Vilken kniv ska jag köpa? Har 261 euro. (CS:GO)

Permalänk
Medlem

Vilken kniv ska jag köpa? Har 261 euro. (CS:GO)

Som rubriken så har jag 261 euros och jag letar efter någon eller några knivar jag kan köpa. Har ni några förslag?

Permalänk
Medlem

OnT: Jag älskar Butterfly original, så det är den enda kniv jag skulle köra på x)

Tagit bort citat /moderator
Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Ontopic:
Gör man olika mycket skada med olika skins eller ska dom bara vara koola? Köp det du tycker är snyggt i så fall.

Tagit bort off topic /moderator
Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

Antingen köper du någon som DU tycker är snygg/tuff, eller så spar du slantarna och köper något som du vill ha istället. Går väl att köpa spel mm på Steam? Kanske även SteamLink/Controller om det är något du är intresserad av...

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamma inlägg/off topic i enlighet med §1.6. Passade även på att förtydliga rubriken.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skulle köpt en Karambit, nu vet jag inte riktigt vilken typ du får för 261 euro men du lär få en bra. Personligen hade jag nog köpt en Karambit Case Hardened.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Antingen köper du någon som DU tycker är snygg/tuff, eller så spar du slantarna och köper något som du vill ha istället. Går väl att köpa spel mm på Steam? Kanske även SteamLink/Controller om det är något du är intresserad av...

Skrivet av Eldorado:

Hej!

Jag skulle köpt en Karambit, nu vet jag inte riktigt vilken typ du får för 261 euro men du lär få en bra. Personligen hade jag nog köpt en Karambit Case Hardened.

Jag är lite inne på butterfly fade

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiKaChKr:

Jag är lite inne på butterfly fade

Jag tycker butterfly fade FN För 265 euro

Riktigt fin

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk

Har du pengarna på steam?
Annars köp privat.

Finns inte så mycket på steam market som du kan göra pengar på om du inte sitter och
kollar igenom så fort någon kommer upp.

Alla BFK är svåra att sälja men om du vill ha kniv som du vill behålla så köp en BFK slaughter eller fade.

Permalänk

Vad du än gör köp inte en case hardened, svårt att bli av med om den inte är typ 90%blå

Jag hade köpt en clean doppler

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Har du pengarna på steam?
Annars köp privat.

Finns inte så mycket på steam market som du kan göra pengar på om du inte sitter och
kollar igenom så fort någon kommer upp.

Alla BFK är svåra att sälja men om du vill ha kniv som du vill behålla så köp en BFK slaughter eller fade.

Skrivet av SimpanDirr:

Vad du än gör köp inte en case hardened, svårt att bli av med om den inte är typ 90%blå

Jag hade köpt en clean doppler

tack så m ycket fär tipsen

Ehm vad är BFK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiKaChKr:

tack så m ycket fär tipsen

Ehm vad är BFK?

Gissar på ButterFlyKniv men vet faktiskt inte.

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

Spara pengarna. Finns det inte bättre grejer att köpa än lite polygoner?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd

Ifall du funderar på att trade:a vidare kniven senare skulle jag köra på de mer populära skinsen t.ex. Slaughter, fade, vanilla, doppler och liknande som de flesta tycker snygga. Undvik även Flip, gut och Falchion då dessa knivar i regel inte är speciellt populära utan m9, karambit är vad jag skulle satsa på. Undvik speciellt case hardened ifall du tror att du kommer vilja byta då det är ett helvete att byta därför många anser case hardened vara fult så länge det inte är mycket blått på dem.

Titta även in game på skinsen och kolla pattern och hur slitna de är. T.ex så är bfk fade mer mer rött mer värd än en med mycket gult då den har "mer fade".

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag gått för någon lite billigare (200-euro-ish) typ en fin M9:an/Bayo/Flip Knife (tror Fade ligger runt 130) och sen lagt en del på andra skins, lite trevliga Stat AK/M4 osv och sen köpa något roligt spel.

Personligen hade det nog blivit en Flip Fade, Stattrak AK och M4, och andra små-trevliga skins

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Fattar jag det hela rätt, du är på väg att lägga ut 2500:- på ett skinn till en kniv i CS?

Ger kniven några spelfördelar eller är det bara yta?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Fattar jag det hela rätt, du är på väg att lägga ut 2500:- på ett skinn till en kniv i CS?

Ger kniven några spelfördelar eller är det bara yta?

Jag har för mig att allt är skins på befintliga vapen och ger inga direkta fördelar men jag kan ha fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

@robbankentor:

Skins är endast estetiskt.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har för mig att allt är skins på befintliga vapen och ger inga direkta fördelar men jag kan ha fel.

Skrivet av Gl0bal:

@robbankentor:

Skins är endast estetiskt.

Ok om det kostade 50:- men 2500:- sjukt

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Bara e-penis

http://steamcommunity.com/id/landzer666

Skrivet av robbankentor:

Fattar jag det hela rätt, du är på väg att lägga ut 2500:- på ett skinn till en kniv i CS?

Ger kniven några spelfördelar eller är det bara yta?

Permalänk
Medlem

Tänker inte ens försöka förstå...

Skrivet av Mr.Pruple:
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Pruple:

Tjena det är jag, din broder

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

En dum fråga är det fiktiva pengar altså pengarna i spelet heter också Euro ?
Är det riktiga pengar så känns det nästan sinnesjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En dum fråga är det fiktiva pengar altså pengarna i spelet heter också Euro ?
Är det riktiga pengar så känns det nästan sinnesjukt

om €urosarna går att köpa riktiga spel för bör dom vara riktiga eller?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

m9 doppler

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En dum fråga är det fiktiva pengar altså pengarna i spelet heter också Euro ?
Är det riktiga pengar så känns det nästan sinnesjukt

Ja det är riktiga pengar. Finns "tradebossar" som tjänar grova pengar på att köpa skins billigt och sälja dyrare via t.ex. swish. Finns många som köper hela inventories av folk för t.ex. 60% av market price, sedan säljer de enskilda skins för 75% kanske

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Avstängd

@Alpha77:

Klart det är riktiga pengar. Om du tittar i hans inventory ovan så ser du två karambit fade. Dessa går för minst 3-4k styck. Är väl lite som att köpa en dyrare bil. Du kan ju köpa en gammal v70 som funkar bra och så men det känns ju otroligt mycket bättre med en snabb BMW för typ 1 miljon trots att funktionaliteten i stort sett är samma. Eller nåt i den stilen i alla fall

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk

Måste bara säga till alla er som tycker att det är sjukt att köpa skins, att det går att sälja skins för lika mycket pengar som man köpte dom för via Facebook grupper eller på hemsidan op skins man får iaf runt 75% av steams marknads pris.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gl0bal:

@Alpha77:

Klart det är riktiga pengar. Om du tittar i hans inventory ovan så ser du två karambit fade. Dessa går för minst 3-4k styck. Är väl lite som att köpa en dyrare bil. Du kan ju köpa en gammal v70 som funkar bra och så men det känns ju otroligt mycket bättre med en snabb BMW för typ 1 miljon trots att funktionaliteten i stort sett är samma. Eller nåt i den stilen i alla fall

fast den liknelsen är ju helt fel då du helt enkelt får en bättre bil för mer pengar. Du får ju inte en bättre kniv i cs, exempelvis som gör mer damage eller sträcker sig längre till spelarna.. Du får ett annat utseende. En volvo v70 som är sliten vit eller betala betydligt mer och få en röd. Där har du skillnaden.

Men för topicen så älskar jag karambit. butterfly om du tycker den är "roligare" när man kan greja mer med den.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

@Gl0bal: Nu är du inte lite ute och cyklar? BWM skulle ge : 10000ggr mer körglädje + komfort + körkänslan + styrningen. BROMSARNA !??automatiska bromsar med sensorer!+ minst halva broms sträckan fö fan. Alla jävla hjälp medel som sensorer /displayen som kommer ha 1miljon funktioner tex, Ändrar bilens karaktär genom t.ex. automatisk avståndsreglering (inom hastighetsområdet 30–150 km/h. Akustisk och optisk parkeringshjälp både framåt och bakåt.

Anpassa servostyrningens, gaspedalens och växlingarnas+ Lägen som kan väljas: comfort, auto, dynamic, efficiency och i kombination + bättre ljudsystem+ el stolar och antagligen också fönsterhiss om vi snackar gammal v70. växellådan + säkerheten + xenonljus skillnaden är som natt och dag och när vi har mörkt efter kl 6 halva året är det stor skillnad. ljusviddsreglering + dynamiskt kurvljus.

Stor skillnad i körhållningen som ger 100ggr ökad säkerhet + el speglar och automatisk avbländning på back spegeln.Ytterbackspeglar uppvärmbara, elinfällbara och på förarsidan automatiskt avbländande. För att inte tala om AC'n och olika klimat + stol värme och luft. Regn senor + backkamera + Ändrar bilens karaktär genom att t.ex. anpassa servostyrningens, gaspedalens och växlingarnas

Sen är är det sidokrockkuddar i fönsterna som förhindrar glassplitter vid krock. Det handlar alltså kanske om liv och död så har man råd med en dyr bil så varför inte. Det du jämför är natt och dag. Ett skin gör inte ett jävla skit förutom att ändra utseendet på ditt vapen. Och i detta fall skulle väl det vara själva karossen på bilen. Och skulle det vara samma skit i en BMW fast bara karossen hade jag nog tagit Volvon

OnP : Är du rik så kör på en Butterfly lätt den coolaste

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred