Måste reconnecta till en match som inte finns

Permalänk
Medlem

Måste reconnecta till en match som inte finns

Hallå SC

Spelade en CS match för några timmar sedan och efter det så skulle jag bara hämta något att käka och köra ett till men när jag kom tillbaks stod det att jag behövde reconnecta, gör jag det står det bara "failed to reconnect to match" eller något liknande. Är jag tvungen att trycka Abandon då och blir jag bannad ifall jag gör det? Blir otroligt trött på CS när jag bara upptäckt problem efter problem efter problem varje gång jag startar spelet.

Det händer också att jag automatiskt disconnectas från en match och det går inte att reconnecta till matchen. Sedan när man bara får 3 minuter att komma på en lösning blir man bara extremt frustrerad.

Är det någon som detta också har hänt för? Hur löste ni det isåfall om ni gjorde det?

Visa signatur

Specs: Chassi: Corsair 230t CPU: FX 6300 GPU: MSI R9 280 MB: MSI 970 Gaming ATX Ram: Crucial 8gb 1600mhz PSU: 600w HDD: 1tb Seagate 7200rpm

Permalänk
Medlem

CS var konstigt hela kvällen för oss. Gick bra att spela en match vid 18:20 ungefär, när den var klar försökte vi starta en ny, men fick aldrig någon match hur länge vi än väntade. Gick bra att connecta till Casual dock. Vi provade igen, men nu stod det att 0 spelare sökte matcher, varpå vi provade Casual igen, och kom in på en helt tom server själva, med botar. Vi försökte Comp igen, men fick bara ett meddelande i stil med "The servers in Sweden are experiencing high load" eller något, och ingen kontakt fick vi. Mitt i det här fick vi samma problem som du hade. Så det var/är något med servrarna ikväll.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Du har ju ett Geforce, bara o spela in med shadowplay och sedan visa Valve ifall du blir bannad, för övrigt innan alla börjar dra svärd mot mig säger jag att AMD har en liknande. Dock använder jag inte AMD så Shadowplay är det jag känner till i nuläget... Tror i alla fall inte att du blir bannad.. Spelet kommer ju upptäcka att det inte finns något o banna dig för, alltså en match då.

Permalänk
Medlem

Hände mig också. Bara klicka på abandon så får du 10 min cooldown för att dom ska rätta till något med din matchmaking.

Permalänk
Medlem

Japp, hände även mig. Abandonade, 10 min cd och sen var allt lugnt igen.