Har jag gjort nåt fel ?när jag överklocka min 1100t

Permalänk
Medlem

Har jag gjort nåt fel ?när jag överklocka min 1100t

Jag har höjt multi till 19.5.Sen så höjde jag cpunb till 1.4 och min cpu voltage till 1.55 .Får då 3900 ghz rör jag fsb startar datorn om sig i 3 d marks efter ett par rundor .Aldrig klockat innan värt o pilla mer ? såg att sweklockers när dom testa processorn fick upp den i 4096 ghz .Har testat 3 marks i 3 timmar på denna clock ock dessutom spelat spel 5-6 timmar ingen låsning ingen hägning när jag startar om datorn efter 2-3 timmars spelande är processor tempraturen i bios ca 39-41 (testat några gånger .Testade med 20 ggr med vart 4ghz fast datorn kändes konstigare när jag spela fick små fryslagg så gick ner till 19.5 .Är det värt o pilla mer eller ska man nöja säg så här vill inte att processorn flaskar mitt 780 hela tiden var därför jag gjorde det ( lär ju bli en del ändå dock )

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Två exemplar av samma processor kommer inte klocka lika bra, även om alla övriga förhållanden är lika. Det kommer naturligt av att man går utanför det område där tillverkaren är villig att garantera funktionen.

När det gäller värdet av de olika parametrarna får någon som är mer insatt hjälpa dig.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.