Permalänk
Avstängd

Asus vg248qe Nvidia boost light

Funderar på om man ska våga sig på att testa detta mod.
Någon som testat?
Är det värt det osv?

http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Funderar på om man ska våga sig på att testa detta mod.
Någon som testat?
Är det värt det osv?

http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Jag har testa det men tyckte själv inte det gav mig något.
Dock blir det skillnad så avgör själv om det är något som passar just dig.

Permalänk
Medlem

Testar detta just nu på min Samsungmonitor. Funkar väldigt bra för det den skall göra, inget blurr alls känns det som, men tyvärr blir inputlag helt horribelt på just Samsungmonitorer eftersom vi måste köra 3D ramfrekvens för att få detta att funka.
Har kört lite CS GO idag och det funkar bra...men jag vet inte om det blir någon vinning för mig eftersom min inputlag blir så hög. Dessutom blir färgerna väldigt bleka.

EDIT: Man MÅSTE köra spelet i samma FPS som man ställt in sin Lightboost på, det vill säga jag måste låsa FPSen på 120 på CS GO för att min monitor skall kunna fixa detta bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Jag testade på det igår kväll (körde appen)
Visst "Zero Motion Blur" stämde, bildkvaliteten däremot blev såpass mycket sämre så jag skippar det.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag testade på det igår kväll (körde appen)
Visst "Zero Motion Blur" stämde, bildkvaliteten däremot blev såpass mycket sämre så jag skippar det.

Hur gör du uppfattning om att bildkvalitén blir sämre? Kör samma setup som du, och har kört länge med Lightboost och har aldrig uppfattat en försämring i kvalitén

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Hur gör du uppfattning om att bildkvalitén blir sämre? Kör samma setup som du, och har kört länge med Lightboost och har aldrig uppfattat en försämring i kvalitén

Jag tittar med mina ögon. Det är känt att det blir en försämring.

http://www.144hzmonitors.com/lightboost/

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]