Vilket märke är ditt nätaggregat

Permalänk

XFX TS 550w 80+ bronze , duger i krig

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk

Har ett: EVGA SuperNOVA 1300 G2, 1300W PSU
Väldigt nöjd.
Har ett Titan X, vet inte vad jag köper i framtiden så jag ville framtidssäkra. Helt tyst och har passiv kylning upp till en viss effekt.

Permalänk
Medlem

EVGA SuperNOVA 750W G2.

Köper man inte ett kvalitetsagg så är det som att födas med risig mage. Det är något man gärna undviker om det så kostar lite extra.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

EVGA SuperNOVA 750W G2 blev det på Black Friday rean!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Bytte mitt tidigare under black friday rean. Det gamla höll 5 år (chieftec 550w) men nu gav det upp. Blev ett Corsair cx 600m för 350 spänn. Lätt värt det!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Bytte mitt tidigare under black friday rean. Det gamla höll 5 år (chieftec 550w) men nu gav det upp. Blev ett Corsair cx 600m för 350 spänn. Lätt värt det!

Lätt värt det? Återstår att se

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tagan? De gick omkull 2009/2010. Känns som ett märke som är än mindre aktuellt att diskutera än Noctua.

Skrivet av pompa_kumla:

Tagan var dynga inte konstigt det gick omkull lika illa som ace hiper. Dock kanske tagan hållde vad det lovade vet inte men dålig kvalite på kondensatorer.

Skrivet av AtreX:

Åh, man tackar, jag har två (ett ligger iofs som reservagg nånstans i källaren så det vågar jag inte gå i god för till 100%, men det funkade senast det behövdes iaf)! Sen är det ju orimligt att utmärka dem till en "bra tillverkare" bara för att mina har hållit bra, det håller jag med om, men jag hade ärligt talat inte hört nån större kritik mot dem innan heller så det var intressant att få höra en annan sida av myntet också

Ah, gamla goda Tagan. Minns att de var väldigt hypade runt 2005. De fick mycket gott omdöme då från flera håll, men det var inte jag kunde så mycket om nätagg. Sedan försvann de mystiskt från radarn, minns inte att jag någonsin såg en med 120mm fläkt. Kanske blev de skit sen. Eller så var de alltid skit, men levde loppan innan folk begrep sig på nätagg.

Köpte ett begagnat år 2006 tror jag, men det gick inte igång, så jag lämnade tillbaka det. Inte så bra som jag läst uppenbarligen. Sedan blev det Seasonic.

Skrivet av Azodan:

Seasonic, finns det något annat märke?

Skickades från m.sweclockers.com

(Y)

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Lätt värt det? Återstår att se

Haha ja jo... men 3 års garanti 350 spänn. Skulle det gå sönder efter 3 år precis är det en kostnad på 116 kr per år. Mitt tidigare agg fyllde inga standarder what so ever, kostade 449kr nytt och höll 5 år.

Att det skulle "explodera" och ta med sig hela systemet i explosionen köper jag inte. Kanske jag får ångra snart dock!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Lepa G1600-MA.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Haha ja jo... men 3 års garanti 350 spänn. Skulle det gå sönder efter 3 år precis är det en kostnad på 116 kr per år. Mitt tidigare agg fyllde inga standarder what so ever, kostade 449kr nytt och höll 5 år.

Att det skulle "explodera" och ta med sig hela systemet i explosionen köper jag inte. Kanske jag får ångra snart dock!

Verkar som cx kan äta hårddiskar, även dö mystiskt. Explodera har jag inte hört

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Satte nyss in en Gentle Typhoon i mitt HX520 (ADDA-fläktens lager började väsnas), räknar med att det kan rulla på i ett par år till.