Permalänk
Medlem

Fråga om Sony Z1-Z3

Har lyckats knäcka displayen på båda mobilerna (Jäkla känsliga)

Men när jag kikar på reservdelar så blir jag fundersam på vad det egentligen jag behöver. Displayen funkar ju men det är glaset som har spruckit. Inkluderar touchpanelen med yttre glaset? Eller hur är det?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Har lyckats knäcka displayen på båda mobilerna (Jäkla känsliga)

Men när jag kikar på reservdelar så blir jag fundersam på vad det egentligen jag behöver. Displayen funkar ju men det är glaset som har spruckit. Inkluderar touchpanelen med yttre glaset? Eller hur är det?

Glas, digitizer & lcd är limmade ihop till en del. (Går säkert att köpa bara glaset jättebilligt men det är inget för hemmafixare.)
Har bytt på min Z2, var ganska simpelt. Speciellt med färdigskuren tejp..
random exempel:

Upplever också att sonys dragontailglas inte håller samma klass som gorillaglas.

Tips:
Sök efter howto videos för telefonmodellen på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Glas, digitizer & lcd är limmade ihop till en del. (Går säkert att köpa bara glaset jättebilligt men det är inget för hemmafixare.)
Har bytt på min Z2, var ganska simpelt. Speciellt med färdigskuren tejp..
random exempel: http://siansmobiles.co.uk/media/catalog/product/cache/2/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/z/3/z3_compact_adhesive.jpg
Upplever också att sonys dragontailglas inte håller samma klass som gorillaglas.

Tips:
Sök efter howto videos för telefonmodellen på youtube.

Hmm 1500kr i självrisk, kanske är rätt väg att gå ändå..

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Hmm 1500kr i självrisk, kanske är rätt väg att gå ändå..

Jag bytte en skärm på en z2 en gång. Displayen är relativt billig från ebay och det var inte allt för svårt att göra. Finns många superbra guider på nätet. Det gäller bara att jobba långsamt och systematiskt. Köp bara färdigskuren tejp. Ett elände annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Hmm 1500kr i självrisk, kanske är rätt väg att gå ändå..

Ja det är nog inte så tokigt. Ska du ha en oem skärm så går de nog på närmare en tusenlapp.
Finns billiga på ebay men det är lite lotteri. Jag har testat ett par "300kroners" i mina dagar. Men de skickades tillbaka p.g.a dålig kvalite. Ej korrekta färger etc. Men om man inte är så noga så går det att komma undan billigt.

Finns säkert bra billiga också. Men det är som sagt lotteri.