NZXT släpper H440 New Edition med nytt färgalternativ och omarbetat inre

Permalänk
Melding Plague

NZXT släpper H440 New Edition med nytt färgalternativ och omarbetat inre

Istället för att uppfinna hjulet på nytt återanvänder NZXT storsäljaren H440, som med tillägget New Edition får ett omarbetat inre med plats för fler lagringsenheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju bra Trevligt att de jobbar vidare på ett bra koncept istället för att göra helt nytt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jäkligt sugen då Air 540 är hyfsat klumpig när man tänker efter men önskar att det fanns möjlighet att styra RPM på fläktarna med ett fast varvtal som jag kör nu på min NZXT Sentry Mix 2.

Eller är det det som blir möjligt med PWM hubben?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Har byggt i originalversionen och det enda stora felet var alldeles för lite utrymme för kabeldragning på baksidan då det förstör isolerinsgmaterialet totalt. Men dem verkar inte ha fixat detta..

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Undrade varför det var så få h440 i lager, nu fick jag svaret.

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem

Satan vad bra! Älskar mitt H440, och med denna utgåvan så har de ju fixat alla mina klagomål.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag är så jäkla grinig över att jag köpte NZXT Noctis 450. Sicket jäkla skräpchassi. Skulle tagit h440.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Inaktiv

Har dom fixat problemet med kabeldragningen på baksidan? Kablarna riktigt tryckte mot isoleringsmattan och lämnade förbaskat fula märken efter sig.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fint med mattsvart! Synd att jag fastnat starkt för m-atx och m-itx formatet bara, annars hade jag kunna tänka mig denna låda!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Wow, de har verkligen fixat det lilla som saknades på förra. Hade önskat att det var pwm i det H440 jag har nu. Kul att de förfinar konceptet ytterligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Har dom fixat problemet med kabeldragningen på baksidan? Kablarna riktigt tryckte mot isoleringsmattan och lämnade förbaskat fula märken efter sig.

är det ett problem egentligen? fula märken på något som inte syns 99,999% av tiden du använder produkten?

Permalänk

Som andra har påpekat så är det enda problemet med detta chassi att det är för lite utrymme på baksidan för kabeldragning. Svårt att stänga ordentligt och kablarna lämnar en del märken i isoleringsmaterialet. Annars är det ett chassi jag är väldigt nöjd med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag som hoppats att de gjort lite mera vattenkylningvänlig Nattsvart är grymt snyggt dock.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att dom satte en led strip runt kontakterna bak. Har man många kablar i når inte ljuset ner till de lägre kontakterna.

Permalänk
Medlem

Perfekt chassi nästan för mig, och riktig snyggt.
Behöver massa HDD platser, inga 5.25" som tar upp plats.
Men jag vill inte ha fönster, och måste ha ljuddämpat chassi.
Ska se snyggt ut på golvet också helst, define är la inte det snyggaste

Mitt define XL står så fint på golvet, men hade föredragit lite bättre innanmäte och bättre flöde över hdd.

Permalänk
Medlem

Inkommande?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Perfekt chassi nästan för mig, och riktig snyggt.
Behöver massa HDD platser, inga 5.25" som tar upp plats.
Men jag vill inte ha fönster, och måste ha ljuddämpat chassi.
Ska se snyggt ut på golvet också helst, define är la inte det snyggaste

Mitt define XL står så fint på golvet, men hade föredragit lite bättre innanmäte och bättre flöde över hdd.

Finns utan fönster också.. står i artikeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag som precis köpt den äldre varianten )))))))) fml

Permalänk
Medlem

Jag som precis tänkte köpa/uppdatera mig till en H440! Sån jäkla tur att jag vänta tills månadskiftet!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Låter bra detta Däremot som andra skriver, man kan ju inte direkt stuffa mycket kablar på baksidan utan att det tar emot dörren och lämnar avtryck. För mig så är det ett irritationsmoment. Inte på så sätt det nedsätter någon funktion men det känns rent av kasst och dåligt uttänkt. Man vill ju bygga och bara känna "wow" efteråt. Men detta är ju min åsikt. Varför andra tycker det är kasst får dom stå för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Jonas, du måste nästan göra en recension av detta, den har en fläktkontroll!

TOPKLASS INCOMING!?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Inaktiv

@Viochee:

Problem? Inte funktionellt, eller iaf marginellt. Kan det tänkas att vibrationer fortplantar sig när kablarna trycks så hårt in i materialet? För övrigt så har det inte med utseendet att göra där, utan att man betalar för något som inte riktigt uppfyller ens personliga standardkrav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Finns utan fönster också.. står i artikeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja......fast inte ljuddämpat......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag som hoppats att de gjort lite mera vattenkylningvänlig Nattsvart är grymt snyggt dock.

Hade själv hoppas på matt grå ish färg men kanske kommer någon gång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Ja......fast inte ljuddämpat......

Borde väl vara lätt fixat? Bara köpa ljuddämpande material och sätta in?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Suck... cable management betyder inte att man stoppar alla kablar bakom något och låter dom vara

Permalänk
Avstängd

bara hoppas de fixat till lite tjockare metall i lådan för i vanliga H440 var det metall tunn som i en ölburk typ..kändes som billigt skräp...dock snygg och rätt tyst!

Permalänk
Avstängd

De var ju inte så hävliga på att lyckas göra en bra inringning av området på bild 2, så med den precisionen på pressbilder så vet jag inte vilken tillit jag bör ha till dem, sen var ju namnet NZXT H440 New Edition (om den verkligen heter så) väldigt fantasilöst.
Till det positiva (som även är det enda enligt mig) så var den svarta färgen snygg, men exakt den mattheten får man ju redan på Corsair's Obsidian serie, vilket jag hellre skulle köpa.

Skrivet av jonataan.host:

Har byggt i originalversionen och det enda stora felet var alldeles för lite utrymme för kabeldragning på baksidan då det förstör isolerinsgmaterialet totalt. Men dem verkar inte ha fixat detta..

Att det förstör isoleringsmaterialet är verkligen inte ett problem då att 1. Det sitter på insidan och är inte synligt, 2. Fyller sin funktion.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av g146:

Suck... cable management betyder inte att man stoppar alla kablar bakom något och låter dom vara

Det är vad jag gör men det är för att jag är för lat för att använda buntband. Dessutom så slipper man rycka lös dessa buntband om det visar sig att en kabel är trasig.

Skrivet av Rajat:

De var ju inte så hävliga på att lyckas göra en bra inringning av området på bild 2, så med den precisionen på pressbilder så vet jag inte vilken tillit jag bör ha till dem, sen var ju namnet NZXT H440 New Edition (om den verkligen heter så) väldigt fantasilöst.
Till det positiva (som även är det enda enligt mig) så var den svarta färgen snygg, men exakt den mattheten får man ju redan på Corsair's Obsidian serie, vilket jag hellre skulle köpa.

Att det förstör isoleringsmaterialet är verkligen inte ett problem då att 1. Det sitter på insidan och är inte synligt, 2. Fyller sin funktion.

Är det verkligen bättre med "Revision nummer" som vissa andra kör med? Oberoende så är det en ny "upphottad" version av chassit som dessutom borde ha kommit redan från början.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Är det verkligen bättre med "Revision nummer" som vissa andra kör med? Oberoende så är det en ny "upphottad" version av chassit som dessutom borde ha kommit redan från början.

Helt ärligt så hade t:o:m något så tråkigt som H445 varit bättre, att bara lägga till "New Edition" är riktigt fantasilöst.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.