Permalänk
Avstängd

Tips på hörlurar?

Jag behöver nya hörlurar och är inne på ett par öppna lurar. Lyssnar på en del rock/alternative och även lite instrumentalt (åt det elektroniska hållet). Spelar givetvis spel också. Gillar ljud som är åt det varmare hållet. Budget runt 2-3K för lurar.

Någon som kan tipsa om lurar och kanske även hörlursförstärkare?

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650 är ju väldigt bra lurar om man gillar klart & detaljrikt ljud åt det varma hållet. Alternativt Beyerdynamic DT990 om lite vassare treble inte stör dig. Eller möjligtvis Philips Fidelio X2 om du inte har någonting emot stark bas. Jag har ägt alla 3, och ljudet i dem är olika och bättre på sina egna sätt. Jag hade verkligen rekommenderat att beställa alla 3 par lurarna/andra lurar och testa hemma.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

har ett par akg som är sjukt bra, lyssnar på liknande musik som dig också så

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/188238-akg_horlu...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk

Älskar mina akg k240 studio tycker de passar väldigt bra till just metall eller rock.

Sen är de mer metall än plast vilket enligt mig ger ett väldigt gediget och stabilt intryck till skillnad mot plast som enligt mig hör hemma i budgetlurar inte i lurar bortåt 1000:- eller mer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Beyerdynamic DT 770 Pro.

Permalänk
Avstängd

@Flygman: Tack för svaret. Är ganska inne på ett par HD650, hoppas bara på att Thomann får in dem igen. ^^

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gl0bal:

@Flygman: Tack för svaret. Är ganska inne på ett par HD650, hoppas bara på att Thomann får in dem igen. ^^

Nyfiken: varför Thomann? Är de så mycket billigare än tex 4sounds nuvarande pris på 2699kr?
http://www.4sound.se/dj/tillbehor/horlurar/sennheiser-hd-650
(ej i lager där heller dock, så man kanske får vänta lite..)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

@Roger W:

Nu verkar de vara tillbaka på 3100 hos 4Sound igen:( På Thomann kostade runt 2500-2700 om jag minns rätt.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Kör på hd650, blir bara jobbigt för dig själv om du ska vela mycket.
Du kommer garanterat bli nöjd, bättre hörlurar är svårt att hitta i samma prisklass, jag va själv inne på att uppgradera till lcd-2 men efter att ha prövat dem en stund kände jag att det va långt ifrån värt 4x priset jämfört med hd650, så jag avstod och behöll min hd650.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Philips fidelio x2 är en hörlur i toppklass i 2500-3000kr klassen har fått hög betyg. Jag äger dom också, Är dom bästa hörlurarna jag haft. Fast dom är definitivt inte varma i klangen utan klara och hyfsat hög diskant.

Permalänk
Medlem

Ställer en snabb fråga här bara.
Vet någon vad det är för skillnad på ljudbilden mellan Fidelio X2 och HD650? Är det någon större skillnad mellan dessa? Är någon bättre på något än den andra?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Ställer en snabb fråga här bara.
Vet någon vad det är för skillnad på ljudbilden mellan Fidelio X2 och HD650? Är det någon större skillnad mellan dessa? Är någon bättre på något än den andra?

Den frågan kan du få hur många svar som helst på, det är ingen ny dator du ska köpa, visst du kan jämföra mätningar och komma fram till vilken som är tekniskt bäst om man nu är ute efter så ofärgat ljud som möjligt men vilken som faktiskt låter bäst kan jag lova dig är olika beroende på vem du frågar, det går inte stirra sig blind på mätresultat och du blir säkert nöjd med vilken av de två du än väljer, köp båda annars och skicka tillbaka den du är mindre nöjd med på öppet köp.

Jag hade utan tvelan valt 650 medans någon annan hade valt x2.

Skickades från m.sweclockers.com