Skype dras med stora problem för användare världen över

Permalänk
Melding Plague

Skype dras med stora problem för användare världen över

Microsofts populära chattklient Skype har under måndagen drabbats av stora problem som i värsta fall gör tjänstens appar obrukbara oavsett plattform.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Microsofts populära chattklient Skype har under måndagen drabbats av stora problem som i värsta fall gör tjänstens appar obrukbara oavsett plattform.

Läs hela artikeln här

Är det inte så det ska vara? Förstår inte uppståndelsen.

Permalänk
Medlem

Skype har inte varit sig likt sedan Microsoft köpte det. Jag saknar den tiden då det var fristående och mer community-drivet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer inte in

Permalänk
Medlem

Fick ha telefonkonferens kl 11:30 då skype inte fungerade.

Gick det oxå men bättre via skype

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Skype har inte varit sig likt sedan Microsoft köpte det. Jag saknar den tiden då det var fristående och mer community-drivet.

Själv tycker jag det har blivit mycket bättre.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Själv tycker jag det har blivit mycket bättre.

Har inte märkt någon skillnad alls. Eller ja, förutom nu då.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Skype har inte varit sig likt sedan Microsoft köpte det. Jag saknar den tiden då det var fristående och mer community-drivet.

Nostalgihatt på. (google bild)

I övrigt så brukar Skype vara OK, gillade dock MSN mer.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem

Detta ställer till det mycket, stora delar av mitt dagliga arbete sker över skype så det har varit en jobbig dag.
Folk skulle försöka med hangouts osv, det blev lite smått koas men löste sig dryga timmer försenat ;/
Sen att google kör auto mute på hangouts när man skriver på datorn gjorde ej saken bättre

Hoppas det löser sig så att allt blir bra till nästa vecka

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

I Skype's fall kan man helt klart säga att det var bättre förr. Första riktigt stora problemet på ett tag men det känns i övrigt bara mer reklambloatat för varje uppdatering som kommer.

Får väl se vad IT-gruppen på jobbet gjort på andra orter när väl Skype börjar funka igen typ...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Entusiast

Har använt webklienten länge nu, är extremt mycket trevligare än apparna. Visserligen enbart för chat då jag vägrar installera deras plugin men ringer aldrig ändå.
https://web.skype.com/en/

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

I Skype's fall kan man helt klart säga att det var bättre förr. Första riktigt stora problemet på ett tag men det känns i övrigt bara mer reklambloatat för varje uppdatering som kommer.

Får väl se vad IT-gruppen på jobbet gjort på andra orter när väl Skype börjar funka igen typ...

Lätt att blocka annonser i skype Men håller med dig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Lite märkligt är det att MS har så stora problem. Jag är uppriktigt förvånad över att de har ständiga problem med sina Office 365 tjänster i övrigt. Var och varannan dag rapporteras problem och användare förlorar alltför ofta kontakt med deras Online Exchange.

Permalänk
Medlem

Samma problem som jag haft hemma under 6 månaders tid mao

Min Asus router med Tomato blockerar logins och status trafiken , har försökt med det mesta inkl reset & flash för o lösa det men gett upp.
Vill inte gå tillbaka till default mjukvaran.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Tror inte jag använt Skype knappt alls sen Microsoft satte klorna i det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Största problemet var när Microsoft började ta bort funktioner i MSN och sedan ersatte det helt med Skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Lätt att blocka annonser i skype Men håller med dig.

Jo jag vet. Men även om man har know how för att göra det så känns det som om Skype går mot samma öde som MSN till mötes... Bara en tidsfråga tills typ youtube-länkar poppar upp i chattfönstret som på MSN messenger. Det var irriterande som f*n när det begav sig!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Vadå "Under måndagen"? Skype har drabbats av stora problem under de senaste åren, ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Vadå "Under måndagen"? Skype har drabbats av stora problem under de senaste åren, ju.

Stora problem = tjänsten fungerar knappt öht. Visst, man har ju haft samtal som helt plötsligt droppar men då är det bara att ringa upp igen så är det inga problem. Så att de drabbats av stora problem under de senaste åren kan jag inte hålla med om.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Skype har funkat utan problem för mig sedan MS tog över det iaf. Men nu idag har dom riktigt stora problem.

Permalänk
Medlem

Så här går det när MS får lägga sina händer på något. Först förstör de interfacet (massvis med luft och bling-bling i det) och därefter kan man inte lita på att det fungerar.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

mumble, teamspeak, ventrilo, gotomeeting - ba gö det som går å göra tills vidare.

gnälla kan man gö i graven!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag skulle logga in på Skype förra veckan för första gången sen 1 år ungefär. Och låt mej säga att det var bland dom mest irriterande sakerna jag gjort!

Jag kom såklart inte ihåg mitt lösenord, så jag begärde ett nytt, som tog för evigt att komma och funkade inte trots att jag ställde om det. Så jag fortsatt ju att testa, tänkte att jag kanske skrivigt fel, och då blir jag utlåst och måste vänta i 24 TIMMAR innan jag kan prova igen!

Dra nå gammalt över mej! Jag provade då att logga in på ett äldre konto jag hade, samma sak där, provade att göra ett helt nytt, FUNKA INTE HELLER. Sen när jag precis ska ge upp och gå därifrån, ja då helt plötsligt kommer jag in på den jag låste ifrån början?

Svårt att göra det hela mer frustrerande iaf!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Vad en del överdriver... Har nyttjat Skype nästintill dagligen under flera års tid och sett till alla dagar det fungerat så är det tämligen sällan det varit några påtagliga problem.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att Skype blivit märkbart sämre i Microsofts regi. Det var keff kvalitet och droppade samtal innan uppköpet också.

Dagens problem var ju en ny, om än mindre trevlig, företeelse. Själv är man en sån som alltid provar logga in och ut. Tji fick jag.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket kackel... Alla program/clienter/webbsidor är nere ibland, så är det bara.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av LeafBox:

Jag skulle logga in på Skype förra veckan för första gången sen 1 år ungefär. Och låt mej säga att det var bland dom mest irriterande sakerna jag gjort!

Jag kom såklart inte ihåg mitt lösenord, så jag begärde ett nytt, som tog för evigt att komma och funkade inte trots att jag ställde om det. Så jag fortsatt ju att testa, tänkte att jag kanske skrivigt fel, och då blir jag utlåst och måste vänta i 24 TIMMAR innan jag kan prova igen!

Dra nå gammalt över mej! Jag provade då att logga in på ett äldre konto jag hade, samma sak där, provade att göra ett helt nytt, FUNKA INTE HELLER. Sen när jag precis ska ge upp och gå därifrån, ja då helt plötsligt kommer jag in på den jag låste ifrån början?

Svårt att göra det hela mer frustrerande iaf!

Meh, du glömmer ett lösenord och lyckas inte skriva in rätt, då spärrar MS dig i 24 timmar för att motverka spam/hammering. Sen lyckas du logga in. Och detta är Microsofts fel?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Stora problem = tjänsten fungerar knappt öht. Visst, man har ju haft samtal som helt plötsligt droppar men då är det bara att ringa upp igen så är det inga problem. Så att de drabbats av stora problem under de senaste åren kan jag inte hålla med om.

"Stora" var kanske att ta i, men anslutningsfel och plötslig frånkoppling händer ganska ofta, även om det bara är att ringa tillbaks, och har varit så sedan MS tog tag i programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Lite märkligt är det att MS har så stora problem. Jag är uppriktigt förvånad över att de har ständiga problem med sina Office 365 tjänster i övrigt. Var och varannan dag rapporteras problem och användare förlorar alltför ofta kontakt med deras Online Exchange.

De är inte de enda.

Hade ett h..vete med Steam igår, och det krävdes ca 30 försök och 6 timmar för att kunna köpa 2 DLC... Chatt och online tjänsterna slängde ut en flera gånger under dagen också. Riktigt kul att hitta någon kul att spela med och sen 15 min senare när man är nästan klar med ett uppdrag så slänger steam ut en och spelet stänger ner anslutningen.

Är så trött på dessa online tjänster som inte fungerar. Bryr mig inte om de måste dubblera antalet servrar, dubblera hela deras system, men ska de sälja tje tjänst måste den banne mig fungera också.

Tänk om denna mentalitet hade funnits i andra saker. Det är då tydligen okej att din bil inte startar varje måndag, eller ugnen bara fungerar 6 dagar i veckan och i max 1,5 timme i sträck innan temperaturen blir så hög att den måste svalna och du får börja om. Naturligtvis så skyller tillverkaren på att strömmen hos mig har gått för att kylskåpet inte håller rätt temperatur hela tiden, eller varför inte TVn som lite spontant ger dig felmeddelande när du tittar på TV och ber dig starta om den. För detta är tydligen "okej" inom mjukvara...

/me längtar till en dag där mjukvara och tjänster på nätet får samma krav på sig som hårdvara och prylar man handlar i butik. Ska de säljas, ska krav kunna ställas.

Permalänk
Medlem

Skitbesvärligt för min del.^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500