Permalänk
Medlem

Problem med Windows 10 och bild

Hej,

Jag arbetar som konferenstekniker och har stött på något som förbryllar mig, nedan finns lite bakrundsfakta som finns som underlag för felsökandet.

Jag har börjat se ett samband mellan användandet av W10 och att det framställs antingen en bedrövlig bild (Svart-Vit-Grå flimmrande) eller ingen bild alls när våra gäster använder sig av W10. Det är inte alltid, men ofta, och i relatet till andra Windows eller mac datorer är de extremt överrepresenterade i problemsynpunkt.

Jag har kommit fram till följande;
*Det är inte på grund av utdatan
*Det har ingenting med duplicering eller resolution att göra
*Det har inte att göra med projektor eller kablage
*Vid något tillfälle har det rättat till sig genom att använda en minidisplayports-adapter (från VGA)
*Presentationer i powerpoint brukar gå bra (vilket jag finner besynnerligt)

Ni kanske tycker att detta är befängt, men jag har börjat se ett samband mellan W10 och att det inte projiceras någon bild eller en väldigt dålig bild.

Vi använder oss av NEC-projektorer ... och jag fattar inte vad problemet kan vara? Om ni har några idéer? Isåfall delge gärna!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

vad är det för dator? uppdaterad med senaste drivrutiner ifrån tillverkaren? för grafikkortet då. Gäller det på alla w10 du testar på ? eller testat på en bara?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem