Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Ny skärm behöver tips

Tjenare
Söker efter en 144hz 27" 2560 x 1440 Skärm men jag vet inte riktigt vad jag letar efter.
Det viktiga är färgerna, och att spelen ser otroligt bra ut och är prisvärd så 144hz är bara en bonus.

Mina delar i datorn är följande

Processortyp Core i7, 6700K
Antal kärnor 4 st
Hastighet 4 GHz, 8MB Cache

Grafikkort
Grafikkort GeForce GTX 970, 2st SLI

Minne
Internminne 16 GB, 2x8192MB
Minnestyp DDR4 2133Mhz, Corsair VENGEANCE LPX RED

är det något ni undrar över så svarar jag gärna på frågor
Mvh Anton

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Är färgerna högsta prio skulle jag säga IPS panel, men tyvärr så är allt utom de senaste spelskärmarna låsta till 60Hz där och det är generellt en premiumkostnad för IPS då det är en dyrare teknologi. Själv spelar jag på en Dell U2715H (köpt för färgerna, inte för att spela) och är fullt nöjd med det, även om högra uppdateringsfrekvenser lockar med de nya Acer och Asus-skärmarna. Tyvärr så fanns inte de på marknaden när jag skulle skaffa en ny skärm själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Whaleman:

Är färgerna högsta prio skulle jag säga IPS panel, men tyvärr så är allt utom de senaste spelskärmarna låsta till 60Hz där och det är generellt en premiumkostnad för IPS då det är en dyrare teknologi. Själv spelar jag på en Dell U2715H (köpt för färgerna, inte för att spela) och är fullt nöjd med det, även om högra uppdateringsfrekvenser lockar med de nya Acer och Asus-skärmarna. Tyvärr så fanns inte de på marknaden när jag skulle skaffa en ny skärm själv.

finns så mycket att välja på det är där skon klämmer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Vill du ha 144Hz och IPS så är det inte så mycket att välja på

Acer Predator XB270HU (G-Sync, 144Hz, ca 8000kr)
Asus ROG Swift PG279Q (G-Sync, 165Hz, ca 9000kr)
Asus MG279Q (Freesync, 144Hz, ca 5400kr)

Så frågan är mest om du är villig att betala för G-Sync eller inte Är du inte det är MG279Q ett bra alternativ:

http://m.sweclockers.com/test/20675-asus-mg279q-gaming-med-ip...

Hade själv valt den om jag skulle köpt ny skärm idag, trots att jag har Nvidia-kort i speldatorn, om jag inte haft ett ovanligt högt inflöde av pengar av någon orsak...