Varför tycker du sådant här är så intressant? (skvallerjournalistik/dokusåpor)

Permalänk

Varför tycker du sådant här är så intressant? (skvallerjournalistik/dokusåpor)

Jag har aldrig förstått... tänkte ni kunde förklara för mig och oss andra..

Så gick det sedan för Madelene i Lyxfällan
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article21336116.ab?tease...

Gick ner 29kg med hjälp av Instagram
http://viktklubb.aftonbladet.se/kampanj/artikel/21420173/hem?...

Dif-sågningen: ”Är bedrövliga”
Marcus Högström delade ut en jättesmocka – mot det egna laget
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djur...

Svensson: Jag vill aldrig se Jonas igen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsven...

LISTAN: De tjänar mest i din kommun
De drar in över en miljon där du bor – sök kommun för kommun
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21454943.ab?teaser=t...

Nu valde jag Aftonbladet, som är lite roligare att läsa än de andra stora, men kunde lika gärna ha valt en annan tidning.

Var hos tandläkaren idag. Där spelade de någon dokusåpa om något.. där en tant kramade sin hund och det var så viktikgt tycka och tänka... ahahaha så skojigt tanten kramade sin hund... tycka tänka TV... känns som agendan är att ni vuxna ska uppfostras till någon mall. Om jag ska vara ärlig vill jag inte vara som er!

Jag har Schitzotyp störning och förstår mig inte på er. Schizotyp störning är en schizofreniliknande psykisk störning som karaktäriseras av ett behov av social isolering, udda beteende och tänkande och ofta okonventionella föreställningar som att ha ett extra sinne och liknande. Kallades tidigare för bl.a borderline schizofreni och pseudoneurotisk schizofreni.

Snälla hjälp mig förstå...!!

§3.1 /moderator
Permalänk

@ExoCranial: om du inte gillar sånt varför har du då Aftonbladet plus ?
första & sista länken kräver inloggning så går inte att läsa smörjan.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Finns massvis med information som är mindre intressant, sedan att någon kanske tycker det är intressant... tja det är väl inte så konstigt.

Många tycker ju att sport är superintressant, medans andra tycker att det där med att springa och jaga en boll är ganska så ointressant.

Permalänk
Lego Master

Jag har ingen sådan störning (inte diagnosticerad iaf), och jag förstår mig fortfarande inte på den typen av artiklar eller tv-program. Mindless fucktardiness utan dess like.

Mer vetenskap åt folket, allt jävla dravel på nätet och tv drar folks uppmärksamhet bort från viktigare saker.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

slutade att besöka Aftonbladet och Expressen för 2 år sedan. Kommer aldrig i mitt liv gå in på dessa sidor igenom. Hjärntvätt är vad det är fy fan vilka skitsidor.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Aftonbladet? Och här sitter jag på västkusten och funderar över kvalitetsskillnaden på GP och DN...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Livet blir så mycket bättre om man slutar läsa Aftonbladet och undviker TV3/Kanal 5-kanalerna.

Permalänk

Såg ut som fina typexempel på artiklar jag aldrig skulle klickat mig in på.

Och ja, mycket folk verkar tycka den typen av skvaller är det intressantaste som finns. Kommer att tänka på i höstas när de landade på asteroiden Rosseta och det knappt fick en liten notis för alla tidningar var upptagna med att skriva om Kardashians rumpa eller nått hon sagt istället... Undrar om ens månlandningen hade kunnat konkurrerar med den röven idag gällande medieuppmärksamhet?

Permalänk
Medlem

Vi är hemskt ledsna TS, det finns ingen på detta forumet som kan hjälpa dig att förstå aftonhoran och dess läsare.
Men kika förbi familjeliv.se eller facebook eller vad folk använder idag för att ta reda på vad riktiga människor tycker och tänker om hundkramar på TV.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Shudnawz:

Mer vetenskap åt folket, allt jävla dravel på nätet och tv drar folks uppmärksamhet bort från viktigare saker.

DET är syftet med sådana artiklar.

Sedan har en stor del av befolkningen, särskilt de so, inte är nöjda med sin egen situation alltid tyckt om att gotta sig i andras missöden och skvaller. Kafferep, ljugarbänkar och skvallertanter är grundkursen till politik.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Fluf:

DET är syftet med sådana artiklar.

Sedan har en stor del av befolkningen, särskilt de so, inte är nöjda med sin egen situation alltid tyckt om att gotta sig i andras missöden och skvaller. Kafferep, ljugarbänkar och skvallertanter är grundkursen till politik.

Utan att bli vulgär har jag svårt att uttrycka omfånget av min avsky mot den typen av beteende.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Är det inte egentligen bara två ganska grundläggande känslor som dessa artiklar spelar på? Dels behovet av att få självbekräftelse (jag är åtminstone inte så dålig på det som XXXX) och in (Wow titta vad XXXX lyckades med då borde jag också klara det) Typ få och ge bekräftelse, inte helt olikt det som pågår i spel som WOW.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

@ExoCranial: om du inte gillar sånt varför har du då Aftonbladet plus ?
första & sista länken kräver inloggning så går inte att läsa smörjan.

HAHA.. jag har inte.. men tack för att ge mig ett skratt.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Jag har ingen sådan störning (inte diagnosticerad iaf), och jag förstår mig fortfarande inte på den typen av artiklar eller tv-program. Mindless fucktardiness utan dess like.

Mer vetenskap åt folket, allt jävla dravel på nätet och tv drar folks uppmärksamhet bort från viktigare saker.

Då ger jag dig den diagnosen.. på samma sätt som jag gav mig själv samma diagnos för jag har läst att man är konstig i bollen om man inte tycker och tänker som modeller som representerar folkets intresse. HAHA.. och man kan inte bli friskförklarad innan man erkänner sin sjukdom.

Umm.. kan du vara ärlig?? Vill du bli botad? Jag är nog glad för att vara permanent sinnessjuk...

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ExoCranial:

Då ger jag dig den diagnosen.. på samma sätt som jag gav mig själv samma diagnos för jag har läst att man är konstig i bollen om man inte tycker och tänker som modeller som representerar folkets intresse. HAHA.. och man kan inte bli friskförklarad innan man erkänner sin sjukdom.

Umm.. kan du vara ärlig?? Vill du bli botad? Jag är nog glad för att vara permanent sinnessjuk...

Jag ser det snarare som att resten av världen är i behov av lite tillnyktring.
"En miljard flugor kan inte ha fel, äta bajs is the shit" - "Fem miljoner svenskar kan inte ha fel, Aftonbladet är en bra och fin tidsskrift"

Jävla mänsklighet att vara full med folk. Jag gillar inte folk.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

@Shudnawz: Vi bor i ett dolt Nord-Korea. Därför ser det ut som det gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExoCranial:

Jag har aldrig förstått... tänkte ni kunde förklara för mig och oss andra..

Så gick det sedan för Madelene i Lyxfällan
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article21336116.ab?tease...

Gick ner 29kg med hjälp av Instagram
http://viktklubb.aftonbladet.se/kampanj/artikel/21420173/hem?...

Dif-sågningen: ”Är bedrövliga”
Marcus Högström delade ut en jättesmocka – mot det egna laget
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djur...

Svensson: Jag vill aldrig se Jonas igen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsven...

LISTAN: De tjänar mest i din kommun
De drar in över en miljon där du bor – sök kommun för kommun
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21454943.ab?teaser=t...

Nu valde jag Aftonbladet, som är lite roligare att läsa än de andra stora, men kunde lika gärna ha valt en annan tidning.

Var hos tandläkaren idag. Där spelade de någon dokusåpa om något.. där en tant kramade sin hund och det var så viktikgt tycka och tänka... ahahaha så skojigt tanten kramade sin hund... tycka tänka TV... känns som agendan är att ni vuxna ska uppfostras till någon mall. Om jag ska vara ärlig vill jag inte vara som er!

Jag har Schitzotyp störning och förstår mig inte på er. Schizotyp störning är en schizofreniliknande psykisk störning som karaktäriseras av ett behov av social isolering, udda beteende och tänkande och ofta okonventionella föreställningar som att ha ett extra sinne och liknande. Kallades tidigare för bl.a borderline schizofreni och pseudoneurotisk schizofreni.

Snälla hjälp mig förstå...!!

Du räknade precis upp massa anledningar till varför jag slutade läsa aftonbladet. När jag började plugga på högskola -98 och fick fast uppkoppling i studentbostaden så blev det så att man käkade, pluggade, slösurfade och dyl framför datorn och av gammal vana(precis som med sweclockers.com idag) så tittade jag ofta in på aftonbladet.se för att kolla nyheter och slå ihjäl lite tid. Men allt oftare kände jag mig mest förolämpad när man fick upp såna skitartiklar. Tex ville jag läsa sportnyheter och man råkade klicka sig in på artiklar i stil med "Beckham hade varit och ätit på resturang med nån okänd blondin" och dyl skit. Jag hade en klasskompis på högskolan som retade sig på aftonbladets skvallerartiklar lika mycket som mig så vi brukade skicka skitartiklarna till varandra om man råkat klicka sig in på nåt sånt för att reta upp den andre. hehehe. Det kunde va nåt skit i stil med "Kronprinsessan Viktorias väninna gifter sig".
Jag minns speciellt en skitartikel som hände efter att Anna Lindh hade blivit mördad. En person som från början var misstänkt(men var oskyldig) kallades för "33 åringen" i nyheterna. Den tidigare fotomodellen Emma Sjöberg hade gått på samma gymnasieskola som 33 åringen ungefär _20 år tidigare_. Det ska även tilläggas att hon inte visste vem personen var och aldrig ens pratat med personen och det hade gått ca 3000 elever på den gymnasieskolan. Aftonbladets skvallerjounalist ringde ändå upp henne för en kommentar och skriver en j--la artikel om detta som dom lägger upp på aftonbladet.se. Enligt Aftonbladet så var hon såklart "chockad". Sånt här skit gjorde mig förolämpad. Trodde dom verkligen jag vill läsa sånt här skit? Så nej, jag slutade läsa skiten. Det tar lite tid att bryta en invand vana men det gick.

Så till din glädje jag jag meddela att detta varken har med din scizofrena störning eller ålder(jag är 37 idag). Du är helt normal. Vi är många som retar oss på skvaller-"journalistik". Och med tanke på hur många som fortfarande vill titta på paradise hotel och följa kardashians och dyl så verkar inte den yngre generationen heller slutat med det.

Permalänk
Avstängd

Någonstans i botten, handlar det om evolution och neurologi...

Ett tryggt kollektiv är den typen där folk beskyddar varandra genom skvaller och att ha en tendens till att hålla reda på vad andra gör.
För att det ska fungera, har hjärnan nån form av funktion som håller reda på om du är medveten om saker eller "väsen".
För många människor är vad som gäller följande: "väsen" som gör saker är intressant, inte saker i sig.
Evolutionärt sätt, är folk förmodligen formade till att hålla reda på vad andra gör.
Det är inte dåligt i sig.
Men förr i tiden var överlevnad så komplicerad, att man ändå hade anledning att göra andra saker än att skvallra. Man brukade jorden, fipplade med huset, jobbade i gruvor, satt i hantvärk hela dagen... Sen, efter ett tag, tog behovet att se vad fan någon annan gör å har att säga över, och man la ner erbetet för att gå och skvallra.

Problemet är, att idag är överlevnad så "lätt" i väst, att man behöver bara ha sitt 8 timmars jobb, och behöver inte veta nåt om hur man reparerar hus, lägger in mat till vintern, syr kläder till barnen osv...
Det gör att efter sina avarbetade timmar, folk går och försöker få en hel "livserfarenhet" på en kväll på aftonbladet...
(sen, tar många inte på allvar eller rentav hatar sina jobb, eller anser att vi jobbar för mycket för vad vi åstadkommer, tröttnar, bränner ut sig)

Har man någon form av neurologisk störning, kan det mycket väl hända att den delen som kräver att man ska hålla reda på vad fan andra gör är inte lika aktiv eller är bortkopplad.
Sen behöves enstöringar och tänkare oxå, fast det är inte det roligaste roll man kan få :D... Med djup insikt följer lite makt, eller?

Personligen, anser jag att som det ser ut idag, är katastrof. Bortsett från att det retar och tråkar ut mig som fan, har jag svårt att se demokrati fungera i längden, om folk inte tar sig i kragen, och tar en titt på verkligheten oxå då och då...
Dessutom, varje gång man själv påpekar något, blir man efter ett tag ignorerad, eller kallad konspiratoriker...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExoCranial:

text ....

känns som agendan är att ni vuxna ska uppfostras till någon mall. Om jag ska vara ärlig vill jag inte vara som er!

....text

Ni vuxna? Känns som att det bara är barn och ungdomar som är intresserade av såna skriverier och dokusåpor?
Är 35 och har länge jobbat på arbetsplatser där medelåldern varit under 20 och där kunde man ju inte gå en enda rast utan att någon diskuterade senaste paradise hotel, big brother, hollywood fruar å liknande samtidigt som vi som var lite äldre bara suckade och skakade på huvudet när dessa ämnen dök upp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ni vuxna? Känns som att det bara är barn och ungdomar som är intresserade av såna skriverier och dokusåpor?
Är 35 och har länge jobbat på arbetsplatser där medelåldern varit under 20 och där kunde man ju inte gå en enda rast utan att någon diskuterade senaste paradise hotel, big brother, hollywood fruar å liknande samtidigt som vi som var lite äldre bara suckade och skakade på huvudet när dessa ämnen dök upp.

Läser de damernas värld och dylikt? Vi.. Ellers.. veckan osv....

Yngre gillar nog TMZ, skulle inte förvåna mig om kvälls-tabloid-pressen snor deras artiklar.

Permalänk

Jag kan tycka det är intressant att dom gånger man hittar nån länk som faktiskt intresserar en på expressen/Aftonbladet plus sida, så är det nästan alltid någon engelsk/amerikansk gratis sida som dom bara översatt. googlar nyckelorden och får nästan alltid upp nästan exakt samma artikel. min engelska är inte bättre än normalt men ibland undrar man om dom använt Google translate.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

@ExoCranial *Rubrik förtydligad i enlighet med §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...