Armored Warfare tråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har inte kommit upp till så höga tiers ännu, ligger på tier 5. Men jag kör på kör-alla-träden-samtidigt hehe, inte så effektivt men roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Har inte kommit upp till så höga tiers ännu, ligger på tier 5. Men jag kör på kör-alla-träden-samtidigt hehe, inte så effektivt men roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe inte jag heller. Har mest tier 4-3, men nyheter måste ju in hit. Sen gör jag som dig, kör alla träd, rätt kul! Jag tycker det är konstigt lågt intresse än så länge jämfört med wot, kanske är så att vissa känner sig pot comitted till wot men, allt är verkligen bättre i aw

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hehe inte jag heller. Har mest tier 4-3, men nyheter måste ju in hit. Sen gör jag som dig, kör alla träd, rätt kul! Jag tycker det är konstigt lågt intresse än så länge jämfört med wot, kanske är så att vissa känner sig pot comitted till wot men, allt är verkligen bättre i aw

Tier 3-4-5 är ju lite av en sweetspot för spelet nu, med bäst MM och väldigt mycket roliga tanks.
Jag personligen tycker att dom kunde väntat med Tier9 tanks för att hålla ihop Tier spridningen lite.
I övrigt en bra patch, fixar en hel del och buffar en hel hög med tanks som jag råkar köra just nu. Leo1A5, Challenger och T72A/U.

Det svala intresset förvånar mig med, men det är väl så som du säger, en del känner att dom lagt ner mycket tid och pengar i WoT och är tveksamma till ett nytt spel.
En del kanske tycker att det inte är ett "tank" spel för att AFVs och liknande är med.

Personligen ser jag inte tiden eller pengarna jag lagt på WoT som något som gör att jag måste fortsätta spela det alls, jag hade skoj med WoT under tiden det varade och vill jag spela det igen så finns ju kontot ändå kvar.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Tier 3-4-5 är ju lite av en sweetspot för spelet nu, med bäst MM och väldigt mycket roliga tanks.
Jag personligen tycker att dom kunde väntat med Tier9 tanks för att hålla ihop Tier spridningen lite.
I övrigt en bra patch, fixar en hel del och buffar en hel hög med tanks som jag råkar köra just nu. Leo1A5, Challenger och T72A/U.

Det svala intresset förvånar mig med, men det är väl så som du säger, en del känner att dom lagt ner mycket tid och pengar i WoT och är tveksamma till ett nytt spel.
En del kanske tycker att det inte är ett "tank" spel för att AFVs och liknande är med.

Personligen ser jag inte tiden eller pengarna jag lagt på WoT som något som gör att jag måste fortsätta spela det alls, jag hade skoj med WoT under tiden det varade och vill jag spela det igen så finns ju kontot ändå kvar.

Precis, "jag har ju lagt ner så mycket pengar på spelet så jag tänker inte prova något annat" verkar råda. Det är lite synd, har dock övertalat några kompisar att prova spelet. Men det behövdes idogt övertalande, folk är generellt väldigt konservativa när det gäller att prova nya saker hehe.
Personlingen har jag lagt ner mycket pengar och tid på WoT. Men allting finns ju kvar, så vill jag in i WoT igen så är det ju bara att logga på och fortsätta som vanligt (Just nu är det bara AW som gäller för min del). Spelar även Heroes of the Storm, Star Wars Battlefront och Hearthstone just nu.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Tier 3-4-5 är ju lite av en sweetspot för spelet nu, med bäst MM och väldigt mycket roliga tanks.
Jag personligen tycker att dom kunde väntat med Tier9 tanks för att hålla ihop Tier spridningen lite.
I övrigt en bra patch, fixar en hel del och buffar en hel hög med tanks som jag råkar köra just nu. Leo1A5, Challenger och T72A/U.

Det svala intresset förvånar mig med, men det är väl så som du säger, en del känner att dom lagt ner mycket tid och pengar i WoT och är tveksamma till ett nytt spel.
En del kanske tycker att det inte är ett "tank" spel för att AFVs och liknande är med.

Personligen ser jag inte tiden eller pengarna jag lagt på WoT som något som gör att jag måste fortsätta spela det alls, jag hade skoj med WoT under tiden det varade och vill jag spela det igen så finns ju kontot ändå kvar.

Skrivet av warh0g:

Precis, "jag har ju lagt ner så mycket pengar på spelet så jag tänker inte prova något annat" verkar råda. Det är lite synd, har dock övertalat några kompisar att prova spelet. Men det behövdes idogt övertalande, folk är generellt väldigt konservativa när det gäller att prova nya saker hehe.
Personlingen har jag lagt ner mycket pengar och tid på WoT. Men allting finns ju kvar, så vill jag in i WoT igen så är det ju bara att logga på och fortsätta som vanligt (Just nu är det bara AW som gäller för min del). Spelar även Heroes of the Storm, Star Wars Battlefront och Hearthstone just nu.

Instämmer, jag har haft en hel del sköj i wot men allt som har en början har ett slut och här har vi ett betydligt bättre alternativ som bygger på aktivitet i stället för wot's bestraffningsmetoder där det mer bygger på att folk ska göra ett misstag än att vara aktiva i spelet. Betydligt mycket mindre stå still och vänta borde också trigga folk till detta lir.

För att inte glömma, betydligt mycket snyggare lir också.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Men vad hände med ljudet? Min ERC och VBL låter båda som en trött traktor. Ska det vara så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Btw, ingame nick, Helvetius
Hojta till ingame om du ser mig så är du troligen välkommen!
Min plan är mest att ha roligt, vinna är roligt dock men liret är nytt och vi kommer alla bli rätt mycket bättre med tiden

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Btw, ingame nick, Helvetius
Hojta till ingame om du ser mig så är du troligen välkommen!
Min plan är mest att ha roligt, vinna är roligt dock men liret är nytt och vi kommer alla bli rätt mycket bättre med tiden

Addar dig idag om jag kommer ihåg har warh0g som nick precis som här (med en nolla)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Bataljon, (klan)
Bearded Thunder Gods
Motto: Hakuna matata

Målet är med andra ord att ha kul och vinna. Du bör kunna tåla lite svordommar och gilla aktivt aggresivt fokuserat spel!
Jag och en bekant just nu, ~35 bast så ser helst att man är över 20 år.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

https://aw.my.com/gb/news/general/introducing-black-friday-ev...
Hyggliga bonusar nu i helgen, X3 reputation för varje strid i både PVP och PvE. 1 dags premium för varje dag man loggar in. Och ett litet lotteri om man vinner minst 5 PvP matcher om dagen.

Merc tanksen är hyffsat stiliga med svart camo, funderar lite på en AMX 10p-90, resten av tanksen har jag redan i standard utförande.

Misstag
Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Vagnen jag tycks ha svårast för, det är MBT, main battle tank. Skaffade just chieftain Mk5, så sjukt slö. Support / tds, sådant kan man och blir bättre på men mbts, tycks för mig som de inte studsar så mycket och måste spelas rätt försiktigt och med eftertanke. Dvs inte wom i wot som jag är van med meds och heavies.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hm, 10k xp med arty, trodde inte det var möjligt. Ouppgraderad också så kunde bara göra dps, inge utility för att hjälpa laget vinna.

https://www.dropbox.com/s/9z1kydba645551z/ScreenShot0036.jpg?...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nytt rekord för mig, 14k xp.
https://www.dropbox.com/s/5o5rfutoax2k5lq/ScreenShot0039.jpg?...
Icke uppgraderad vagn före striden btw

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Nytt rekord för mig, 14k xp.
https://www.dropbox.com/s/5o5rfutoax2k5lq/ScreenShot0039.jpg?...
Icke uppgraderad vagn före striden btw

Chieftain är smärtsamt långsam, men jag gillar den av någon anledning. Lite som en T29 fast med en bra kanon med.
Köpte mig en AMX10P-90 Merc med. Tog ett tag innan jag fick några bra strider i den. Drog in 23.5k rep och 340k silver i dagens första strid, kändes fint. Speciellt när man blir kallad hacker och cheater av moståndarna Åkte upp på vägen/kullen på Port Storm och sköt HEAT på alla jag hittade, med lite retrofits på den så sprutar den ut skada.

Har hunnit grinda en del arty i PvE och är bara 50k rep bort ifrån Paladin, hann grinda klart Gvosdika med så nu ska jag bara dra ihop lite cash till Akatsiya. Börjar närma mig slutet på Leo1A5. 16 mille credits ska in bara för tanksen sen en del för retrofits med

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Chieftain är smärtsamt långsam, men jag gillar den av någon anledning. Lite som en T29 fast med en bra kanon med.
Köpte mig en AMX10P-90 Merc med. Tog ett tag innan jag fick några bra strider i den. Drog in 23.5k rep och 340k silver i dagens första strid, kändes fint. Speciellt när man blir kallad hacker och cheater av moståndarna Åkte upp på vägen/kullen på Port Storm och sköt HEAT på alla jag hittade, med lite retrofits på den så sprutar den ut skada.

Har hunnit grinda en del arty i PvE och är bara 50k rep bort ifrån Paladin, hann grinda klart Gvosdika med så nu ska jag bara dra ihop lite cash till Akatsiya. Börjar närma mig slutet på Leo1A5. 16 mille credits ska in bara för tanksen sen en del för retrofits med

Hm ja fast en smula slöare tror jag nog.
23.5k xp? Måste ha varit ett riktigt grymt slag.
Pve har jag inte kört så mycket, testat en gång bara faktiskt. Var rätt ok men, kändes som pvp är roligare. Men jag lär testa pve lite mer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hm ja fast en smula slöare tror jag nog.
23.5k xp? Måste ha varit ett riktigt grymt slag.
Pve har jag inte kört så mycket, testat en gång bara faktiskt. Var rätt ok men, kändes som pvp är roligare. Men jag lär testa pve lite mer.

PvP är roligare, inget slår ju en riktig motståndare. Jag brukar dra av min första vinst för dagen på tanks som jag grindar i PvE.

23.5k xp striden var inte så jätte speciell men resultatet var bra. Jag åkte upp på kullen på Port Storm och utnyttjade min gun depression ganska friskt. Sen hade jag en del tur i att bli matad med fiender att skjuta på. Med sniper bonus+retrofits och HEAT så rullar jag regelbundet över 500 i skada, det är rätt mycket på Tier4 och kombinerat med en galen DPM så smälte hela laget bort

https://www.dropbox.com/s/41w3cwqe29xc5fp/ScreenShot0031.jpg?...
https://www.dropbox.com/s/49zj46r8mzxiekb/ScreenShot0032.jpg?...

Målet med helgen är uppnått, hann grinda klart Palmaria och saknar bara några mille från att köpa Paladin eller Akatsiya. Tydligen ska dom lyfta ur Freja och Juan Carlos+ retrofitsen från artilleri träden, frågan är väl hur lång tid det tar bara.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

PvP är roligare, inget slår ju en riktig motståndare. Jag brukar dra av min första vinst för dagen på tanks som jag grindar i PvE.

23.5k xp striden var inte så jätte speciell men resultatet var bra. Jag åkte upp på kullen på Port Storm och utnyttjade min gun depression ganska friskt. Sen hade jag en del tur i att bli matad med fiender att skjuta på. Med sniper bonus+retrofits och HEAT så rullar jag regelbundet över 500 i skada, det är rätt mycket på Tier4 och kombinerat med en galen DPM så smälte hela laget bort

https://www.dropbox.com/s/41w3cwqe29xc5fp/ScreenShot0031.jpg?...
https://www.dropbox.com/s/49zj46r8mzxiekb/ScreenShot0032.jpg?...

Målet med helgen är uppnått, hann grinda klart Palmaria och saknar bara några mille från att köpa Paladin eller Akatsiya. Tydligen ska dom lyfta ur Freja och Juan Carlos+ retrofitsen från artilleri träden, frågan är väl hur lång tid det tar bara.

Fint

Själv kör jag utan mål för tillfället, kör för att njuta och ha roligt men givet också att bli bättre.

Körde just ett slag, 5 kills, 2.3k damage, tier 3, gav lite mindre xp än jag tänkt mig trots guld och ace stjärna.
https://www.dropbox.com/s/gsjs9xcl8o9as2c/ScreenShot0041.jpg?...

För tillfället kör jag nästan alla vagnar, men de är alla rätt skoj också samt, låser upp massor av unlocks som finns i alla spår för retrofits. Grubblar en del över om man borde sälja vagnar när man går vidare så vida de inte var riktigt roliga men, finns ju inga begränsningar jag sett på antalet vagnar man kan ha.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Fint

Själv kör jag utan mål för tillfället, kör för att njuta och ha roligt men givet också att bli bättre.

Körde just ett slag, 5 kills, 2.3k damage, tier 3, gav lite mindre xp än jag tänkt mig trots guld och ace stjärna.
https://www.dropbox.com/s/gsjs9xcl8o9as2c/ScreenShot0041.jpg?...

För tillfället kör jag nästan alla vagnar, men de är alla rätt skoj också samt, låser upp massor av unlocks som finns i alla spår för retrofits. Grubblar en del över om man borde sälja vagnar när man går vidare så vida de inte var riktigt roliga men, finns ju inga begränsningar jag sett på antalet vagnar man kan ha.

Har också funderat på att sälja lite tanks ibland, men har inte sålt någon än.
Ett par vändor i premium tanksen brukar ge bra utdelning med 1.25x multiplier på första vinsten om dagen. Hard+Medium PvE uppdragen har också en bonus för första vinsten, tror det är närmare 80k för hard och 50-60k för medium.
De enda tanks jag har funderat på att sälja har knappt gett något tillbaka vid eventuell försäljning så jag har struntat i det.
Känns lite märkligt att ha oändligt med garageplatser, till skillnad mot WoT.

Del 2 i Merc-pack lotteriet är igång i helgen med och några mindre bonusar.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

https://aw.my.com/gb/news/general/introducing-update-012

Går inte att förstå att folk fortfarande kör wot :x känns lite som noobs som är pot committed

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

https://aw.my.com/gb/news/general/introducing-update-012

Går inte att förstå att folk fortfarande kör wot :x känns lite som noobs som är pot committed

Japp, det var en hygglig patch. Har inte hunnit lira så mycket dom senaste veckorna, men ska försöka gräva fram lite tid nu.
Gillar inte riktigt ändringen för TDs, föredrog sniper bonusen.
Premium Type 59 med fulltränad besättning som julklapp, OE gör ett fint jobb än så länge.

Blev ruskigt sugen på att köpa någon av ICE tanksen, främst M60A3 eller Leo.
Möjligheten att göra sina vanliga tanks till "semi" premium är intressant, kan nog tänka mig att prova det men har en hel hög med premiums redan

Fick äntligen köpt min Paladin med, 8 mille för tanken, retrofits och moduler är snuskigt dyra uppe på Tier 8. Tror Paladin hade 4 retrofit slots och top Mk3 retrofits kostar någonstans runt 1.5mille styck om jag inte minns fel.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Japp, det var en hygglig patch. Har inte hunnit lira så mycket dom senaste veckorna, men ska försöka gräva fram lite tid nu.
Gillar inte riktigt ändringen för TDs, föredrog sniper bonusen.
Premium Type 59 med fulltränad besättning som julklapp, OE gör ett fint jobb än så länge.

Blev ruskigt sugen på att köpa någon av ICE tanksen, främst M60A3 eller Leo.
Möjligheten att göra sina vanliga tanks till "semi" premium är intressant, kan nog tänka mig att prova det men har en hel hög med premiums redan

Fick äntligen köpt min Paladin med, 8 mille för tanken, retrofits och moduler är snuskigt dyra uppe på Tier 8. Tror Paladin hade 4 retrofit slots och top Mk3 retrofits kostar någonstans runt 1.5mille styck om jag inte minns fel.

Jag har inte helelr hunnit kört så mycket. En sak som stör mig som förblir det samma som i wot är matchmaking, när man kör själv är det sjukt svårt att påverka om det blir vinst eller ej, även om man gör bra matcher. Statistiskt över många slag bör det jämna ut sig men dit har jag inte hunnit.

Överlag trevlig patch och ett bra lir men jag stör mig lite på battle hardened, men det är inte annat än guld och xp iofs...

Sen yeap, jag är också sugen på Ice (!) vagnarna

Det här kanske är det jag gillar bäst dock

Citat:

Progressive Camouflage Penalties

Based on player feedback, in 0.12 we've made some significant changes to the camouflage and spotting system to help address the following goals:

Make camouflage penalties more intuitive
Encourage a more dynamic battlefield where players are able to move and re-position more

Att de fortsätter fokusera på mobilt spel till skillnad från wot som bygger på campande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag har inte helelr hunnit kört så mycket. En sak som stör mig som förblir det samma som i wot är matchmaking, när man kör själv är det sjukt svårt att påverka om det blir vinst eller ej, även om man gör bra matcher. Statistiskt över många slag bör det jämna ut sig men dit har jag inte hunnit.

Överlag trevlig patch och ett bra lir men jag stör mig lite på battle hardened, men det är inte annat än guld och xp iofs...

Sen yeap, jag är också sugen på Ice (!) vagnarna

Det här kanske är det jag gillar bäst dock
Att de fortsätter fokusera på mobilt spel till skillnad från wot som bygger på campande.

Instämmer, helt rätt att satsa på mobilt spel när det finns så mycket snabba tanks. Och det är bra mycket roligare att röra sig runt kartan istället för att bara köra till "Hörn X" eller "Flaskhals Y".
En del såna positioner finns ju naturligtvis, det är svårt att komma undan. Men oftast är det ju inga problem att sticka iväg någon annanstans om man inte gillar spoten man har.

Har haft en del frustrerande slag idag där spottingen blivit absolut avgörande, tyvärr har man hamnat på den förlorande sidan.

Någon som kör TDs? Jag körde upp till ERC under early access men hann aldrig längre, förutom när dom låste upp alla Tier 8 tanks i slutet av early access och jag hann prova Stryker lite.
Är lite nyfiken på hur tanksen mellan ERC och Stryker är.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en M60A3 ICE och gillar den så mycket att jag tog beslutet att köpa mig en Starshit.

Är inte missnöjd med cashen den drar in
Synd att dom inte hade en Chieftain ICE

Låste upp Magnetic Actutator MK3 på Paladin med,så nu är det avklarat.
Hann även grinda till Stingray, Ariete, Pzh 2000, Leo2AV.
Har påbörjat BMD, BMP, Dragoon 90, XM800XT linjerna och experimenterat lite med olika retrofits.
Det är mycket nu...

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Har börjat testa spelet lite. Kört en hel del WoT och det är svårt att inte jämföra med WoT som referens.

Hur fungerar egentligen pansaret i det här spelet? Går det att sidescrape'a? Kör en Leopard 1 som är klassad MBT (tror jag?) och ska väl ha relativt bra pansar, men nog fan går alla skott jag tar emot igenom ändå.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Har börjat testa spelet lite. Kört en hel del WoT och det är svårt att inte jämföra med WoT som referens.

Hur fungerar egentligen pansaret i det här spelet? Går det att sidescrape'a? Kör en Leopard 1 som är klassad MBT (tror jag?) och ska väl ha relativt bra pansar, men nog fan går alla skott jag tar emot igenom ändå.

Leo1 har knappt något pansar, lite som i WoT där Leo är en pappersmedium. Till och med automat kanoner går igenom fronten på Leo1.
OF-40 och Leo1A5 har gun mantlet som kan studsa några skott. Det är först med Leo2AV på Tier6 som Leo linjen får pansar och kan bete sig mer som en MBT.

Sidescraping går till viss del i lägre tiers, men senare så är istortsett all pansar i fronten på tanksen och deras penetration är så hög att minsta del av sidan som syns riskerar pen.

Trevlig patch igår med, äntligen kom camo systemet och en del nerfs på hur crew bonusar och liknande stackas. Det gick ju att missbruka en del med sinnesjukt snabb reload på en del tanks när man stackade det med energidrycker och protein bars. Har inte kikat mer än så i patch notes än.

https://aw.my.com/us/news/general/introducing-update-0121776

Glömde patch notes.
Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

@Pope: Jag insåg detta när jag läste på lite. Ren lathet av mig, men jag är nog kvar i WoT-tänket med "heavy". Jag borde ha insett direkt att leoparden inte är så pansarstark.

Jo, jag kollade lite videos igår på spelet och blev förvånad över hur mycket grejer som kunde användas till att buffa omladdningen. Speciellt på Quickybabys genomgång, vilken förvisso var i ett rätt tidigt skede.

Har ställt siktet på Cheiftain Mk. 5 nu och ska ge det några försök till!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Pope: Jag insåg detta när jag läste på lite. Ren lathet av mig, men jag är nog kvar i WoT-tänket med "heavy". Jag borde ha insett direkt att leoparden inte är så pansarstark.

Jo, jag kollade lite videos igår på spelet och blev förvånad över hur mycket grejer som kunde användas till att buffa omladdningen. Speciellt på Quickybabys genomgång, vilken förvisso var i ett rätt tidigt skede.

Har ställt siktet på Cheiftain Mk. 5 nu och ska ge det några försök till!

Chieftain är trevlig. Ska ta och se över mina retrofits på den någon dag, har lite bättre saker upplåsta nu än jag hade när jag spelade igenom den.
Hoppas på att vinna en Mk.6 med, även om den är sämre än MK.5.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Den absolut största grejen som gör mig besviken i AW är ljudet. Till skillnad ifrån WoT så är ljudet väldigt platt och tråkigt. Inget djup i kanonerna som får en att haja till: "VAD var det där?!".

Kanske kommer senare i klasserna, men det borde absolut vara bättre redan ifrån låg tier.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Den absolut största grejen som gör mig besviken i AW är ljudet. Till skillnad ifrån WoT så är ljudet väldigt platt och tråkigt. Inget djup i kanonerna som får en att haja till: "VAD var det där?!".

Kanske kommer senare i klasserna, men det borde absolut vara bättre redan ifrån låg tier.

Ja, ljudet i sniper view är inte mycket att hänga i granen. Tycker det låter trevligare i 3e person
Köpte mig Leo2AV och Stingray i helgen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.