Windows Live Mail med konto från outlook synkar inte skickade meddelanden

Permalänk
Inaktiv

Windows Live Mail med konto från outlook synkar inte skickade meddelanden

Microsoft har skapat Windows Live Mail så att det är bättre kompatibelt med Gmail. När jag lägger till Gmail genom att följa alla stegen (next, next osv) så funkar allt skitbra. Gör jag detsamma med ett e-postkonto från Microsoft själva (outlook) så får jag bara upp inkorgen.

Hur fixar jag så att Windows Live Mail synkroniserar mina skickade meddelanden?

Permalänk
Medlem

Här är en som uppgraderat sitt hotmailkonto till outlook och har problem. Kanske kan vara till hjälp.
http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/livemail...

Om jag förstått det har Microsoft inte uppdaterat Windows live mail på länge. Från början skulle det vara byggt för hotmail, men de kanske har tappa kompatibilitet med sin egen tjänst. När google följer imap-standard. Finns andra klienter du kan testa, som Thunderbird eller emclient som jag använder

Permalänk
Inaktiv

@jocke92: Jag har däremot fått igång det för någon månad sen.

Thunderbird har jag prövat men den är totalt värdelös i jämförelse med Live Mail. Den känns bara som en webbläsare som har fått ett annat utseende.

Permalänk
Medlem

Kolla med Outlook-supporten om de tillhandahåller detaljer för manuell konfiguration. Huruvida det fungerar genom att bara skriva in sin adress hänger ju på att Windows Live Mail automatiskt kan lista ut vilka inställningar som krävs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv

Hade varit nice om du kollade åt mig.

Permalänk
Medlem

Testa med det här:

Citat:

Use the following settings in your email app.

Incoming (IMAP) Server

Server address: imap-mail.outlook.com
Port: 993
Encrypted Connection: SSL

Outgoing (SMTP) Server

Server address: smtp-mail.outlook.com
Port: 25 (or 587 if 25 is blocked)
Authentication: Yes
Encrypted Connection: TLS

User name: Your email address
Password: Your password

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080