Koppla dumburk till laptop, möjligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Koppla dumburk till laptop, möjligt?

Hej!

Vet inte om jag får starta ny tråd eller om det ens är rätt ämne men jag testar.
Har en gammal dumburk som jag gärna skulle vilja se film på genom att koppla till min laptop.
Vill veta om det ens är möjligt och om det är det vilken sladd/sladdar jag behöver i så fall.

Postar länkar till bilder på alla uttag som finns så hoppas jag att någon kan hjälpa mig
Bilder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2011

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3 - CPU: AMD FX-8350 - RAM: Corsair XMS3 1333MHz 4GB x4 - GFX: Gigabyte Radeon R9 290X - Systemdisk: ADATA SP900 SSD]:.
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

Gått över till Linux på fulltid.
Det jag saknar på linux är photoshop och lightroom. Men det löser jag med darktable och gimp. Sen får man inte vara lika kräsen över spelen som släpps till linux om man vill spela. Om man säker sin standard så går det bra att köra linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2008

Det där är väl FRÅN Scart till HDMI, han borde väl behöva tvärtom dvs från hdmi till scart

"Det är alltid enklare att säga att man mår bra, än att förklara varför man har ett inre helvete"
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Bildexpert
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Torde fixa biffen:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Sedan kommer allting bli suddigt och otydligt jämfört med datorns skärm. Så det kan faktiskt vara lite förgäves jämfört med att titta direkt på laptopen.

Edit: Ja, de två första är felvända omvandlare.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarPixelklockanDVI & VGAHDMITV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2006

De där e ju Scart input och HDMI output..

Vad har du för utgång på datorn? vga/hdmi/dvi?
Du måste ha en adapter som passar in i datorn och som sedan har scart på andra sidan.

Edit*
Jaha här hans det före medans man skrev

Intel Core i7 4790K 4ghz | MSI Z97-G45 GAMING | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | ADATA 16GB 1600mhz DDR3 | EVGA GeForce GTX 970 SC ACX2 4GB | Corsair RM 650W | Samsung 250GB SSD EVO | 9Tb HDD | Windows 10 Pro x64 | Fujitsu P23T-6 IPS THOR || LG 65" IPS 4K 65UB950V || Laptop Dell Latitude E5420 i5 2.5ghz 8GB-DDR3 Win 10 x64 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Tack för alla svar!

Ja det är ju scart på tvn och hdmi på datorn (tror inte det finns några andra uttag)
Men den senaste adaptern som ni länkat borde fixa både bild och ljud eller?
Och är det här det billigaste alternativet för ja om det inte är säkert att det blir bra bild verkar det väldigt dyrt :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Laxpudding:

Torde fixa biffen:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Sedan kommer allting bli suddigt och otydligt jämfört med datorns skärm. Så det kan faktiskt vara lite förgäves jämfört med att titta direkt på laptopen.

Edit: Ja, de två första är felvända omvandlare.

usch den va dyr, nästen lika billigt att köpa en begagnad liten LCD teve och då blir det ju garanterat bättre bild..

Intel Core i7 4790K 4ghz | MSI Z97-G45 GAMING | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | ADATA 16GB 1600mhz DDR3 | EVGA GeForce GTX 970 SC ACX2 4GB | Corsair RM 650W | Samsung 250GB SSD EVO | 9Tb HDD | Windows 10 Pro x64 | Fujitsu P23T-6 IPS THOR || LG 65" IPS 4K 65UB950V || Laptop Dell Latitude E5420 i5 2.5ghz 8GB-DDR3 Win 10 x64 Pro|

Trädvy Permalänk
Bildexpert
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Hur stor är dumburken?

Det kan ju förstås bli bekvämare att sitta i soffan och glutta på TV:n istället för skärmen på laptopen. Men i fråga om upplösning och bildkvalitet så beror det på omvandlaren och TV:n. Omvandlaren arbetar med kompositvideo och i praktiken talar vi om en flytande gräns mellan motsvarande 320x240 till 400x300 pixlar eller något sådant.

600 kronor är ju grundplåten till en ny TV med full HD och HDMI direkt in. Det är i mitt tycke bättre spenderande pengar, men så klart inte möjligt om det är väldigt snålt på kontot just nu.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarPixelklockanDVI & VGAHDMITV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

http://www.sweclockers.com/artikel/21068-bildanslutningar-del...

Denna artikeln borde sitta som handen i handsken för dig.

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | Asus Radeon R9 280 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Den är en 28 tums.
Men ja jag funderar också på att lägga pengarna på en platt-tv istället
Känns som mer värt det just nu.

Tack popup75 ska kolla in den!