Få en array med likande färger? JAVA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Få en array med likande färger? JAVA

Hej vill göra en metod som ska fungera genom att jag ger den en färg och beroende på vilken x jag ger den så ska den returna x antal liknande färger men hur ska jag göra detta, några idéer?

public Color getColors(Color c, int x){ //KOD return newColor; }

Edit: Ingen läxa jobbar bara på en färg bot som ska kunna spela mitt spel

Att programmera eller att inte programmera, det är frågan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Du vill att vi gör din läxa åt dig?

Du kan väl försöka själv först. Skapa en for-loop som gör x iterationer, i vilka du varje gång skapar en ny färg (eller ska det vara samma hela tiden?) och lägger in i array:en.

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av DunderKlumpen:

Du vill att vi gör din läxa åt dig?

Du kan väl försöka själv först. Skapa en for-loop som gör x iterationer, i vilka du varje gång skapar en ny färg (eller ska det vara samma hela tiden?) och lägger in i array:en.

Ingen läxa bara ett fritids projekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av kallepårymmen:

Hej vill göra en metod som ska fungera genom att jag ger den en färg och beroende på vilken x jag ger den så ska den returna x antal liknande färger men hur ska jag göra detta, några idéer?

public Color getColors(Color c, int x){ //KOD return newColor; }

Edit: Ingen läxa jobbar bara på en färg bot som ska kunna spela mitt spel

Om du tar in en färg som en parameter och sen bryter upp den i RBG komponenter och sedan hittar några RBG komponenter som är inom tex +-10 på varje kanal. Sen kan du sätta ihop komponenterna till färger och returnera. Ganska dålig på att förklara =).

Lite info om färger
http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/awt/Color.html

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av gwin:

Om du tar in en färg som en parameter och sen bryter upp den i RBG komponenter och sedan hittar några RBG komponenter som är inom tex +-10 på varje kanal. Sen kan du sätta ihop komponenterna till färger och returnera. Ganska dålig på att förklara =).

Lite info om färger
http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/awt/Color.html

Tack! ska försöka med det