Permalänk
Inaktiv

Plex server

Vilken server hade fungerat bäst som plex server hos https://www.kimsufi.com/en/ ?

Eller annan leverantör, dock max 25 euro/mån och fri bandbredd.

Permalänk
Medlem

Hur många klienter samtidigt? Ungefär storlek på filmer som ska spelas?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tudz:

Hur många klienter samtidigt? Ungefär storlek på filmer som ska spelas?

MAX 2 åt gången.. 720p filmer.
Jag har redan den servern som heter KS-1 hos kimsufi. Men den pallar inte koda om det. Kör jag 2 Mbit omkodningen fungerar det utan problem.

Permalänk
Medlem

@MickeMM: KS-3 ska klara minst en 1080p/10Mbps stream, KANSKE två. Så här står det på Plex's hemsida:

"Very roughly speaking, for a single full-transcode of a video, the following PassMark scores are a good guideline for a requirement:
1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark"

För att hitta PassMark-poäng så kan du antingen googla t.e.x "I7 4970k passmark" eller söka HÄR

Så jag förstår att du har problem med KS-1, den har bara 636 poäng i PassMark.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tudz:

@MickeMM: KS-3 ska klara minst en 1080p/10Mbps stream, KANSKE två. Så här står det på Plex's hemsida:

"Very roughly speaking, for a single full-transcode of a video, the following PassMark scores are a good guideline for a requirement:
1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark"

För att hitta PassMark-poäng så kan du antingen googla t.e.x "I7 4970k passmark" eller söka HÄR

Så jag förstår att du har problem med KS-1, den har bara 636 poäng i PassMark.

Stort tack! Det var riktigt matnyttigt. Tack för hjälpen....

Permalänk
Medlem

@MickeMM: Såg precis att PassMark-poängen faktiskt finns med när du kikar på servers här: https://www.kimsufi.com/en/
Står under kolumnen Ind*!

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tudz:

@MickeMM: Såg precis att PassMark-poängen faktiskt finns med när du kikar på servers här: https://www.kimsufi.com/en/
Står under kolumnen Ind*!

Lycka till!

Yes! Mycket bra Tyvärr kan man inte uppgradera på Kimsufi utan man får beställa på nytt. Har precis mailat och frågat om jag kan gå före i kön. Kan rekommendera kimsufi om det är andra som vill köra ngt liknande. Har *peppar peppar* aldrig haft strul med de under de 2 år som jag varit kund.

Permalänk
Medlem

kolla tal0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

Yes! Mycket bra Tyvärr kan man inte uppgradera på Kimsufi utan man får beställa på nytt. Har precis mailat och frågat om jag kan gå före i kön. Kan rekommendera kimsufi om det är andra som vill köra ngt liknande. Har *peppar peppar* aldrig haft strul med de under de 2 år som jag varit kund.

Jag är absolut intresserad av Kimsufi men allt är ju konstant slutsålt? Hur fick du tag på den du har?

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av malek:

Jag är absolut intresserad av Kimsufi men allt är ju konstant slutsålt? Hur fick du tag på den du har?

Man får tyvärr sitta och uppdatera deras hemsida. När varukorgen dyker upp så gäller det att du beställer den direkt.
Tänk på att du kommer få skicka en kopia på ID-kort och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

Yes! Mycket bra Tyvärr kan man inte uppgradera på Kimsufi utan man får beställa på nytt. Har precis mailat och frågat om jag kan gå före i kön. Kan rekommendera kimsufi om det är andra som vill köra ngt liknande. Har *peppar peppar* aldrig haft strul med de under de 2 år som jag varit kund.

Hur gick det? Fick du svar? Har beställt en KS-4 men funderar på om jag inte skulle klara mig med en KS-3 och därför byta.

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av malek:

Hur gick det? Fick du svar? Har beställt en KS-4 men funderar på om jag inte skulle klara mig med en KS-3 och därför byta.

Jag aktiverade mitt gamla konto hos Talent och kör där. Fungerar riktigt bra. Jag fick till svar från Kimsufi att jag inte har några förmåner utan det är den vanliga kön som gäller eftersom det är setup avgift m.m. Just nu fungerar talent för mig och de närmsta så jag kör på detta ett tag till..