Lamina T-701: bluetooth keyboard, kopplar men kan inte skriva

Permalänk

Lamina T-701: bluetooth keyboard, kopplar men kan inte skriva

Hej folket.
Har någon annan upplevt problem med att använda bluetooth-tangentbord med Lamina T-701, eller överhuvudtaget med Windows 10 på tablet?

En kamrat gav mig ett tangentbord som jag ville testa med plattan, men jag får det inte att fungera.

Det är någon form av generiskt bord märkt TechTab och den paras/ansluts/kopplas till Laminan utan problem, men inget händer när jag trycker på tangenterna.

Den fungerar felfritt när jag kopplar den till min telefon (android).

Efter en del googlande verkar det som om problem med bluetooth, och i viss mån även trådbunden kringutrustning, har gett folk problem i Windows 10, men jag har inte lyckats hitta någon lösning på detta.

Det bör väl tilläggas att installationen av Win10 var rätt krystad, flera Sweclockare hjälptes åt med installation när det begav sig. Kan ha med saken att göra...

Med vänliga hälsningar,
Peter

Permalänk
Medlem

Sitter faktiskt själv med ett likartat problem och kan inte låta bli att undra om du hittade någon lösning på ditt problem?

Har sedan Black Friday en Lamina T-801B.NORD med just ett TechTab BlueTooth tangentbord där det inte är några problem med någon av mina Android enheter och inte heller att ansluta det mot Windows plattan men det går inte att skriva med det.
Plattan kör Windows 10 Home, 32-bit.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Skrivet av Blade@LCD:

Sitter faktiskt själv med ett likartat problem och kan inte låta bli att undra om du hittade någon lösning på ditt problem?

Har sedan Black Friday en Lamina T-801B.NORD med just ett TechTab BlueTooth tangentbord där det inte är några problem med någon av mina Android enheter och inte heller att ansluta det mot Windows plattan men det går inte att skriva med det.
Plattan kör Windows 10 Home, 32-bit.

Jag fann ingen lösning på problemet, men jag lade inte heller ner så mycket mer tid på det.
Jag har då och då plockat fram plattan, men har varje gång lagt ifrån mig den snabbt då den
är så oerhört seg att jag inte kan göra nåt vettigt med den alls.

Jag minns faktiskt inte om den var bättre innan jag tvingade in Windows 10 på den.
Jag har inte heller lyckats få tillbaka Win8. Det var ett tag sen, men så vitt jag minns
vill den ha ett USB-minne inpluggat för att återställa, och samtidigt måste den laddas vid full återställning.
Den har ju bara en usb-port och jag har inte brytt mig om att försöka lösa det med en USB-hub
som kan ladda samtidigt som den ansluter en sticka.

Permalänk
Medlem

@Gandolforf: jag har både Lamina 7 och 8 och båda har win 10 och fungerar med mitt blåtands tangentbord Microsoft foldable keyboard. Det var ostabilt direkt efter att AU kom till win 10 i somras, men nu fungerar det utan problem.