Funderar på iphone men..

Permalänk
Medlem

Funderar på iphone men..

Så har alltid varit anti apple, men har funderat på att skaffa en iphone 6s nu.

Mina gamla telefoner har varit: Iphone 3, samsung s2, samsung s4,lumia 930.

Samsung känns alltid så plastig så därför tvekar jag på dem.
Lumia som jag har nu älskar jag, os är nice som fan, kameran nice, känns bra i handen och känna lyxig... Men börjat tröttna som fan på att det aldrig finns appar.. Inga direkt stora appar jag saknar men blir många små som stör (tex. Skolans schema osv).

Så funderar på iphone nu, men jag är rädd att fastna där typ.. Att bli tvungen att skaffa massa extra skit för att allt ska funka (typ hörlurar osv) som endast kommer funka till telefonen och inget annat.

Så för en person som är oinsatt ö, är iphone värt att skaffa? Om inte vad bör jag kolla på då? Kommer jag fastna i apple och bli tvungen att köpa saker som bara funkar för telefonen om ni fattar vad jag menar?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Så har alltid varit anti apple, men har funderat på att skaffa en iphone 6s nu.

Mina gamla telefoner har varit: Iphone 3, samsung s2, samsung s4,lumia 930.

Samsung känns alltid så plastig så därför tvekar jag på dem.
Lumia som jag har nu älskar jag, os är nice som fan, kameran nice, känns bra i handen och känna lyxig... Men börjat tröttna som fan på att det aldrig finns appar.. Inga direkt stora appar jag saknar men blir många små som stör (tex. Skolans schema osv).

Så funderar på iphone nu, men jag är rädd att fastna där typ.. Att bli tvungen att skaffa massa extra skit för att allt ska funka (typ hörlurar osv) som endast kommer funka till telefonen och inget annat.

Så för en person som är oinsatt ö, är iphone värt att skaffa? Om inte vad bör jag kolla på då? Kommer jag fastna i apple och bli tvungen att köpa saker som bara funkar för telefonen om ni fattar vad jag menar?

3.5 mm hörlurar funkar med alla telefoner. Finns inte hörlurar som bara funkar på en specifik telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Finns ju dock andra märken än Samsung som är betydligt mindre plastiga inom Android marknaden, och samsungs telefoner har blivit lite mindre plastiga sen dom började bygga in så man inte kan ta av baksidan.
Jag är kanske inte rätt person ge förslag på sådana telefoner men de finns betydligt mer robusta telefoner där ute helt klart.

Jag valde vägen att gå köpa skal som jag bara ÄLSKAR från Incipio mer specifikt deras DualPro och det har jag använt nu senaste 2,5åren så nöjd är jag, det gör telefonen oavsett telefon betydligt mer robust känns mer rejäl och hålla i.

Vill du satsa på iphone så gör du de och nej du kommer inte behöva skaffa massa extra skit, du får dock räkna med vissa saker som man tar för givet på android fungerar inte på ios som standard och måste tex rootas för att komma åt vad jag förstått det som.

Dvs om du vill ha specifika program som t.ex. ett torrent program, eller om du vill lägga över musik som inte köpt i itunes osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Finns ju dock andra märken än Samsung som är betydligt mindre plastiga inom Android marknaden, och samsungs telefoner har blivit lite mindre plastiga sen dom började bygga in så man inte kan ta av baksidan.
Jag är kanske inte rätt person ge förslag på sådana telefoner men de finns betydligt mer robusta telefoner där ute helt klart.

Jag valde vägen att gå köpa skal som jag bara ÄLSKAR från Incipio mer specifikt deras DualPro och det har jag använt nu senaste 2,5åren så nöjd är jag, det gör telefonen oavsett telefon betydligt mer robust känns mer rejäl och hålla i.

Vill du satsa på iphone så gör du de och nej du kommer inte behöva skaffa massa extra skit, du får dock räkna med vissa saker som man tar för givet på android fungerar inte på ios som standard och måste tex rootas för att komma åt vad jag förstått det som.

Dvs om du vill ha specifika program som t.ex. ett torrent program, eller om du vill lägga över musik som inte köpt i itunes osv.

man kan altid lägg in sin egen musik från datorn via itunes. man måste inte har köpt det i itunes för att kunna lägga till det.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

man kan altid lägg in sin egen musik från datorn via itunes. man måste inte har köpt det i itunes för att kunna lägga till det.

Jasså det har fixats nu, var ett tag sen jag körde ios , det var väll (2-3år sedan) som det inte var en möjlighet eller gick att göra så?
Är själv ingen IOS användare men var väll en 2-3 versioner bak.

Bra att se att de släpps mer och mer på restriktionerna.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BaZZe:

Finns ju dock andra märken än Samsung som är betydligt mindre plastiga inom Android marknaden, och samsungs telefoner har blivit lite mindre plastiga sen dom började bygga in så man inte kan ta av baksidan.
Jag är kanske inte rätt person ge förslag på sådana telefoner men de finns betydligt mer robusta telefoner där ute helt klart.

Jag valde vägen att gå köpa skal som jag bara ÄLSKAR från Incipio mer specifikt deras DualPro och det har jag använt nu senaste 2,5åren så nöjd är jag, det gör telefonen oavsett telefon betydligt mer robust känns mer rejäl och hålla i.

Vill du satsa på iphone så gör du de och nej du kommer inte behöva skaffa massa extra skit, du får dock räkna med vissa saker som man tar för givet på android fungerar inte på ios som standard och måste tex rootas för att komma åt vad jag förstått det som.

Dvs om du vill ha specifika program som t.ex. ett torrent program, eller om du vill lägga över musik som inte köpt i itunes osv.

Skrivet av BaZZe:

Jasså det har fixats nu, var ett tag sen jag körde ios , det var väll (2-3år sedan) som det inte var en möjlighet eller gick att göra så?
Är själv ingen IOS användare men var väll en 2-3 versioner bak.

Bra att se att de släpps mer och mer på restriktionerna.

Ändå så påstår du att det inte går, i en tråd där någon vill ha köpråd om just iphone, 2015. Tycker du själv att du är kvalificerad att ge råd om något du använt för 3 år sedan, på mobilsidan där saker ändras varje månad? Du använder ju inte ens ios tydligen, varför då hoppa in i en tråd om just ios och ge råd, som dessutom visar sig vara fel?

Jag blir bara förbluffad och väldigt förvånad, därför måste jag kommentera dina inlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Så har alltid varit anti apple, men har funderat på att skaffa en iphone 6s nu.

Mina gamla telefoner har varit: Iphone 3, samsung s2, samsung s4,lumia 930.

Samsung känns alltid så plastig så därför tvekar jag på dem.
Lumia som jag har nu älskar jag, os är nice som fan, kameran nice, känns bra i handen och känna lyxig... Men börjat tröttna som fan på att det aldrig finns appar.. Inga direkt stora appar jag saknar men blir många små som stör (tex. Skolans schema osv).

Så funderar på iphone nu, men jag är rädd att fastna där typ.. Att bli tvungen att skaffa massa extra skit för att allt ska funka (typ hörlurar osv) som endast kommer funka till telefonen och inget annat.

Så för en person som är oinsatt ö, är iphone värt att skaffa? Om inte vad bör jag kolla på då? Kommer jag fastna i apple och bli tvungen att köpa saker som bara funkar för telefonen om ni fattar vad jag menar?

Jag bytte från iOS till Android och nu har jag gått tillbaka till iOS igen med iPhone 6, köpt för några veckor sedan, jag är mycket nöjd, det är väldigt stor skillnad på iOS idag och för 2-3 år sedan.

Man är lite mer begränsad med Apple, ja, och det är svårt att köpa mobiltillbehör, tex laddare och sådant som inte är original, de brukar aldrig fungera ordentligt på en iPhone, men i ärlighetens namn, så har man en telefon för 6-8000kr, varför köper man en laddare som kostar 49kr till den och som är tillverkad utan några som helst kontroller?

Gällande iTunes så använder jag inte ens det i dagsläget, kör endast spotify, så behöver inte lägga in musik från datorn, då krävs iTunes.
I övrigt så är iOS ett väldigt grymt OS, lätt att navigera, oslagbar följsamhet i menyer osv, och skärmen på iPhone är i en klass för sig.

Edit: Angående tillbehören, vanliga 3.5mm hörlurar kommer fungera utan problem, och i stort sett alla Bluetooth headsets kommer att fungera, däremot om man har 3.5mm headset, alltså med mick, så kan det vara olika modeller till Android och iOS.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ändå så påstår du att det inte går, i en tråd där någon vill ha köpråd om just iphone, 2015. Tycker du själv att du är kvalificerad att ge råd om något du använt för 3 år sedan, på mobilsidan där saker ändras varje månad? Du använder ju inte ens ios tydligen, varför då hoppa in i en tråd om just ios och ge råd, som dessutom visar sig vara fel?

Jag blir bara förbluffad och väldigt förvånad, därför måste jag kommentera dina inlägg.

Majoriteten av min post hade inte med iphone eller ios att göra och det var en extremt liten del som hade med det att göra, att folk sen hakar upp sig på en punkt som jag hade fel på som var så senast jag använde det(dagligen) får ju stå för dom.

Sen är det ju också fortfarande så att IOS är fortfarande mer begränsat än vad android är och för att få ut vissa funktioner som kan vara en självklarhet i Android, även om dom blivit mycket bättre senaste åren kring de.

Fast han frågar inte om ENDAST köpråd kring iphone för han skriver även "är iphone värt att skaffa? Om inte vad bör jag kolla på då?" Och majoriteten som jag svarade på var alternativ för få telefonen att inte kännas så plastig.

Sen att jag har använt IOS inom närmaste 2-3åren vid flertal tillfälle ja och är ingen användare som är helt borta på det,
har bara inte haft en iphone i daglig användning eller kopplad till en dator för att göra mer än att roota.
Då är det svårt att veta att sådant har förändrats eftersom dom flesta inte har lösa musikfiler idag utan streamar majoriteten av musik genom olika appar.

Så vi kan vända på det och säga att jag blir förbluffad och förvånad att du tar dig tiden och har orken att gå på mig på mitt inlägg kring en sådan liten punkt som jag till och med erkänt att jag hade fel på och när majoriteten av min post varken handlade om iphone och där det mesta jag skrev kring iphone faktiskt var korrekt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jasså det har fixats nu, var ett tag sen jag körde ios , det var väll (2-3år sedan) som det inte var en möjlighet eller gick att göra så?
Är själv ingen IOS användare men var väll en 2-3 versioner bak.

Bra att se att de släpps mer och mer på restriktionerna.

Jag kunde lägga in egen musik på den första iphonen som kom så vet inte vad du dillar om.
Man får göra det via itunes, men man har aldrig behövt köpa musiken där.

Ontopic, om du inte måste ha funktioner som bara fungerar på android (hårdvarunära appar, t ex wifi analyzer eller torrentklient) eller om du religiöst hatar itunes av någon anledning (jag ser faktiskt ingen större skillnad på att öppna ett itunes fönster och dra in filer mot att öppna utforskaren för samma sak) så är det inte så stora skillnader mellan iOS och android.
För normala användaren är nog största skillnaden att man kan fippla mer med hur UI't ser ut, men samtidigt skiter de flesta normala användare i det och spenderar tiden i diverse appar som är mer eller mindre exakt likadan på båda OS'en.

Jag använder Apple i övrigt så airplay, kunna ringa/smsa från datorn osv är ju fint men absolut inga måsten.
Jag har beställt en 6S+ men nya nexusen t ex såg rätt fin ut med.
Det jag framför allt ogillar med android är att tillverkarna är så usla på att uppdatera OS'et.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan:

Kör på säger jag bara... iOS är riktigt bra och har utvecklats mycket sedan du hade en iPhone. Tillbehör är inga problem heller och det finns både billiga och dyra beroende på vad man gillar. Många tillbehör som redan påpekats fungerar på både iPhone och Android om du skulle få för dig att byta tillbaka. Det enda specifika är just hörlurar med inbyggd fjärrkontroll, dessa fungerar enbart på iPhone.

Ett tips om du är osäker är att köpa telefonen kontant och inte binda upp dig på ett abonnemang. Dels kan du faktiskt sälja telefonen enkelt och dels sparar du lite pengar.

Så skulle du vara missnöjd så säljer du telefonen, iPhone har ju bra andrahandsvärde samt är enkla att få sålda. Därefter kan du binda upp dig eller på nytt köpa en Android kontant.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar!

Eftersom att jag är student så tänker jag köpa något via mecenat, då har de inte alla mobiler att erbjuda utan mest Iphone, Samsung och Z3 typ.

Så jävla tråkigt att Lumia är det OS jag har gillat mest, men ska fuckas av att det inte finns appar >.<

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Köp iPhone så får du nått så självklart som säkerhetskopiering(inte massa olika appar att fippla med). Bara de är ju en anledning till iPhone men som oftast glöms bort. Att precis allt säkerhetskopieras automatiskt, bilder,sms, inställningar, appar, spelframsteg.... Ja allt, tom dina appars placering och fördelning i mappar osv tycker jag är super och något som android verkligen ligger efter på. Detta är en sån smidig och användarvänlig funktion som man inte behöver tänka på utan som bara gör de den ska och dagen du byter iphone eller råkar spola ner telefonen i toaletten så är allt bara en återskapning bort👍

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, hade en z3 för ett år sedan ett par månader och kanske har hänt nått på den fronten sen dess?

Permalänk

Snart kommer ju de lumiorna. Jag personligen hade inte bytt för småapparnas skull. Det finns så mycket mer hos Lumiorna som ger ett mervärde över iOs och android....

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Någon LG G2/3/4 är otroligt bra och prisvärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Snart kommer ju de lumiorna. Jag personligen hade inte bytt för småapparnas skull. Det finns så mycket mer hos Lumiorna som ger ett mervärde över iOs och android....

Saken är att det är för mycket små appar som fattas.
Kan inte sitt mitt skolschema. Fine, om det bara var det så hade jag klarat mig utan det.
Men kan inte heller komma åt "Blackboard" som är en app läraren använder sig mycket av (lägger upp powerpoints, om de är sjuka osv)..
Fine, klarar mig utan det..

Men sen finns ingen snapchat, ingen bra twitch app, kollektivtrafiken har ingen riktig app, många krogar osv börjar med appar och det finns inte heller. Kan inte betala med min mobil på de flesta café som finns i staden (som ger 20 % rabatt), många hemsidor krånglar på Lumia.
Finns ingen riktig bankapp heller utan använder en som inte är skapad av banken själva... Etc etc

You get the point. Det kanske inte är en dealbreaker för alla, men för mig börjar det bli det. Jag ÄLSKAR verkligen Lumia annars, bästa OS jag haft so far och skönaste telefonen.. Det är just vissa appar jag saknar =( (det och jag är sugen på ny telefon)

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

FBGKimpan Tjejen har en iPhone 6. Skön att hålla i, bra yttre. Men inre, nej tack.

Angående appar så är utbudet till Android mycket större, och utan att behöva jailbreka så har du en telefon som kan göra mycket mer. Varför begränsa sig till iOS bara för designens skull?

Ett hett tips är nya Google telefonen som kommer nu. Fri från bloatware och gedigen design, så var iaf fallet med Nexus 5 (2013). http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5x-7556.php

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova iPhonen. Du kan fast prova den i ett eller kanske t.om. två år och den kommer fortfarande ha bra andrahandsvärde.

Du kommer inte bli fast. Du kan bli det om du vill ha det enklare med andra Apple produkter, men du behöver inte göra det. Det enda du verkligen behöver göra som är bundet till Apple är att göra ett Apple konto så du kan ladda ner appar från App Store, men det är det enda. Sedan kan du skita i iCloud, Photos, Apple Music och allt vad du vill. Alla hörlurar passar (det är vanligt 3.5mm uttag), enda jag tycker du ska göra när det gäller tillbehör är att köra med original laddare och inga sådana som du hittar på Tradera för 20 kr.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Håll dig till tisdag åtminstone när Microsoft presenterar nyheterna, då vet du åtminstone tidsramen för de nya produkterna och Windows 10.

Vore konstigt om det inte släpptes mer appar till Win10 när det stödjer både pc, surfplattor och mobiler. Tror inte så många appartillverkare har lagt ned energi på 8 när 10 står för dörren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare

Om du har w10 på telefonen kan du ju installera android apk:er på den. Kan vara ett alternativ om det bara är några enstaka appar som du inte kan leva utan.

Appar som inte förlitar sig på google-api fungerar väldigt bra, det går att även installera andra men det kräver lite mer meck.

http://wmpoweruser.com/how-to-install-android-apps-on-windows...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

gillar du samsung (android) men ogillar den plastiga känslan så tycker jag att oneplus two är solid. dock tung, men väldigt billig.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en iPhone 5S som första smartphone någonsin, och jag har fortfarande inte råkat ut för något scenario som krävt en annan telefons mjukvara för att kunna köras eller fungera. Däremot uppskattar jag hur genomtänkt nästan allt är, sen finns det såklart smågrejer att irritera sig på (t.ex. att snooze-funktionens tid är fast på 9 minuter) men inget som är värt riskerna med jailbreak. Telefonbyte? Inga problem, bara att logga ut från sin gamla telefon och in på den nya.

Jag hade egentligen bestämt mig för en Google Nexus, men dels gick de i princip inte att köpa någonstans lokalt, och den butik som hade dem tog nästan dubbelt så mycket som lägsta svenska nätpriset. Alla topptelefoner i samma prisklass som min första iPhone led också av irriterande smågrejer, t.ex. smått laggande UI, plastig känsla och skramlande knappar), som inte alls kändes hemmahörande hos en premiumtelefon.

Jag var rädd att jag skulle känna att iPhone var överdrivet simplifierad, men det har inte slagit in hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jasså det har fixats nu, var ett tag sen jag körde ios , det var väll (2-3år sedan) som det inte var en möjlighet eller gick att göra så?
Är själv ingen IOS användare men var väll en 2-3 versioner bak.

Bra att se att de släpps mer och mer på restriktionerna.

Om jag nu har förstått dig rätt så påstår du att det inte har gått att lägga över egen musik från datorn för ~2-3 år sedan?

Jag har använt iPhone 3G när den kom till Sverige och det fungerade hur bra som helst att föra över egen musik till telefonen - som standard.

Men jag ska inte gå så mycket Off topic nu.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är nämnt men apple verkar klura på ett eget 3,5mm jack....kan bli så att man blir låst till apple headset om man vill ha en appleprodukt framöver.

http://uk.businessinsider.com/apple-patent-thinner-headphone-...

Vet inte om källan är att lita på men har sett det på flera sidor och skulle inte förvåna mig om det kommer på någon modell framöver.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

3,5mm jack

Jag tror snarare att Apple experimenterar med att hitta ett sätt att göra ett uråldrigt interface lite modernare. Problemet är ju just att eftersom "pinnen" är fast på 3,5 mm så begränsar det kraftigt hur låg profil själva kontaktdonet kan få.

Permalänk
Medlem

@BaZZe: För att svara på din fråga "eller gick det att göra så?": Jag har använt iTunes sedan 2007 till min iPod och senare iPhone och iPad och ända sedan 2007 (och jag blir inte förvånad om även längre tillbaka i tiden) har det gått att lägga till musik som man inte köpt i iTunes och synkronisera till sin enhet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Vet inte om det är nämnt men apple verkar klura på ett eget 3,5mm jack....kan bli så att man blir låst till apple headset om man vill ha en appleprodukt framöver.

http://uk.businessinsider.com/apple-patent-thinner-headphone-...

Vet inte om källan är att lita på men har sett det på flera sidor och skulle inte förvåna mig om det kommer på någon modell framöver.

Vore på tiden faktiskt att förminska det. Det tar ju oerhört mycket plats i en telefon, något som skulle kunna användas för t.ex. större batteri. Nästan så det vore gött om man tog bort det helt och hänvisade till bluetooth eller liknande.

Permalänk
Medlem

Det går också utmärkt att ladda ner valfri mp3 spelar-app från App Store och lägga in musik i utan iTunes.
Vill man ha ett alarm med längre snooze finns det säkert appar för det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Tack så mycket för alla svar!

Eftersom att jag är student så tänker jag köpa något via mecenat, då har de inte alla mobiler att erbjuda utan mest Iphone, Samsung och Z3 typ.

Så jävla tråkigt att Lumia är det OS jag har gillat mest, men ska fuckas av att det inte finns appar >.<

Såg att de hade Nexus 6 så om du ska köpa en Androidtelefon så vänta i ett par veckor eller hör av dig till dem och kolla om de kommer sälja Nexus 5X och 6P. Någon annan Androidtelefon än dessa 2 förstår jag inte hur man kan köpa. Mjukvaran är ju bland det viktigaste på en telefon då man använder det hela tiden. Ta bara nya Galaxy S6 som kan ha typ 3 appar igång innan den börjar ladda om appar. Uppdateringar är ju också en stor fördel med Nexus.

Vill du ha det mer likt wp kan du ju lägga in en launcher typ https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lx.launcher... eller annan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreakyLeo:

Snart kommer ju de lumiorna. Jag personligen hade inte bytt för småapparnas skull. Det finns så mycket mer hos Lumiorna som ger ett mervärde över iOs och android....

Vadå? Kan du ringa 2 samtal samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vadå? Kan du ringa 2 samtal samtidigt?

Självklart! Helt värdelöst om jag inte kan torrenta medans jag spelar upp ljud från 3 olika ljudkällor samtidigt som jag minar bitcoins i bakgrunden. Det ska väl inte vara för mycket begärt.