Problem med ULMB på Asus ROG Swift PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Maj 2012

Problem med ULMB på Asus ROG Swift PG278Q

Hej,

Har kört på min ROG swift nu i ca 2-3 månader och det har fungerat perfekt med både g-sync i MMO/RTS/RPG och liknande samt då köra ULMB på FPS som t.ex. CS:GO.

Sen idag när jag startar skärmen märker jag den är otroligt ljus. (dvs brightness o contrast till 100% ljus). Jag kollar då inställningarna på skärmen efter vad som kan vara fel och märker att ULMB fortfarande är aktiverat men verkar ej fungera. Provar då stänga av den och märker direkt att den går tillbaka till standard ljustyrka. Testar då lite och märker att när jag aktiverar ULMB och försöker ändra Pulse Width (desto mindre nivå desto mörkare skärm men mer effektivt för funktionen) att inget händer alls. Den är lika ljus oavsett.

Har nu provat:
Ominstallera nvidia drivers.
Återställa skärmens inställningar
Låta skärmen vila en timme för se om den var överhettad eller något liknande.
Formaterat om till windows 8.1 från 10 och sen tillbaka till 10 för utesluta nya operativsystemets problem.
Har även testat äldre Nvidia drivers.

Får verkligen inte funktionen till att funka. Har haft tidigare problem att ibland har videodrivrutinen slutat funka, men efter omstart har det fungerat igen. Har mest tänkt att detta var relaterat till W10 buggar.

Har någon upplevt likadant eller har kanske något förslag på vad jag kan göra?

Skärmen fungerar bra utan ULMB igång samt G-sync fungerar klockrent frf. Men känns ju väldigt B att inte kunna nyttja alla funktioner på en 7000krs skärm..

Jag har värsta speldatorn, med massa komponenter.