Launchoptions och gpu inställningar?

Permalänk

Launchoptions och gpu inställningar?

Haj på er.

Funderat på detta med alla launch options som finns, samt vilka inställningar man kan ha i nvidia (i mitt fall nu då) för att hjälpa i cs.

Men jag har svårt att se skillnaden, som t.ex just nu kör jag "-threads 8" i LA, men ingen skillnad på det och utan.
Även "-high" osv, och alla dessa inställningar för cs i nvidia kontrollpanelen, vad exakt gör det bättre för dig i cs?
Förutom t.ex Vsync.

Någon som faktiskt kollat in i detta och vet vad som faktiskt hjälper i cs och vad som bara är snack och "myter"?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haj på er.

Funderat på detta med alla launch options som finns, samt vilka inställningar man kan ha i nvidia (i mitt fall nu då) för att hjälpa i cs.

Men jag har svårt att se skillnaden, som t.ex just nu kör jag "-threads 8" i LA, men ingen skillnad på det och utan.
Även "-high" osv, och alla dessa inställningar för cs i nvidia kontrollpanelen, vad exakt gör det bättre för dig i cs?
Förutom t.ex Vsync.

Någon som faktiskt kollat in i detta och vet vad som faktiskt hjälper i cs och vad som bara är snack och "myter"?

Jag har bara -novid i launch options. Att inaktivera steam overlay ger extra fps för tillfället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av daempull:

Jag har bara -novid i launch options. Att inaktivera steam overlay ger extra fps för tillfället.

Skickades från m.sweclockers.com

Steam overlay? Just nu har jag -novid -console -refresh 144

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Steam overlay? Just nu har jag -novid -console -refresh 144

Settings > Steam Overlay > In-game > Disable Steam Overlay.

Visa signatur

...

Permalänk

-freq 144 +cl_forcepreload 1 -high -threads 8 -novid

Det som jag har.
Inte märkt någon skillnad av man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haj på er.

Funderat på detta med alla launch options som finns, samt vilka inställningar man kan ha i nvidia (i mitt fall nu då) för att hjälpa i cs.

Men jag har svårt att se skillnaden, som t.ex just nu kör jag "-threads 8" i LA, men ingen skillnad på det och utan.
Även "-high" osv, och alla dessa inställningar för cs i nvidia kontrollpanelen, vad exakt gör det bättre för dig i cs?
Förutom t.ex Vsync.

Någon som faktiskt kollat in i detta och vet vad som faktiskt hjälper i cs och vad som bara är snack och "myter"?

För din CPU kan du ju köra Threads 4 då du har QuadCore (Visserligen HT men ändå) just -Threads anger hur många kärnor/trådar som du ger spelet sen -High är för att ge spelet hög prioritet.

Jag sitter visserligen på en äldre burk men jag kör med dessa: -console -novid -high -threads 6

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.