ett tag logitechs egna mjukvara för att få till funktionalitet på extraknapparna. Kör du med den? Kanske är det så att den där mjukvaran ställer till något och att den används oavsett vilket du kör med. Eventuellt testa att avinstallera (eller om man kan inaktivera?) den mjukvaran för att se om det är roten till spökeriet. Jag tyckte sedan att det inte alls var så mycket annat som jag hade nytta av så jag kör utan, Windows 10 har tydligen stöd för det mest relevanta för min del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Gurk:

Jag har testat med båda delarna utan Logitech Gaming Software och med, men de e samma problem med båda tyvärr. Jag har nu även testat med front portarna och det är desamma med dom. Har gjort en ren ominstallation av windows men de hjälper inte heller. testar att byta från D-Port till HDMI samma där..

Fattar nada nu faktiskt.. KNAS KNAS KNAS...