Konstigt område på skärmen (Asus pb278q)

Permalänk

Konstigt område på skärmen (Asus pb278q)

Nu ikväll när jag öppnade blender märkte jag att ett område på skärmen var en lite annan nyans av grått. Jag trodde att jag råkat komma åt nån knapp, då det var väldigt symmetriskt, men jag öppnade ms paint för att kolla om det var något, då jag hade för mig att jag sett något när jag spelade ca 45 min tidigare. Det var som jag misstänkte, det var ett område som var en annan nyans. Jag testade att flytta fönstret runt lite rätt snabbt, och det märktes att de pixlarna uppförde sig lite annorlunda. Jag gick in i skärmens inbyggda meny och återställde inställningarna. Inget hände. Jag tog upp mobilen och filmade lite. Det var ungefär 10 - 20 min sen. Nu är allt normalt. Borde jag oroa mig? Jag tror att jag har garanti kvar på skärmen.

EDIT: Testade även att starta om datorn.

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall det återkommer om och om igen och stör dig varje är det läge att höra av sig till Asus-supporten. Väldigt svårt att avgöra på filmen vad som var problemet. Jag ser två gula fläckar vilket jag gissar är belysning som reflekteras?