Permalänk
Skrivet av C4ndyWhi7e:

ett av de fetaste här på forumet! femma

Tackar!

Skrivet av Chozley:

Så jävla fint att det gör ont!

Hehehehe :3

Skrivet av werty1.5:

Riktigt snyggt!

Tack så mycket!

Skrivet av klasvonklas:

Mycket snyggt bygge samt fotat. Jag undrar dock över hur loopen är kopplad till grafikkorten. Jag kan inte så mycket om vattenkylning men det ser lite konstigt ut, som att vattenslingan delar på sig till de två blocken och sen går ihop igen för att gå vidare. Känns som att det skulle bli ojämnt flöde mellan blocken, att det ena skulle få ett högre. Eller så har jag helt missförstått hur det fungerar

Jag tänker att det är såhär man kopplar: http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/174686?l=eyJyZXNvdXJj...

Tack så mycket! För att besvara din fråga sår är det olika kopplingsmetoder, så kallat seriellt och paralellt. Seriellt är som på bilden du länkade, att den går mellan varje grafikkort ett åt gången. Detta leder till högre motstånd, men har även fördelen att allt vatten passerar varje block. Jag har kopplat det seriellt, alltså att flödet delas upp mellan de två grafikkorten. Detta är möjligt då motståndet i blocken är de samma, och att flödet delas upp jämnt mellan de två, just för att motståndet inte är ojämt. Den störste fördelen med detta är att grafikkortskombinationen inte ger lika mycket motstånd i jämförelse, men med nackdel att mindre vatten flödar genom varje block per given tidsenhet. Då jag kör pumpen på lägsta inställningar och ändå har en del vatten att flytta är det skönt att motståndet minskar, så att kylningen inte presterar kass. Givetvis kan jag koppla dem seriellt, och öka pumpvarvtalet, men jag tycker dessutom att det är snyggare såhär.

Skrivet av bärplockaren:

@fiddegath
Snyggt stilrent!
Men vad gör du för rymdprojekt med alla dessa skärmar?

Tackar!

Tyvärr är den informationen konfidentiell...

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk

@fiddegath: Aha, då förstår jag! Undrade nämligen hur det fungerade, har sett de två olika kopplingssätten några gånger och undrat. Men då vet jag att det ändå blir samma flöde p.g.a samma motstånd, tack för väl utförligt svar!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Mycket snyggt!
Bra jobbat

Permalänk

Fa-an va fint nånting av de snyggare jag sätt är ett stort fan av saker som är ¨cleant¨

Permalänk
Permalänk

5/5 sjukt snyggt! Hoppas på fler byggen i framtiden!

Visa signatur

Intel i5-6600k | GeForce GTX 980Ti | Corsair VENGEANCE 16GB | Asus sabertooth z170 | Corsair SSD Force GS Series 240GB |