Permalänk
Medlem

Corsair Graphite 600T

Tjoo alla sweclockare!
Tänkte Slänga upp lite bilder på min nya rigg. Inte så mycket gjort i den merän tagit bort HDD vaggorna samt 5,25" platserna. Ursäkta original kylningen,inväntar en 240 samt en 360 radiator så vattenkylningen kan sättas ihop.

Lite Info om burken:
Corsair Graphite 600T
Intel I5 4690K som går i @4,6Ghz V1,16
Team Xtreem 2x4GB 2400Mhz
Gigabyte GA-Z87X-OC
XFX Radeon R9 280X DD Egen Back plate.
Crucial M500 256GB
Seagate barracuda 2tb
Corsair RM1000 1000W

Övrig Utrustning:
Swedex 32" Full HD Tv
Logitech g15 (Moddat)
Ace Edge GX500 Mus
Corsair headset
Infinity Ljudsystem

Ha de fint.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Hoppas du vattenkyler din cpu också, smärtar lite att se bra datorer med stock-kylningen!

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk

håller med föregående den CPUkylaren är fan inte att leka med håller den äns stock hastigheterna under 90°c?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Håller på att bygga vattenkylningen. Håller absolut med ingen vacker sak den där kylaren.

Tycker den gör ett bra jobb. Kör just nu 4,5Ghz men en spänning på 1,13 temp på ca 65-70

Permalänk
Medlem

Nåja det börjar ju hända något, roligt som vanligt
Dock ligger du efter i prestanda storebror

Visa signatur

NZXT H440 , ASUS Z97-A , Intel Core i5 4690K 4,8 GHz , Kingston HyperX Fury 2x4GB 1866MHz , 2x MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB , EVGA SuperNOVA G2 1300W 80+ Gold , Samsung SSD EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitziuz:

Nåja det börjar ju hända något, roligt som vanligt
Dock ligger du efter i prestanda storebror

Haha. På tiden du är bättre än mig i något ju. Handlar ju dock bara om 2X970
Kommer du ihåg min Förra dator som jag inte kunde låta bli att sälja då jag fick så bra betalt?
Den är du efter i prestandan Lill brosan

Permalänk
Medlem

Det är jag ju inte dock, då du bara körde (1ST) (Evga 970 SSC 2.0+) singel i den
Nåja snart dags att börja "Clocka" lite och se vad man kan få fram i prestanda innan det börjar rycka

Visa signatur

NZXT H440 , ASUS Z97-A , Intel Core i5 4690K 4,8 GHz , Kingston HyperX Fury 2x4GB 1866MHz , 2x MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB , EVGA SuperNOVA G2 1300W 80+ Gold , Samsung SSD EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

@Nitziuz: Känns skönt att fått sponsa så du fick igång båda korten.
Är ju mer prestanda i övriga delar, vad vinner man på att ha 2x970 när jag inte spelade spel som behövde det?
Men är glad för din skull. Låt oss se lite bilder nu

Permalänk
Medlem

Har du mått kvar till backplaten?

Permalänk
Medlem

@TappyOne: Har dom tyvärr inte i huvudet just nu. Men ska fixa fram dom

Permalänk
Medlem

@Naa_Nitz: Det skulle vara riktigt schysst En backplate gör datorn så mycket cleanare imo.

Permalänk
Medlem

Potential till ett clent system som tyvärr faller hårt till följd av vissa detaljer. Den röda backplate passar inte riktigt in i ett system som huvudsakligen är svart/orange. Slangarna till vattenkylningen ser ut som trädgårdsslang och slangklämmorna gör inte saken bättre. Du har någon konstig grön ton i vattenblocket och i reservoaren också vilket ser konstigt ut.

Slangdragningen är också konstig där du skulle kunna lösa situationen genom att använda vinklade anslutningar samt en mycket mindre reservoar. Vita minnen passar heller inte in med färgtemat.

Överlag svårt att se hur dessa "moddar" har motiverats i enlighet med systemteorin.

Permalänk
Medlem

Eh?

@VideoyGTX:

Kan hålla med dig till visso, men...

Det kan ju även vara så att det är långt ifrån färdigt?

Testkörning av vattensystemet = Använd vad man har som fungerar, så slipper man slänga något för xxx antal kronor per 500ml om något skulle gå fel, samt man kanske testar för att se prestanda skillnaden på vatten respektive luft innan man bestämmer sig för att även köpa slangar för xxx antal kronor också?

Du säger "Moddar" som att du själv aldrig "moddat" från början?
Ett fult/dåligt bygge kan ju trots allt inte bli mer än bättre med tiden?

Alla kanske inte har 10 - tusentals kronor att lägga på en och samma gång?
Som alla på Sweclockers vet att ett "clent" bygge tar sin tid och precision.

Visa signatur

NZXT H440 , ASUS Z97-A , Intel Core i5 4690K 4,8 GHz , Kingston HyperX Fury 2x4GB 1866MHz , 2x MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB , EVGA SuperNOVA G2 1300W 80+ Gold , Samsung SSD EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

Kan hålla med att allt inte passar in.

Nu är det som så att backplaten fick bli folierad röd tills jag får min folierings bild som är beställd via en vän.
Minnena ska bytas ut eller målas om samt utökas till 16gb.

Vattenkylningen må vara i det fulaste laget,men har lärt mig funktion före form.
Allt är bättre an originalkylaren. Eller? Vattnet kommer även ersättas med orange färg tema.
Slangarna lär ersättas med Solid tubing.
Det är endast en provkörning på sakerna då det var saker jag hade över.

Kör även processorn i @4,6ghz vcor på 1,16 med en temp på 53C (36h) Aida64
Intel kylaren låg på 100c+ i aida64 samt ca 85c i Diablo 3.

Hoppas mitt svar motiverar till fulheten.
Fortsätt följa mig så ska du få se ett resultat med.

Ha det gott.

Permalänk
Medlem

Ett vit/svart ("stormtrooper") 600T! Det är den modellen jag skulle ha haft om Proshop inte hade lurat mig med deras "leveranstid" om 1-2 veckor som sedan blev 1-2 månader. Snyggt! (OBS: Skicka PM om du vill sälja ditt chassi! ;D)