Samsung UE55F8005 + trådlösa hörlurar?

Permalänk
Medlem

Samsung UE55F8005 + trådlösa hörlurar?

Hei!

Är det möjligt att bruka trådlöse hörlurar med denne TV'en?
Fjärrkontrollen brukar BT.

Permalänk
Medlem

Jag har en panasonic ST60 plasma, fjärren är standard, men jag har en penna och 3d glassögon som kopplar sig via BT, men den verkar vara låst till dom 2 enheter, ingenting mer kan kopplas på.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag har ue55h7005. Jag tror du kan då jag kunnat koppla bt högtalare till min. Däremot så funkar det inte perfekt. Det går nämligen inte att höja ljudet med kontrollen till TVn om man ser på TV utan jag måste använda kontrollen till högtalarna. Om man försöker ändra ljudet så säger TVn "Externa högtalare är anslutna" Det känns ganska kasst då det t.ex inte är något problem att höja eller sänka ljudet om jag chromecastar till TVn med bluetoothhögtalarna.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

@arry: Hvilke hörlurar brukar du?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Intressant!

Jag har precis samma tv, och har som du letat efter ett sätt att få trådlöst ljud till denna då jag anser att film, serier och tv upplevs bäst med hörlurar och inte via antingen inbyggda (usch!) eller fristående högtalare/ljudlimpa.

Så, efter mycket letande då valde jag att köpa SteelSeries A50 Wireless Headphones nu i helgen när Inet.se hade "Sweclockers Helg", och de var prissänkta med 1000kr - till 1990kr istället för 3000 de ligger på annars. (33% rabatt)

Hur som helst, jag tänkte att för ovanlighetens skull filma när jag packar upp dem och tjöta lite på en helt påhittat dialekt (vilket jag inte alls har annars, måste vara min sälj-röst som kommer in där..) om vad jag tycker vid första anblick.

(Kanske en utav de flummigaste unboxing -filmerna..? haha)

Återkommer när jag tyckt och tänkt mer!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@jabec: Jag använder bluetooth högtalarna audio pro T12

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!
Jag tror jag heller körer med mine Grado SR325e med förlengnigskabel, bättre ljud med sladd.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag kan återkoppla och säga att Astro A50 -lurarna åker tillbaka.
De är gjorda för att spela med, vilket aldrig var min primära tanke och de känns klumpiga med extra kontroller och features som jag inte vill ha.

Dessutom använder de en annan ljudbild än vad jag anser vara naturlig.
Kör hellre med mina Sennheiser Momentum Over-Ear och förlängningskabel som TS själv också kommit fram till

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •