Tips på hur man gör en C#-applikation som använder actionscript och flash plattformsoberoende

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro!
Registrerad
Dec 2001

Tips på hur man gör en C#-applikation som använder actionscript och flash plattformsoberoende

Har en applikation som är skriven i C# VS2010. Applikationens funktion är sådan att en animering i .flv-format spelas upp ovanför systemtray vid valda tidpunkter med hjälp av flash. Finns det något smidigt sätt att göra en sådan applikation plattformsoberoende?
Ska man använda Unity istället för flash eller är det overkill? Finns det något annat?
Är det bara att kasta allt och börja om från början och vad ska man i så fall använda för att spela upp animeringarna?

Vem har bajsat i min termos?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2013

Kolla på mono.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

FLV är väl "bara" vanliga mp4-filer inbäddade i ett annat format. Så det går väl att konvertera till valfritt format som du kan spela upp med lämpligt språk och API.