Permalänk
Medlem

Samsung S34E790 owners club

Hej!

Eftersom jag kommer beställa denna skärm så fort vi blir hemskickade ifrån BB så vore det skoj om vi kunde samla lite intryck om skärmen ( trotts att detta redan är gjort i andra trådar men nu blir det lite mer centralt), samt så kan man ju även dela med sig lite utav sina tips och trix om man funnit några

Posta gärna era profiler för färginställningar

Ni som gått ifrån 27" 1440p till denna, märkte ni stor skillnad trotts "små" storleksförändringar?

Permalänk
Medlem

@Belarion:

Kul med en tråd för denna skärmen, jag har den själv hemma och är väldigt nöjd. Kan posta mina inställningar som jag kör med sedan, hittade en guide i ett väldigt utförligt test på nätet i samband med att jag köpte den.

Det enda som är tråkigt är att man nu behöver uppdatera med ett fläskigare grafikkort för att köra allt i högsta upplösningen. Heh.

Ett tips som jag kommer på är att jag inte lyckades få ut 60hz över HDMI (kanske körde en HDMI 2.0 kabel, vet ej) men lyckades när jag istället körde med displayport.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

@Belarion:

Kul med en tråd för denna skärmen, jag har den själv hemma och är väldigt nöjd. Kan posta mina inställningar som jag kör med sedan, hittade en guide i ett väldigt utförligt test på nätet i samband med att jag köpte den.

Det enda som är tråkigt är att man nu behöver uppdatera med ett fläskigare grafikkort för att köra allt i högsta upplösningen. Heh.

Ett tips som jag kommer på är att jag inte lyckades få ut 60hz över HDMI (kanske körde en HDMI 2.0 kabel, vet ej) men lyckades när jag istället körde med displayport.

/M

Kul att du är nöjd med skärmen!

Hur är högtalarna? Konstig fråga men blir mina nya primära för att hålla ned volymen lite för nya bebisen kommer köra med bra hörlurar också såklart!

Ja har hört att 60 Hz kommer genom displayporten, jag har ett Sapphire 390 nitro som jag hoppas kommer kunna klara att driva skärmen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Belarion:

Kul att du är nöjd med skärmen!

Hur är högtalarna? Konstig fråga men blir mina nya primära för att hålla ned volymen lite för nya bebisen kommer köra med bra hörlurar också såklart!

Ja har hört att 60 Hz kommer genom displayporten, jag har ett Sapphire 390 nitro som jag hoppas kommer kunna klara att driva skärmen

Högtalarna använder jag en hel del. Väldigt smidigt att slippa ha en extern lösning för att spela upp ljud. För att sitta i en plattskärm är de rätt bra, men de är såklart rätt skramliga och saknar bas om man jämför med andra ljudlösningar.

Jag har också ett sapphire 390 nitro till denna skärm. Det är många pixlar som ska renderas alltså, det märks ju tydligt! Vissa spel (witcher 3 exempelvis) är svårt att få till 60fps med full upplösning. Har själv sänkt upplösningen istället och ökat på lite andra inställningar för att få det att flyta på bra.

Paketet som skärmen kommer i är en intressant historia i sig. Jisses vad stort! Jag tänkte ju att det paketet tar jag under armen på brädan på väg hem... vilket jag helt enkelt fick lösa. Men det är inget att rekommendera att bära runt på det där. Har man bil så ta bilen när paketet ska hämtas ut ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

min recension är den högst gillade på prisjakt, så du kan läsa mina intryck där

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Här hittade jag inställningarna som jag kör med, funkar riktigt bra.

http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/s34e790c-p27057/test...

Permalänk
Medlem

Stort tack för länken till inställningarna!

Och kul med lite aktivitet i tråden!

Hur har ni gjort med spel som inte stödjer upplösningen?

Mer input på högtalarna uppskattas utav er andra hur står denna mot Dell och LG skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Stort tack för länken till inställningarna!

Och kul med lite aktivitet i tråden!

Hur har ni gjort med spel som inte stödjer upplösningen?

Mer input på högtalarna uppskattas utav er andra hur står denna mot Dell och LG skärmen?

De flesta spelen stödjer förvånansvärt nog upplösningen, annars funkar det med att slå på windowed-mode då den kör native-upplösningen i OS't. Kör te.x Diablo så för stunden och då får man det i 3440x1440.

/Max

Permalänk
Medlem

Denna skönhet anländer förhoppningsvis imorgon!!

Tack för tipset max!

Permalänk

Har gått från, till i denna ordning
1x24
2x24 144hz
2x27 ips 1440p 60hz
1x34" 21:9 Samsung S34E790C

Jag tycker det var det bästa uppgradering jag någonsin gjort, skönt slippa två skärmar kan köra 1080p spel och ha fönster bredvid om jag nu vill det eller bara köra full screen och njuta.

Skärmem har extremt lite input lagg och har ingen tearing alls då jag är känslig mot detta, bara man ställer in input lagg till "normal" som inte är standard.
Jag spelar GW2, D3 , Hs , Cs:go , bf4 och den hänger med extremt bra enligt mitt tycke.
Eftersom den var den snabbaste av dom skärmar jag stod och velade mellan så vart det Samsung.

Dellen:
https://pcmonitors.info/reviews/dell-u3415w/ , Using this method we calculated 22.5ms (around 1.35 frames) of input lag

Samsung:
https://pcmonitors.info/reviews/samsung-s34e790c/ , We measured 7.1ms (under half a frame) of input lag using this method.

Benq xl2730z
https://pcmonitors.info/reviews/benq-xl2730z/ , Using this method we calculated 3.3ms (<0.5 frames at 144Hz) of input lag

Min har ingen BLB alls, ingen clouding heller förutom vid win 10 inloggnings skärmen. Jag ställde in den efter en snubbe på hardofurm tråden om denna skärm.

Kan varmt rekommendera: flawlesswidescreen program att ladda ner för att få 3440x1440 i vissa spel som inte stödjer det, tex Diablo 3. Annars är det förvånande många spel som stödjer upplösningen native.

https://pcmonitors.info/reviews/samsung-s34e790c/

Där har du en review på skärmen, då jag inte kände att det var värt över 10k för predator skärmen så tog jag Samsungen och är extremt nöjd.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Stort tack för länken till inställningarna!

Och kul med lite aktivitet i tråden!

Hur har ni gjort med spel som inte stödjer upplösningen?

Mer input på högtalarna uppskattas utav er andra hur står denna mot Dell och LG skärmen?

Kolla mitt inlägg "flawlesswidescreen"

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathstalker:

Kolla mitt inlägg "flawlesswidescreen"

Grymt Deathstalker! 👍

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Grymt Deathstalker! 👍

Hoppas du vart nöjd

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Fick upp skärmen idag, är relativt nöjd, bara hunnit testa hearthstone ( blev svarta kanter på sidorna men bilden hängde med bra) Diablo 3 ( testade med det program du tipsade om Deathstalker men fick heeeelt konstig bild på en liten fyrkant, gav upp) testade sedan metal gear solid 5, kändes ok.

Måste använda skärmen mer för att utvärdera men vill försöka förstå programmet, tips välkomnas Deathstalker om inställningar etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

@Belarion:

Kul med en tråd för denna skärmen, jag har den själv hemma och är väldigt nöjd. Kan posta mina inställningar som jag kör med sedan, hittade en guide i ett väldigt utförligt test på nätet i samband med att jag köpte den.

Det enda som är tråkigt är att man nu behöver uppdatera med ett fläskigare grafikkort för att köra allt i högsta upplösningen. Heh.

Ett tips som jag kommer på är att jag inte lyckades få ut 60hz över HDMI (kanske körde en HDMI 2.0 kabel, vet ej) men lyckades när jag istället körde med displayport.

/M

HDMI stödjer inte 60hz i den upplösningen, DP stödjer det

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Fick upp skärmen idag, är relativt nöjd, bara hunnit testa hearthstone ( blev svarta kanter på sidorna men bilden hängde med bra) Diablo 3 ( testade med det program du tipsade om Deathstalker men fick heeeelt konstig bild på en liten fyrkant, gav upp) testade sedan metal gear solid 5, kändes ok.

Måste använda skärmen mer för att utvärdera men vill försöka förstå programmet, tips välkomnas Deathstalker om inställningar etc?

Jag installera programet och sedan körde install på Diablo 3 och står enable / disable fix och under fix enable ibockat funkar svin fint.

Skrivet av lappen81:

HDMI stödjer inte 60hz i den upplösningen, DP stödjer det

Kör med DP rekommenderas startk.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Fick upp skärmen idag, är relativt nöjd, bara hunnit testa hearthstone ( blev svarta kanter på sidorna men bilden hängde med bra) Diablo 3 ( testade med det program du tipsade om Deathstalker men fick heeeelt konstig bild på en liten fyrkant, gav upp) testade sedan metal gear solid 5, kändes ok.

Måste använda skärmen mer för att utvärdera men vill försöka förstå programmet, tips välkomnas Deathstalker om inställningar etc?

Glöm inte ställa input lagg till "NORMAL" som inte är standard.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Fixade direkt till bilden när jag packade upp skärmen så allt det är klart med färger och inställningar.

Kör dp kabeln som man fick med
Snygg skärm i övrigt! Imorgon kommer den testas någon timme igen knapert med tillfällen som nybliven förälder sedan 1 vecka tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Just ja en annan fråga, körde metal gear i 3440x1440p och då fick jag svarta kanter på sidorna, ändrade till 2560x1080p eller vad det nu är det står och fick hela skärmen?? Hur kommer.det sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Just ja en annan fråga, körde metal gear i 3440x1440p och då fick jag svarta kanter på sidorna, ändrade till 2560x1080p eller vad det nu är det står och fick hela skärmen?? Hur kommer.det sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis till att bli förälder , låter väldigt skumt. Ingen anning allt funkar bra för mig. Jag pillar inte med inställningar mer än flawless widecreen för D3 ^^

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft skärmen över helgen, och jag måste säga att jag är lite besviken på bildkvalitén, men mer om det längre ner.

Jag gick från 2x 1440p-skärmar, varav den ena var en e-IPS för surf och film, och den andra en Asus ROG Swift för spel. Jag saknar inte direkt sekundärskärmen, men däremot saknar jag skärpan och krispigheten i e-IPS:en, samt, självklart, 144hz-faktorn som kommer med Swift-skärmen.

Så här i efterhand hade jag nog inte gjort "uppgraderingen" då jag känner att jag gick miste om kvalitéerna i respektive skärm utan att tjäna något på bytet, däremot måste jag säga att det är skönt att ha skärmyta över hela blickfånget med S34E790:n.

Hälften av de spel jag testat fungerar med upplösningen, så där har jag väl inget direkt klagomål, däremot har jag haft en massa problem med skärmens inställningar; Hur jag än gör, och vilka guider jag än följer blir jag inte nöjd med bildkvalitén. I spel kunde jag inte bry mig mindre, men att läsa text på skärmen är jobbigt. Jag har försökt med cleartype-text i Windows (10) och har där åtminstone nått ett "okej" resultat.

Jag undrar om någon av er övriga som skaffat skärmen skulle kunna dela med er av era bildskärmsinställningar (färgkalibrering etc.) i detalj för mig att följa; Jag har redan försökt med någon guide, men där blev resultaten inte bra, så jag gav helt enkelt upp och körde reset på bildskärmsinställningarna.

Mvh Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av FeeSpray:

Nu har jag haft skärmen över helgen, och jag måste säga att jag är lite besviken på bildkvalitén, men mer om det längre ner.

Jag gick från 2x 1440p-skärmar, varav den ena var en e-IPS för surf och film, och den andra en Asus ROG Swift för spel. Jag saknar inte direkt sekundärskärmen, men däremot saknar jag skärpan och krispigheten i e-IPS:en, samt, självklart, 144hz-faktorn som kommer med Swift-skärmen.

Så här i efterhand hade jag nog inte gjort "uppgraderingen" då jag känner att jag gick miste om kvalitéerna i respektive skärm utan att tjäna något på bytet, däremot måste jag säga att det är skönt att ha skärmyta över hela blickfånget med S34E790:n.

Hälften av de spel jag testat fungerar med upplösningen, så där har jag väl inget direkt klagomål, däremot har jag haft en massa problem med skärmens inställningar; Hur jag än gör, och vilka guider jag än följer blir jag inte nöjd med bildkvalitén. I spel kunde jag inte bry mig mindre, men att läsa text på skärmen är jobbigt. Jag har försökt med cleartype-text i Windows (10) och har där åtminstone nått ett "okej" resultat.

Jag undrar om någon av er övriga som skaffat skärmen skulle kunna dela med er av era bildskärmsinställningar (färgkalibrering etc.) i detalj för mig att följa; Jag har redan försökt med någon guide, men där blev resultaten inte bra, så jag gav helt enkelt upp och körde reset på bildskärmsinställningarna.

Mvh Fee

Skulle kunna återkomma när jag kommer hem med vilka inställningar jag har gjort.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Gick från en 27" IPS kinaskärm till denna och är mycket nöjd
Spelar dock inget utan jobbar mycket med flera fönster så med det blev det ett stort lyft.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Skulle kunna återkomma när jag kommer hem med vilka inställningar jag har gjort.

Det vore kanon!

Jag följde senast igår en guide, efter vårt snack om skärmarna i köptråden om Dell/Samsung, men jag kan inte påstå att jag är nöjd än med inställningarna :/

Mvh Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av FeeSpray:

Det vore kanon!

Jag följde senast igår en guide, efter vårt snack om skärmarna i köptråden om Dell/Samsung, men jag kan inte påstå att jag är nöjd än med inställningarna :/

Mvh Fee

Återkommer senare

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av FeeSpray:

Det vore kanon!

Jag följde senast igår en guide, efter vårt snack om skärmarna i köptråden om Dell/Samsung, men jag kan inte påstå att jag är nöjd än med inställningarna :/

Mvh Fee

Glöm inte ställa input lagg till "NORMAL" som inte är standard, Brightness = 40 , contrast = 75 , sharpness = 60 , gamma = mode 3.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Glöm inte ställa input lagg till "NORMAL" som inte är standard, Brightness = 40 , contrast = 75 , sharpness = 60 , gamma = mode 3.

Faktiskt inte långt ifrån vad jag redan körde med. Men hur ser det ut med färgkalibrering för RGB?

Tack så mycket för input ang. inställningarna!

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av FeeSpray:

Faktiskt inte långt ifrån vad jag redan körde med. Men hur ser det ut med färgkalibrering för RGB?

Tack så mycket för input ang. inställningarna!

Röd= 50 , green = 43 , blue = 48

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Så det här hände i morse:
https://www.youtube.com/watch?v=iTYFjn27fRk

Efter att ha betat mig igenom ett antal high end-skärmar *host* ASUS Rog Swift *host* Börjar jag nu ge upp hoppet om att finna en skärm som lever längre än sex månader med vanligt användande. Skamligt.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av FeeSpray:

Så det här hände i morse:
https://www.youtube.com/watch?v=iTYFjn27fRk

Efter att ha betat mig igenom ett antal high end-skärmar *host* ASUS Rog Swift *host* Börjar jag nu ge upp hoppet om att finna en skärm som lever längre än sex månader med vanligt användande. Skamligt.

Oh nej, och jag som satt o tittade på att inhandla ett beg exemplar av denna skärmen, Nu törs man inte det, då garantier inte gäller på dem i andra hand. faan,,men bra ändå jag hitta länken

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.