Permalänk
Medlem

@SilverStone:

Tackar!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Plain, neat looking but still I'm going to go with a 3, no offense of course just my honest opinion.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverStone:

@Nydell:

ASUS RAMPAGE V EXTREME passar i FT05 utan modifikationer.
Angående den andra frågan, så tror jag att det ska gå att montera en 280mm radiator i botten och fortfarande kunna använda HDD-buren. Men eftersom jag inte har ett FT05 här för tillfället så kan jag tyvärr inte testa. Det finns dock 2.5" platser på baksidan av chassit, ifall man bara använder SSD enheter.

(Jag ska kolla med ledningen angående den andra frågan, så kan jag återkomma via PM )

Kudos till Silverstone som svarar i forat!!

Det gillar jag.

Hoppas fler tillverkare tar efter.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Enda nackdelen med det chassit är att större moderkort inte får plats för annars så skulle jag haft ett och inte Obsidian 900D som väger bly.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hedersmedlem

Stiligt Justin! 5 av 5!

Men jag vet en plats där delarna skulle passat bättre

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ownage:

Ett av dom snyggaste byggena Bra jobbat!

Cheers man!!

Skrivet av Deatlev:

Nvidia förstör färgschemat tycker jag! Skulle ha använt en eftermarknadskylare eller amd.

The color scheme is ruined by the nvidia graphics card in my opinion.

It is a shame that there is no other green in the build, but it is Nvidia's colour so I understand why they use it.

Skrivet av tvelander:

@Deatlev: han förstår Svenska

Jajamen! Tvelander har faktist rätt Pratar flytande också, men grammatiken är helt kass när jag skriver... <<< See!

Skrivet av Icte:

Nice build Justin! I'm currently half deciding between getting this case or the older FT03 as an upgrade to my loud TJ08-e but gotta say this case is quite tempting after you've done such a nice build! 5/5 golden cases for you!

Thank you mate! I can recommend this case for sure. Cable management is a pain in the arse though, so get ready to go crazy with cable ties like I did

Skrivet av Eldritzh:

That's beautiful!

Thank you Dave!

Skrivet av Nudel:

Did you do any modifications to fit the asus rampage V extreme, or does it fit? (I have the same motherboard and I really liked this case)

If you would have put a 280mm radiator in the bottom, would the HDD bracket fit?

PS. 5 stars

No mods done to make this mobo fit, just as SS rep stated. The E-ATX mobo uses the same holes as a regular ATX mobo. IF you put in a 280mm rad, I am sure it would still fit the drive cage too.

Skrivet av Scious:

5/5 Droolworthy cable management!

Cheers mate! it took a full 5 hours to get it right

Skrivet av backfeed:

Mycket snyggare kabeldragning än vad jag åstadkom i min egen och i sambons FT05.

Själv tycker jag det är gott om plats för kabeldragning där bak, men det är nog bara för att jag är van trängseln i riktigt små chassin (som Ncase M1).

There is plenty of space as long as one does not bunch all cables together in one clump. Cheers!!

Skrivet av SilverStone:

@Nudel:

ASUS RAMPAGE V EXTREME passar i FT05 utan modifikationer.
Angående den andra frågan, så tror jag att det ska gå att montera en 280mm radiator i botten och fortfarande kunna använda HDD-buren. Men eftersom jag inte har ett FT05 här för tillfället så kan jag tyvärr inte testa. Det finns dock 2.5" platser på baksidan av chassit, ifall man bara använder SSD enheter.

(Jag ska kolla med ledningen angående den andra frågan, så kan jag återkomma via PM )

Awesome post there SS, and thanks for checking out my gallery!

Skrivet av Equilibrium:

Plain, neat looking but still I'm going to go with a 3, no offense of course just my honest opinion.

Thanks for looking!! why only a 3 though?

/J

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av skogsvilden:

Enda nackdelen med det chassit är att större moderkort inte får plats för annars så skulle jag haft ett och inte Obsidian 900D som väger bly.

E-ATX fits

Skrivet av Überklass:

Stiligt Justin! 5 av 5!

Men jag vet en plats där delarna skulle passat bättre

Thank you Micke!! I look to build your PC next week

/J

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Thanks for looking!! why only a 3 though?

/J

Oh I don't know, I guess that is the mystery of life...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

E-ATX fits

Thank you Micke!! I look to build your PC next week

/J

Well my motherboard is SSI EEB and cases that support that are actually quite rare, because of the nonstandard and shifting hole-layout and I use 2 PSU's as well

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

@MetallicAcid:
How is the airflow and gpu temps for this build due to the radiator in the bottom?
btw. nice build, very stylish

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Equilibrium:

Oh I don't know, I guess that is the mystery of life...

...

Fine.

Skrivet av skogsvilden:

Well my motherboard is SSI EEB and cases that support that are actually quite rare, because of the nonstandard and shifting hole-layout and I use 2 PSU's as well

Ahh. Well the only thing that suits what you need is CaseLabs then

Skrivet av macke0010:

@MetallicAcid:
How is the airflow and gpu temps for this build due to the radiator in the bottom?
btw. nice build, very stylish

Cheers mate!! Temps were disappointing with this set up to be honest. The GPUs ended up at 80c, and the 5960x at 60c. I would have preferred using a tower air cooler for CPU, and using the stock 180mm high pressure fans, but I only had the 360mm AIO on hand that I will use for another project.

/J

Permalänk
Silverstone

@Nudel:

Uppföljning*

Nu har jag fått ett svar från ledningen och det lyder:
"Om radiatorn är längre än 280mm så går det tyvärr inte att ha både hårddiskburen och kylaren, men skulle kylaren vara prick 280mm så går det bra med både radiator och hårddiskbur."

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@SilverStone:

Tack så mycket för att du tog dig tid att undersöka saken ordentligt!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, hade redan chassiet på min "bygglista" men blev ännu mera övertygad nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Enda nackdelen med det chassit är att större moderkort inte får plats för annars så skulle jag haft ett och inte Obsidian 900D som väger bly.

Galet inlägg

Permalänk
Medlem

Förstår inte grejen med radiator i just detta chassi, finns säkert 100 andra där man sätter radiatorn på luften UT ur chassiet, inte på IN luften för att värma upp det...
Detta chassi är ju det ultimata luft chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Förstår inte grejen med radiator i just detta chassi, finns säkert 100 andra där man sätter radiatorn på luften UT ur chassiet, inte på IN luften för att värma upp det...
Detta chassi är ju det ultimata luft chassit.

spelar inte så stor roll om den varmare luften från radiatorerna blåser in eller ut ur chassit, temps överlag påverkas inte speciellt över det, särskillt inte temps på komponenter som är vattenkylda.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻