Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Facebook nere?

Är fejan nere för räkning, verkar inte kunna nå den från något håll och även alla is it down tester verkar visa samma.

Om det inte är något fel så är den en jäkla attack att plocka ner hela deras nätverk.

EDIT:
nvm veckar ha startat igång igen. Hade dock varit kul att se hur världen skulle stannat till ^^

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ferrat:

Är fejan nere för räkning, verkar inte kunna nå den från något håll och även alla is it down tester verkar visa samma.

Om det inte är något fel så är den en jäkla attack att plocka ner hela deras nätverk.

EDIT:
nvm veckar ha startat igång igen. Hade dock varit kul att se hur världen skulle stannat till ^^

Såg en hel del snack (internationellt) om att Facebook var nere. Så det var nog ingen inbillning.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Nov 2010

Ligger fortfarande nere för mig

Citera så svarar jag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Down

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003

Låg nere en stund igår, eller om det var i förrgår, också märkte jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

nere var nere för några dagar sen i några minuter också

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009

skönt

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2010

Va väl nere en snabbis igår också?

Jag fick både idag och igår problem också att jag fick notifikationer om typ... Alla som kommenterade/gillade allt jag någonsin kommenterat/gillat själv. Människor jag inte hade som vänner alltså :S

Bärbar: Macbook Pro 13" Retina Mid-2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jul 2012

Äntligen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av lakej:
Skrivet av guineapig:

Äntligen!

haha

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Riktigt fint, still down.

Lär bli intressant, vilka som kommer få "ångest" på grund av detta.

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Dalslandan:

Min sambo fick panik.. Hoppas det håller sig nere någon dag hade varit skönt.

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av downup:

Min sambo fick panik.. Hoppas det håller sig nere någon dag hade varit skönt.

Uppe igen dock
Så var bara några minuter av helt nere ^^ men intressant faktiskt att hela deras nätverk isf måste gått ner för räkning, de har ju en hel del.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Ligger fortfarande nere för mig.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013

Swerigs moderatorer får äntligen en lugn stund!

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Dalslandan:

TS fick såpass mycket panik att han var tvungen att fråga här.

Visst har man FB men inte såna problem;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2011

Man hade ju kunnat hoppas på att det var nere permanent.

[Datorlåda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [Moderkort: Asus Z170-Pro] [Processor: i7 6700k 4.6 GHz @ 1.31v] [CPU-kylning: NZXT Kraken X61] [Minne: 16 GB 2400 MHz CL14 DDR4] [Grafikkort: MSI GTX 1080 Seahawk X 2114 MHz] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2, 640 GB Western Digital HDD] [Bildskärm: Philips BDM 4350UC] [Ljudkort: Soundblaster ZxR] [Högtalare: Edifier S530D] [Hörlurar: BeyerDynamic DT880]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2003

Något konstigt hände, helt plötsligt lät folket blickarna stiga ifrån sina små skärmar i händerna.

De märkte andra människor runtomkring sig, de började prata, umgås och till och med njuta av solen.

Vad är detta för konstigt värld som de nu kas... "oj nej nu funkar Facebook igen".

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

det låg nere igår, ser ut som dom skaffat sig ny video spelare så kan ju vara relaterat

Kom in och häng med oss på Geeks Discord!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Ferrat:

EDIT:

Tja, du verkade ju i alla fall fått en släng av panik som startade en hel tråd om det.

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Rajat:

Tja, du verkade ju i alla fall fått en släng av panik som startade en hel tråd om det.

Nja, mer förvånad att det var helt nere och anledningen till att det blev en hel tråd är att jag inte vet hur jag startar en halv tråd ^^
Det är endå ett av världens största nätverk och detta är en sida med viss koppling till datorer m.m.

- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av oobum:

Något konstigt hände, helt plötsligt lät folket blickarna stiga ifrån sina små skärmar i händerna.

De märkte andra människor runtomkring sig, de började prata, umgås och till och med njuta av solen.

Vad är detta för konstigt värld som de nu kas... "oj nej nu funkar Facebook igen".

Tycker gott och väl att FB kunde vart nere för en dag som en del av ett socialt experiment. Just för att se om det du säger stämmer då folk faktiskt kan sitta i en grupp, inte säga ett ord till varandra utan istället chatta via FB. Rätt sjuk utveckling faktiskt.

Var på en konsert för ett tag sedan och stod bredvid tre småtjejer. Alla tre pratade knappt med varandra utan lyssnade då och då samtidigt som de kollade FB ungefär varannan minut samt skrev till folk på messenger.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Rajat:

Jag tror man startar en tråd för att ta reda på om felet ligger hos en själv/hos sin egna ISP. Då brukar i varje fall jag försöka lösa problemet eller kontakta ISPn direkt. Risken är ju att det inte löser sig självt. Så det är lika bra att ta tag i det direkt.

Om det skulle gälla en mindre sajt så räcker det att testa att surfa in med mobilen eller be någon man känner kolla. Men Facebook har ett större nätverk och kan därför fungera lite här och där, fungera halvdåligt/halvbra, bete sig mystiskt m m. Då passar det utmärkt att ta upp det i en tråd.

Facebook låg nere för mig några minuter igår och vissa funktioner fungerade inte. Då gick jag in på Sweclockers för att jag förväntade mig en tråd om det. Sen såg jag någon nyhet om det, så då släppte jag det. Men jag var förvånad att det inte låg en tråd om det högst upp faktiskt.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Ferrat:

Nja, mer förvånad att det var helt nere och anledningen till att det blev en hel tråd är att jag inte vet hur jag startar en halv tråd ^^
Det är endå ett av världens största nätverk och detta är en sida med viss koppling till datorer m.m.

Även de största kan gå ner, min undran är mer...hur har ni alla överlevt tidigare?

Skrivet av Igelkott:

Jag tror man startar en tråd för att ta reda på om felet ligger hos en själv/hos sin egna ISP. Då brukar i varje fall jag försöka lösa problemet eller kontakta ISPn direkt. Risken är ju att det inte löser sig självt. Så det är lika bra att ta tag i det direkt.

Om det skulle gälla en mindre sajt så räcker det att testa att surfa in med mobilen eller be någon man känner kolla. Men Facebook har ett större nätverk och kan därför fungera lite här och där, fungera halvdåligt/halvbra, bete sig mystiskt m m. Då passar det utmärkt att ta upp det i en tråd.

Facebook låg nere för mig några minuter igår och vissa funktioner fungerade inte. Då gick jag in på Sweclockers för att jag förväntade mig en tråd om det. Sen såg jag någon nyhet om det, så då släppte jag det. Men jag var förvånad att det inte låg en tråd om det högst upp faktiskt.

Du var verkligen inte inne på Facebook under den tiden det var nere (eller någon annan gång de haft tillfälliga problem), du får ett felmeddelande FRÅN Facebook med länkar till deras Hjälpcenter, så var även fallet igår och det hade du knappast fått om felet låg hos din ISP, då hade du inte kommit in alls...eller någon annanstans.

The problem in society today: Smart phones, stupid people.