Permalänk

Problem med Steamköp

Hur ska jag göra när det här kommer upp när jag ska köpa en grej på steam?

Ditt köp har ej genomförts.
Betalningsbearbetningen har rapporterat ett problem med betalningskällan som associerats till ditt konto. Var god välj en annan betalningsmetod eller uppdatera din betalningskälla för PayPal och försök igen.

Permalänk

Tomt på kontot?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:

Mitt PayPal är kopplat till mitt bankkonto

Det här meddelandet kommer upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

@Rouge of Darkness:

Mitt PayPal är kopplat till mitt bankkonto

Det här meddelandet kommer upp http://postimg.org/image/bmbbhtlld/

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

slut på pengar på kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

Hur ska jag göra när det här kommer upp när jag ska köpa en grej på steam?

Ditt köp har ej genomförts.
Betalningsbearbetningen har rapporterat ett problem med betalningskällan som associerats till ditt konto. Var god välj en annan betalningsmetod eller uppdatera din betalningskälla för PayPal och försök igen.

Förslagsvis väljer du att göra som det står, är inte svårare än så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GrönaKatten:

@Rouge of Darkness:

Mitt PayPal är kopplat till mitt bankkonto

Det här meddelandet kommer upp http://postimg.org/image/bmbbhtlld/

Nej. Ditt PayPal är kopplat till ditt Visa/Mastercard. Ditt Visa/Mastercard i sin tur är kopplad till ditt bankkonto.
Kolla saldo på din internetbank som Visa/Mastercard är kopplat till hos PayPal. Finns saldo, kolla så att du inte har någon spärr för internetköp.
Finns ingen spärr, dubbelkolla slutsiffrorna på det Visa/Mastercard du har kopplat till ditt PayPal och jämför mot ditt fysiska kort. Det sistnämnda är för att kort har utgångsdatum, kan sluta fungera, osv. Då får man ett nytt kort med ny sifferkombination på kortet.

Det man kan göra med internetbank och PayPal som svensk kund är att föra över pengar från sin bank till sitt PayPal-konto och således har man innestående saldo hos PayPal.

Framgår inte så mycket om hur det ligger till för din del.

Permalänk

Kan inte köpa något på Steam

Detta kommer upp när jag ska köpa en sak på steam via PayPal.

Din betalningsadress verkar inte stämma överens med ditt nuvarande land.

Någon som vet hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Du får väl ställa rätt Landet i paypal eller steam (vilket som nu står fel).

De använder landet för att beräkna moms mm efter EUs krav, så du måste ange det rätt.

Permalänk

@Paddanx: Vet du hur man ändrar det? Har försökt men hittar inte vart man gör det. Skulle bli jätte tacksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

@Paddanx: Vet du hur man ändrar det? Har försökt men hittar inte vart man gör det. Skulle bli jätte tacksam.

I Steam, klicka på ditt konto namn (uppe på höger sida) och välj kontouppgifter.

I Paypal minns jag inte exakt, men det är i din adress, som ska stå samma land.

Permalänk

@Paddanx: Konstigt nog är det valt Sverige båda på Steam och PayPal. Måste vara något annat problem eller?

Permalänk
Hedersmedlem

@GrönaKatten: Har du ett kreditkort bundet till PayPal? I vilket land är det utfärdat isf?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

@Paddanx: Konstigt nog är det valt Sverige båda på Steam och PayPal. Måste vara något annat problem eller?

Steam Store (store.steampowered.com/?cc=se) gå in via denna länk för att försöka via webbläsaren istället. (?cc=se är till för att sätta landet till Sverige, typ som att tvinga steam till det.)

Edit: Fungerar inte detta så släng iväg ett mail till Steam Support så fixar dem det åt dig. Det är ett välkänt fel som inte blivit åtgärdat på ett par år. (Ja det är ju steam så... vad säger man)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Steam Store (store.steampowered.com/?cc=se) gå in via denna länk för att försöka via webbläsaren istället. (?cc=se är till för att sätta landet till Sverige, typ som att tvinga steam till det.)

Edit: Fungerar inte detta så släng iväg ett mail till Steam Support så fixar dem det åt dig. Det är ett välkänt fel som inte blivit åtgärdat på ett par år. (Ja det är ju steam så... vad säger man)

Länken funkade tyvärr inte men tack ändå. Har skickat iväg ett mail till steam nu. Och jag vet att Steam kan vara lite svåra att ha och göra med.

Permalänk
Hedersmedlem

@GrönaKatten *Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne), se §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

Länken funkade tyvärr inte men tack ändå. Har skickat iväg ett mail till steam nu. Och jag vet att Steam kan vara lite svåra att ha och göra med.

När det har med billing support så är dem riktigt snabba... men det är väl inte så konstigt då det handlar om pengar. Inom 48timmar bör du ha fått ett svar, varesig det gäller en bot som svarat dig om meddelar att det är ordnat, eller en representant från steam - Det kommer ordna sig ska du se.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

När det har med billing support så är dem riktigt snabba... men det är väl inte så konstigt då det handlar om pengar. Inom 48timmar bör du ha fått ett svar, varesig det gäller en bot som svarat dig om meddelar att det är ordnat, eller en representant från steam - Det kommer ordna sig ska du se.

Okej det låter bra. Har faktiskt aldrig behövt använda deras support förut även om jag har använt Steam i ett par år nu