SSD - Windows och massa partioner

Permalänk
Medlem

SSD - Windows och massa partioner

Tänkte installera om Windows nu och ser att jag har flera olika småpartioner som tillhör SSD-n. Har först den stora på drygt 111 GB och sedan har jag två små på drygt 100 MB och 400 MB.

Frågan är om dessa båda skall vara kvar? Eller vad jag skall göra med dessa.

Min HDD har en extra liten (reserverad) det kan jag förstå, men två....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort dom innan du installerar.
Men windows kommer att skapa dom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tänkte installera om Windows nu och ser att jag har flera olika småpartioner som tillhör SSD-n. Har först den stora på drygt 111 GB och sedan har jag två små på drygt 100 MB och 400 MB.

Frågan är om dessa båda skall vara kvar? Eller vad jag skall göra med dessa.

Min HDD har en extra liten (reserverad) det kan jag förstå, men två....

Om du ska installera om så kan du ta bort dessa partitioner, boota med USB sticka, välj installera nu klicka på din SSD, ta bort samtliga partitioner, klicka uppdatera, klicka på nästa. du behöver inte skapa några partitioner själv det gör installationsprogrammet åt dig.

Koppla loss alla andra befintliga HDD innan installation.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Du kan ta bort dom innan du installerar.
Men windows kommer att skapa dom igen.

Skrivet av ggustavsson:

Om du ska installera om så kan du ta bort dessa partitioner, boota med USB sticka, välj installera nu klicka på din SSD, ta bort samtliga partitioner, klicka uppdatera, klicka på nästa. du behöver inte skapa några partitioner själv det gör installationsprogrammet åt dig.

Koppla loss alla andra befintliga HDD innan installation.

Tack för svar. Då vet jag att det är normalt med två stycken extra partioner på SSDn.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Skall bara säga att jag märkte nu när jag installerade om Windows att det inte gick att ta bort dessa två extra partioner på SSD.....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Skall bara säga att jag märkte nu när jag installerade om Windows att det inte gick att ta bort dessa två extra partioner på SSD.....

Om du vill kan du ladda ner partition magic eller liknande program och ta bort allt från disken innan du installerar windows. Det finns bootbara versioner för usb, bara att google lite.

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Skall bara säga att jag märkte nu när jag installerade om Windows att det inte gick att ta bort dessa två extra partioner på SSD.....

Ta bort de med början av den nedersta och sen går du uppåt i tabellen.