Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

tips på liquid coolers

kör atm med min amd fx8350 black edition med stock cooler men vill uppgradera nu då stock coolern är skit, tänkte kanske köpa corsairs h110i GTX men ville bara höra hur den kör och om den passar till min cpu. ( är inte så bra på datorer så vill bara vara säker x) )

moderkorter jag använder är detta
https://www.komplett.se/product/760831/datorutrustning/moderk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

nzxt kraken x61

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming: i7 6850k | MSI X99S SLI | KFA2 1070 SLI | Gskill 4X4gb | Crucial mx100 512gb, bx100 250gb | Evga 1000 P2

Htpc: A8-7600 | hyperx 8gb | kinstone V300 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Ska du ha färdigt vatten kylning så ta en med radiator 240 mm eller större kolla före att den passar vissa hål får man modifiera om så det stämmer.
Gärna en med bra garantitid på där har du en hel del att välja på

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm BenQ 32'' BL3200PT

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Pacolito:

kör atm med min amd fx8350 black edition med stock cooler men vill uppgradera nu då stock coolern är skit, tänkte kanske köpa corsairs h110i GTX men ville bara höra hur den kör och om den passar till min cpu. ( är inte så bra på datorer så vill bara vara säker x) )

moderkorter jag använder är detta
https://www.komplett.se/product/760831/datorutrustning/moderk...

Hej Pacolito,

Våran kylare, H110i GTX passar ditt moderkort. Men vilket chassi har du?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Pacolito,

Våran kylare, H110i GTX passar ditt moderkort. Men vilket chassi har du?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hade tänkt att köpa H110i GTX nu i veckan och i och med det så tänkte jag slå till på erat 750d chassi samtidigt

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Pacolito:

Hade tänkt att köpa H110i GTX nu i veckan och i och med det så tänkte jag slå till på erat 750d chassi samtidigt

Det låter som en bra idé, det chassit är riktigt fint med och kylaren passar bra i det. Lycka till med bygget!

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Corsair är duktiga på chassin,Har själv ett 750D.
Men vill du ha problemfri kylning under lång tid framåt?
Då är det Noctuas luftkylning du ska kolla in.
Det funkar till 100% Direkt utan en massa jävelskap.

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel 4790K. Med kylare Noctua NH-D14.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus VG248QE.
Asus frontbase.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

@Corsair Johan: Tack så mycket, blir mitt andra bygge