Permalänk
Medlem

skärmen är helt svart?

hej allesammans, jag har ett problem! Igår när jag spelade cs go så fick jag för mig att ändra resolution på spelet. Datan frös och jag i min hast stängde av datorn på knappen... Nu när jag startar datorn får jag ingen bild även fast datorn är på, någon som vet vad det kan bero på?
skulle vara hemskt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av limmexD:

hej allesammans, jag har ett problem! Igår när jag spelade cs go så fick jag för mig att ändra resolution på spelet. Datan frös och jag i min hast stängde av datorn på knappen... Nu när jag startar datorn får jag ingen bild även fast datorn är på, någon som vet vad det kan bero på?
skulle vara hemskt tacksam för hjälp!

Kolla först om skärmen fungerar, koppla in den i en annan dator el dylik.

Permalänk
Medlem

Det låter väldigt underligt att skärmen skulle lägga av i samband med detta. Förutom det som Joth nämner så kan du kolla följande punkter:

1. Säkerställ att alla kablar sitter i som de ska.
2. Kontrollera att bildskärmen har rätt bildkälla inställd i menyn. Du kanske har försökt ändra där?
3. Prova annan vga/dvi/hdmi-kabel mellan dator och skärm.

Är det en bärbar dator? Testa i så fall att:
1. Stäng av datorn
2. Koppla ur all kringutrustning, dvs mus m.m.
3. Koppla ur strömkabeln
4. Ta ur batteriet
5. Tryck ner powerknappen en stund (5-15s) med allt urkopplat
6. Koppla i strömkabeln. Lämna batteriet ur så länge.
7. Starta datorn
(Jag skojar inte om det med powerknappen. Se exempelvis http://support.hp.com/us-en/document/c03518165)

Visa signatur

Dator: i7-2700k @ 3.8GHz | 8GB RAM | Asus GTX 970 4GB PhysX | Samsung 840 EVO 250GB SSD | 2TB HDD
Lekprylar: TrackIR 5, Saitek X-55 Rhino H.O.T.A.S, Logitech G27, Playseat Evolution Solberg Edition