BSOD loop och därefter black screen efter windows 10 uppgradering.

Permalänk
Medlem

BSOD loop och därefter black screen efter windows 10 uppgradering.

Hejsan!

Jag har ett väldigt märkligt problem som uppstod efter jag uppgradera till windows 10 gårdagen. Allt gick bra och datorn gick som det ska precis efter uppgraderingen och datorn gick att använda och så.
Sen när jag skulle gå och lägga mig och slå av datorn, så startade den om automatiskt och hamnade i en Blue screen of death loop. Så jag tänkte inte mycket mer på det eftersom jag kunde ju bara reparera windows 10 igen med en USB sticka imorgon.

Och nu när jag vaknade tidigare idag så startade jag datorn igen men nu så hände det ingenting på skärmen. Alltså en helt vanlig svart skärm. Jag försökte med att testa så att skärmen fungerade och det gjorde den och försökte med att mata in USB stickan med windows 10 på men fick ingen reaktion från datorn. Testade även med windows 7 skivan men inget hände denna gång heller.

Så nu undrar jag, vart ska jag gå från denna situation? Är det windows 10 det är fel på eller är kanske nätagg paj?

Permalänk
Medlem

Ser du någon information? POST eller något?

Syns POST med mera, så kan det vara "the famous black screen at login", vilket jag ordnade genom att installera in nya drivrutiner.
Om det är sådant, så kan du logga in genom att trycka på mellanslag och sedan skriva in ditt lösenord och trycka på Enter i blindo.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nepp, skärmen är helt svart. Är som att HDMI kabeln inte sitter i. Har nu även testat att byta grafikkort men det är samma problem.