Hjälp mig att få upp min Pentium e5200 till 3.50 ghz!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Hjälp mig att få upp min Pentium e5200 till 3.50 ghz!

Tjenare sweclockers! Jag skulle vilja ha hjälp att få upp min intel pentium e5200 processor i åtminstone 3.50 ghz. Jag har ett asus p5n-d moderkort. Just nu har jag den stabilt klockat till 3.00 ghz med AI overclock. Men man kan bara överklocka den med 20% där. Om jag ska få upp den till 3.50 måste jag väl ändra fsb och spänningar osv. Sen undrar jag vad jag ska ha för inställningar i mitt cpu configuration. Just nu har jag allt som det var från början där i. Jag har inte vågat att röra något i där. så har någon lyckats få upp en pentium e5200 i 3.50 ghz får ni gärna skriva vilka inställningar ni använde. Jag är nybörjare på att tunea upp processorer Måste man inte också ändra spänningen på en massa andra saker och inte bara processorns vcore? Ja som ni märker så har jag en massa jäkla frågor, och fler kommer nog. Jag skulle vara tacksam för hjälp! Ha en bra dag!

/Dennis

Stationär: Asus Maximus vII Gene, Intel G3258 @4.6Ghz, Nvidia GeForce GTX550TI med hemmagjord minneskylningsmodd, Corsair Pro Series Gold AX650, Corsair vengance LPX @2400Mhz OC total 8Gb, Jag kör inte längre Windows på min dator, Jag kör nuförtiden med Xubuntu med XFCE 4.12

Andra stationära datorn: Windows Vista Ultimate Edition, 6GB DDR2 800Mhz Olika modeller på minnesmodulerna xD, AMD Athlon X2 64 6000+ @3.20Ghz, Nvidia GeForce 9800GTX+ överklockat Core: 825Mhz Mem: 1246Mhz, 600W Cooler Master PSU, MSI K9N-SLI PLATINUM EDITION moderkort, är det något mer? Vet inte just nu xD

Laptop: Dell Precision M65 4Gb ram, Intel core duo T2300E, Nvidia Quadro FX350M, Mina laptop fick i sig Linux oxo, Xubuntu med XFCE 4.12