Permalänk
Medlem

grafiska lcder.

är det någon som vet några bra sidor om dessa. samt var man kan köpa dem billigt.. gärna i sverige.

Permalänk
Inaktiv

Personligen tycker jag att LCDSHOPEN verkar hyglig.
Finns monterade, vilket är bra. Då jag gör sönder alla jag försöker
mig på själva (4st AD-CENTER / eller nått sånt hette dem).

Edit: Glömde länken http://viper.1go.dk/lcd/

Permalänk
Medlem

Vilken storlek vill du ha? Och hur mycket är billigt?

Permalänk
Medlem

tack. smurfen. ska kicka lite där nu...

felldin. hade väl tänkt mig typ 128x128 minst.
under tusenlappen är billigt

Permalänk
Medlem

Jag håller på att kolla på om det är möjligt att använda en grafisk display från en gammal Texas Ti-82. Kan säga att det ser ljust ut.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

Groover, håll mig uppdaterad! (Har en Ti-83 plus som man kanske kan leka med senare i livet

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Jag har en grafisklcd 128X64. Beställt från usa, blev väll under 500kr iallfall tror jag..... ska se om jag får in den i datorn snart......

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeBulan
Jag har en grafisklcd 128X64. Beställt från usa, blev väll under 500kr iallfall tror jag..... ska se om jag får in den i datorn snart......

vilken adress då?

Visa signatur

MaxLiv

Permalänk
Medlem

"blev väll under 500kr iallfall tror jag" Hmm, har du inte kollat på fakturan?
Sen brukar ju herr tull vilja leka lite med priserna.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Groover, håll mig uppdaterad! (Har en Ti-83 plus som man kanske kan leka med senare i livet

Har hört att display controllern och CPU är ihopbyggda i en kapsel på ti-83 och senare men det är inte bekräftat ännu. Ska skruva isär flickvännens och kolla tänkte jag.

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groover
Jag håller på att kolla på om det är möjligt att använda en grafisk display från en gammal Texas Ti-82. Kan säga att det ser ljust ut.

Lova att meddela mig om resultaten :). Har en död TI-83 av gamla modellen liggande.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

Köp en LCD till en nokia 3310 den är VÄLDIGT billig.
http://www.jelu.se/shop.php

Permalänk
Medlem

aningen liten också...

Permalänk
Medlem

Ungefär hur stor vill du ha? Alltså i cm räknat inte pixlar.

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Medlem

nånstans vid 10cm bred eller större.

Permalänk
Medlem

köpte min på eio.com vi ska se här.... 47$ me frakt... Naje, det blev nog typ 580-600 Men javligt billigt endå. Synd bara att dom inte hade något conntroller chip inbyggt på den störe modelen....

edit, tror tullen var typ 5kr men sedan var det massa moms också....

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

nebulan.

köpte ni med COD eller med kreditkort?
COD = cash on delivery. typ. postförskott (för dom som undrar)

hur många var ni som beställde ? så man får någon hum om hur mycket det kostar att beställa själv.

mvh mek.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ensam med paypal funka smidigt och det blev INTE dyrt!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Lova att meddela mig om resultaten :). Har en död TI-83 av gamla modellen liggande.

Håller på att kolla upp det men det ser väldigt ljust ut. Kanske kan få den fungerande i nästa vecka med just en TI-83. Måste bara komma på ett sätt att få flickvännen att använda min andra grafritare.

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Medlem

Efter att ha undersökt en ti-83 lite så kan jag säga att den funkar fint att koppla till datorn. Man behöver inte göra så stor åverkan på displayen så jag tror att det utan vidare skulle gå att sätta ihop räknaren efteråt om man inte har sönder den förstås.

Pinout, schema och program är på gång. Har bara fått den till att rita ut lite olika linjer och grejor men den går helt klart att styra.

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Medlem
Citat:

Efter att ha undersökt en ti-83 lite så kan jag säga att den funkar fint att koppla till datorn. Man behöver inte göra så stor åverkan på displayen så jag tror att det utan vidare skulle gå att sätta ihop räknaren efteråt om man inte har sönder den förstås.

Pinout, schema och program är på gång. Har bara fått den till att rita ut lite olika linjer och grejor men den går helt klart att styra.

Fett :). Väntar med spänning..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Programmeringen var klurigare än jag hade hoppats men det går långsamt framåt. Här är iaf pinout testad och fungerande.

1 +5 2 GND 3 /RST L -> Reset state 4 NC 5 /STB L -> standby, T6A04 cannot accept any commands or data 6 D/I H -> Display data, L -> control data 7 /CE /WR=L -> Data is latched on rising edge of /CE, /WR=H -> Data appers while /CE is low 8 D7 Data bit 7 9 D6 10 D5 11 D4 ... 12 D3 13 D2 14 D1 15 D0 Data bit 0 16 /WR H -> Read selected, L -> Write selected

Controllern är en Toshiba 6A04.

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Medlem
Citat:

Programmeringen var klurigare än jag hade hoppats men det går långsamt framåt. Här är iaf pinout testad och fungerande.
*en massa saker*
Controllern är en Toshiba 6A04.

K.. Letar efter den nu.. Fast det verkar närmast som att den har åkt i nån städning :(.

Visa signatur