Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

h110i gtx

tänkte bara kolla hur bra den pre-appliade kylpastan är på h110i gtx, är den bra eller ska jag köpa en ny kylpasta och lägga på själv? ( ny inom datorbygge )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Pacolito:

tänkte bara kolla hur bra den pre-appliade kylpastan är på h110i gtx, är den bra eller ska jag köpa en ny kylpasta och lägga på själv? ( ny inom datorbygge )

Nu har jag inte sett några tester av kylpasta som sitter på H110i GTX, men sådant brukar ofta inte vara några problem. Jag tycker att du ska köra på för att det blir enklast så. Det är skönt att ha att göra med så få problem som möjligt när man är ny inom datorbygge.

Edit: Det blev lite otydligt. Använd kylpastan som redan sitter på kylaren

AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Inet - Sweclockers fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Kylpastan som följer med Corsairs kylare brukar vara fullt acceptabla.

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

@Pacolito: Inget att klaga på med min, håller konstant 30 grader i idle och 35 i load (ej oc än)