Behöver NAS backup med versions hantering och inkrementell backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2013

Behöver NAS backup med versions hantering och inkrementell backup

Som rubriken lyder.

Jag har en kund som har ett 3st NAS (rackmonterade Qnap) ute på 3st satelit kontor runt om i landet. Dom jobbar till största del i Citrix vilket sker via dedikerade E-VPN linor centralt till ett DataCenter där vi hostar Citrix burkarna.

Dom har viss produktions kritisk data som behövs för att kunna köra maskiner (cnc och annat) som dom måste ha lokalt lagrat ifall linorna till DataCentret går ner. Därav behovet av lokala NAS burkar.

Nu behöver vi kunna ta backup av dessa NAS enheter på ett smidigt sätt.

Vi har Veeam Backup&Replication samt Backup exec som backup mjukvara på den centrala driften, kan vi använda tex Backup Exec hade det varit bra.

Jag är alltså ute efter backup som stödjer Delta/inkrementell backup då det inte är ett alternativ att köra fullbackup varje natt över en 10/10 lina. Gärna gratis/open source men heller inget hinder om det är en betal mjukvara.

Tips mottages gärna...

Chassi: Fractal Design Define S Black, Mobo: ASUS Strix Z270F, CPU: Intel i7 7700K @ 5Ghz, kylning Noctua NH-D15, RAM: 32 GB Corsair Vengeance 3200 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: EVGA Supernova G2 750W, OS: Win10
Bärbar: Macbook Pro 15" 2016 QC i7, 16GB RAM, Akitio Node TB3 + GTX970 eGpu
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Cobian Backup har jag installerat åt ett par kunder där inget annat riktigt passade.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Jag använder också Cobian både hemma och på företag. Visat sig vara mycket pålitligt.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jul 2015

Jag kör med CloudBacko för eget bruk och är jättenöjd. Minns jag rätt gick en licens på cirka 200:-

Intel 4770K, Asus Maximus VI Hero (Z87), Corsair Vengeance 2x8 Gb Ram 2400 MHz (DDR3), ASUS 980Ti Strix 6 Gb, Corsair HX 650W