datorn startar inte med min nya nättagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av stinacaisa:

Skrev till inet och dom sa att jag skulle testa uppdatera BIOS, jag laddade ner länken dom gav mig ( http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4725#b... ) men när jag laddat ner så kommer det upp att de inte är kompatibla med 64-bitarsvertinoner av windows.

Enligt den länken finns det inget nytt bios.

Det finns 2st revisioner (1.0 samt 3.0) på ditt moderkort så vilken revision har du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

hur ser jag det

@skruvis: Hur ser jag de? Är väldigt ny på sånthär. Det är la säkert helt uppenbart men >.<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stinacaisa:

@skruvis: Hur ser jag de? Är väldigt ny på sånthär. Det är la säkert helt uppenbart men >.<

Alltså What..... inet rekommenderar dig att uppgradera ditt BIOS på ditt Moderkort när ditt Nätagg inte ens startar? hur i hela världen tänkte dom där? det är typ som att säga att man måste byta däck på bilen, när motorn inte går igång..... HELT orelaterat och totalt irrelevant.

Kan du ta några bra bilder på hur din dator ser ut inuti exakt? inga vinklade eller inzoomade skumma bilder som man inte ser nånting på....
Är intresserad av o se hur du kopplat allt

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av stinacaisa:

Extremt dåliga bilder, men tycker det ser ut som att din CPU 4pin inte är inkopplad?
Har du testat starta upp den utan att koppla in ström till grafikkortet?
Har du testat nätagget med o "tjuvkoppla" den utan nånting inkopplat alls? går fläkten igång på nätagget då?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

@Blazin87: Jo min CPU pin är inkopplad men det syns inte. Jag har testat tjuvkoppla och den startade då inte, då skickade jag den tillbaka till inet och dom testade den osv och sa den fungerade så jag måste ha gjort fel även om jag kollade en tutorial på hur man gjorde.

Nej jag har inte testat att inte koppla in ström i grafikkortet
Hahah nej jag vet att de är värdelösa bilder. Kan skicka fler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stinacaisa:

@Blazin87: Jo min CPU pin är inkopplad men det syns inte. Jag har testat tjuvkoppla och den startade då inte, då skickade jag den tillbaka till inet och dom testade den osv och sa den fungerade så jag måste ha gjort fel även om jag kollade en tutorial på hur man gjorde.

Nej jag har inte testat att inte koppla in ström i grafikkortet
Hahah nej jag vet att de är värdelösa bilder. Kan skicka fler.

nätagget ska starta vid tjuvkoppling, och om inet säger att nätagget fungerar så..... har du kollat så du får ström alls fram till nätagget? kanske en säkring har gått nånstans.... testa byta el-uttag till ett du vet fungerar

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Har du ström i vägguttaget? Kollat sladden till nätaggregatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stinacaisa:

@skruvis: Hur ser jag de? Är väldigt ny på sånthär. Det är la säkert helt uppenbart men >.<

Titta på bilden uppe i vänstra hörnet står det Rev:1.0 det är där du ska kolla på ditt moderkort.
http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/4725/8850_src.jp...

När du kollar om agget fungerar hur gör du då? Använder du din befintliga apparatsladd eller en ny?

Apparatsladd är den som går mellan vägguttaget & nätaggregatet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har du provat att ta bort det nya grafikkortet och bara använda det nya nätaggregatet?
Moderkortet har ett inbyggt grafikkort så datorn borde starta.

Visa signatur

Stationär: W10 | Define R5 | ASUS Z170-A | i7 6700K | Hyper 212 Evo | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 32GB | ASUS Strix GTX 970 | 950 Pro 256GB | 850 Evo 250GB | WD Black 3TB | EVGA G2 850W
2-1: SP4 | i5 | 8MB | 256GB
Ljud: Denon PMA-50 | Wharfedale Diamond 121 | HD540 Gold | Bose SoundTrue Ultra | Porta Pro | MDR 10RC | Auralex Mopads