Permalänk

Värt att köpa en TN swift nu?

Är så sjukt sugen på en Tn swift panel. Jag spelar mycket planetside 2 och fpsn ligger mellan 120 ner till 50 fps.

Mitt 780 kort som jag köpte begangat la av och tänker inte köpa ngot nytt tills pascal kommer ut nästa år då jag tänker skruva ihop en monstermaskin.

Så just nu kör jag med ett 760 gtx kort, kommer det orka driva swiften och den högre upplösning den har. Har ju nu en 24 tum benq 144 hz skärm utan g-sync och tänkte att swiften kommer bli perfekt eftersom jag ligger mellan 120 fps och ner till 50 fps och det är väl just då g-sync är som bäst? Men sedan tänkte jag att kommer ju losa fps i alla fall när man går från en 24 tum skärm till en 27 tum eller vad säger ni?

Verkar ju inte komma några bra gaming skärmar till bra pris i alla fall på ett tag, eller tror ni det kommer billigare saker liknande swiften nästa år?

En snubbe i klanen sa att man blev sjukt mycket bättre med en swift och berätta hur bra han tyckte den var.

Så vad säger ni, är inte alls intresserad av ips swiften då då den är sämre för snabb gaming och och ett har ett sjuk pris.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle väl bedömma att det är ganska värt, man kan få den till rätt bra pris nu

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Jag skulle väl bedömma att det är ganska värt, man kan få den till rätt bra pris nu

Jo tänkte kanske åka till webhallen och hämta en, men 6400 kr är ganska dyrt för en skärm, men tänkte nog ha den ett tag typ 5 år eller något och då få man hoppas det finns oled gaming skärmar, men vad tror du kommer man losa mer än man tjänar på att gå från 24 tum till 27 tum?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

KÖÖÖÖÖÖÖÖP

Jag har en, den är grym.

Så kan du skaffa pascal kort senare, det blir perfekt.

Permalänk
Medlem

1440p med GTX760 tror jag blir ganska tungt. Du kommer tappa en hel del frames mot vad du har om du inte är beredd att dra ner detaljrikedomen! (eller är beredd att köra 1080p och skala om bilden - bleurk!)

Jag skulle nog vänta med 1440p skärm till du fixat nytt grafikkort - speciellt som du har 144hz redan.

Om Swiften fortfarande finns kvar då så lär den inte vara dyrare.. Och finns den inte kvar så har antagligen något bättre eller billigare kommit som ersätter den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

KÖÖÖÖÖÖÖÖP

Jag har en, den är grym.

Så kan du skaffa pascal kort senare, det blir perfekt.

Jo men vad har du för kort då? ett 760 gtz är ju inte direkt ett bra kort.....

Vill ju inte att det suga tills pascal kommer ut, men som sagt g-sync kanske fixar det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Roger W:

1440p med GTX760 tror jag blir ganska tungt. Du kommer tappa en hel del frames mot vad du har om du inte är beredd att dra ner detaljrikedomen! (eller är beredd att köra 1080p och skala om bilden - bleurk!)

Jag skulle nog vänta med 1440p skärm till du fixat nytt grafikkort - speciellt som du har 144hz redan.

Om Swiften fortfarande finns kvar då så lär den inte vara dyrare.. Och finns den inte kvar så har antagligen något bättre eller billigare kommit som ersätter den

K, men 144 hz utan g-sync när man aldrig kommer upp i 144 fps i alla fall e sug. Det är som att ha en Ferrari med en liten Toyota motor i.

Men som du säger kanske bättre och vänta.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Min åsikt; Det är aldrig värt att köpa en TN-panel. p.g.a. usla betraktningsvinklar. (ja, jag har haft en)

Mer objektivt, ett 760 kommer ha ganska stora problem i allmänhet att driva 1440p i de hz:en. Jag vet inte hur krävande planetside är dock.
Det kommer nog ta ganska lång tid innan det kommer något "nytt" som ersätter dock, skulle vara 21:9-skärmar i så fall eller UHD. Så det spelar nog ingen roll om du köper den nu eller senare, du kommer ju ha den kvar ett tag. Det skulle vara om den går ner i pris framåt jul, den gjorde ju det förra året.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Otur:

Min åsikt; Det är aldrig värt att köpa en TN-panel. p.g.a. usla betraktningsvinklar. (ja, jag har haft en)

Mer objektivt, ett 760 kommer ha ganska stora problem i allmänhet att driva 1440p i de hz:en. Jag vet inte hur krävande planetside är dock.
Det kommer nog ta ganska lång tid innan det kommer något "nytt" som ersätter dock, skulle vara 21:9-skärmar i så fall eller UHD. Så det spelar nog ingen roll om du köper den nu eller senare, du kommer ju ha den kvar ett tag. Det skulle vara om den går ner i pris framåt jul, den gjorde ju det förra året.

Har en benq Tn panel atm, sitter alltid på samma plats så betraktningsvinklar har jag aldrig haft några problem med.

Planetside 2 är sjuk krävande när det 600 pers på samma ställe. Mitt mål är att köra med denna grafiken https://www.youtube.com/watch?v=suPGIoVOqD4

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Min åsikt; Det är aldrig värt att köpa en TN-panel. p.g.a. usla betraktningsvinklar. (ja, jag har haft en)

Mer objektivt, ett 760 kommer ha ganska stora problem i allmänhet att driva 1440p i de hz:en. Jag vet inte hur krävande planetside är dock.
Det kommer nog ta ganska lång tid innan det kommer något "nytt" som ersätter dock, skulle vara 21:9-skärmar i så fall eller UHD. Så det spelar nog ingen roll om du köper den nu eller senare, du kommer ju ha den kvar ett tag. Det skulle vara om den går ner i pris framåt jul, den gjorde ju det förra året.

Visst, du har haft en skärm med TN-panel, men har du haft en ROG Swift?

Det finns både extremt bra och totalt urkassa TN-paneler. ROG Swift har en extremt bra sådan.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av eatme@live:

Okey tack, skumt att det inte visades på prisjakt.

Okey såg att du kollade som företag då är det utan moms, revisorn skulle nog bli tveksam om jag tog en gaming-skärm på företaget.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Visst, du har haft en skärm med TN-panel, men har du haft en ROG Swift?

Det finns både extremt bra och totalt urkassa TN-paneler. ROG Swift har en extremt bra sådan.

Jo min polare har en äldre ips och swiften har bättre färger säger han, inte sett det själv dock eftersom han pluggar i Umeå.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:
Skrivet av blue eyed devil:

Okey tack, skumt att det inte visades på prisjakt.

Den kostar inte alls 5799:- via Dustin.

Dustin.se är Dustins företagsshop där de säljer allt exklusive moms och Dustinhome.se är deras konsumentsida där momsen är inräknad.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Det är en del problem med denna skärm, jag har en kollega som är inne på sin tredje skärm och han är inte ensam om man börjar kolla runt på nätet. ex. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1351979-asus-rog-swift-...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Visst, du har haft en skärm med TN-panel, men har du haft en ROG Swift?

Det finns både extremt bra och totalt urkassa TN-paneler. ROG Swift har en extremt bra sådan.

ja, jag hade en Swift i 30 minuter förra året. Sedan tröttnade jag på kassa betraktningsvinklar och returnerade den.
Värd dåtidens 8000? nej.

Om man inte märker av betraktningsvinklar så är den jättebra, inget tvivel om den saken.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd

För privatpersoner inkl. moms är priset 6 932 kr på Dustin.
För företag... exkl. moms. 5799 kr.

Och JA det är värt varje krona.... Den skärmen har 100% kvalitet i varje/alla aspekter rakt igenom...
Och JA även sega spel blir mjuka med G-SYNC i denna skärm och du kan köra Nvidia 3d vision på den som vissa andra dyrare skärmar inte kan (Acer Predator)... Den har allt.
Sedan att det är en TN panel av högsta klass.

Skrivet av eatme@live:
Skrivet av blue eyed devil:

Okey tack, skumt att det inte visades på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Jag har en ROG Swift och stör mig på betraktningsvinkeln och de dåliga färgerna ungefär varje dag. Jag köpte den när den kom ut. Skulle aldrig köpa den idag.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Coca:

Det är en del problem med denna skärm, jag har en kollega som är inne på sin tredje skärm och han är inte ensam om man börjar kolla runt på nätet. ex. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1351979-asus-rog-swift-...

Jo sett den tråden å andra känner jag flera som aldrig haft problem.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Den skärmen har 100% kvalitet i varje/alla aspekter rakt igenom...

Lite kul skrivet, då ROG Swiftens stora nackdel är just aspektvinklarna

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av anarkizt:

Jag har en ROG Swift och stör mig på betraktningsvinkeln och de dåliga färgerna ungefär varje dag. Jag köpte den när den kom ut. Skulle aldrig köpa den idag.

Folk som stör sig på betraktningsvinkeln, ligger ni sängen och spelar, hur ofta kollar man från sidan om man inte kör flera monitors.

Du kanske har ett dåligt ex då om har dåliga färger, för alla jag har pratat med säger att färgerna är grymma.

http://www.overclock.net/t/1562779/acer-xb270hu-vs-rog-swift-... läs detta, kanske det som har hänt dig?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Du förlorar inte fps från att gå från 24 till 27 tum om det är samma upplösning

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Du förlorar inte fps från att gå från 24 till 27 tum om det är samma upplösning

Jag tror att han menade just upplösning, från typisk 24-tumsupplösning, 1080p, till typisk 27-tumsupplösning, 1440p.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd

Köp... Det är bara att ställa in sidoarmen på foten ... hehehe... om du vill vinkla höja sänka osv...
Även om du sitter i sängen så duger den superbra... hehehe

Skrivet av blue eyed devil:

Folk som stör sig på betraktningsvinkeln, ligger ni sängen och spelar, hur ofta kollar man från sidan om man inte kör flera monitors.

Du kanske har ett dåligt ex då om har dåliga färger, för alla jag har pratat med säger att färgerna är grymma.

http://www.overclock.net/t/1562779/acer-xb270hu-vs-rog-swift-... läs detta, kanske det som har hänt dig?

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det ganska pantat att köpa en TN när man får en IPS för 14% extra. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3021346

Ett annat alternativ är att köpa motsvarande Freesync-skärm till Swift och på så sätt få råd med ett nytt grafikkort också (R9 390/390x). http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281057

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

För privatpersoner inkl. moms är priset 6 932 kr på Dustin.
För företag... exkl. moms. 5799 kr.

Och JA det är värt varje krona.... Den skärmen har 100% kvalitet i varje/alla aspekter rakt igenom...
Och JA även sega spel blir mjuka med G-SYNC i denna skärm och du kan köra Nvidia 3d vision på den som vissa andra dyrare skärmar inte kan (Acer Predator)... Den har allt.
Sedan att det är en TN panel av högsta klass.

Skrivet av XFTality:

Lite kul skrivet, då ROG Swiftens stora nackdel är just aspektvinklarna

Också lite kul eftersom ASUS har haft stora kvalitetsbrister på just swiften, och även missade att MG279 faktiskt skulle kunna klara 144hz, inte bara 120. Undrar vad de har missat med den nya Swift:en.

Skrivet av blue eyed devil:

Folk som stör sig på betraktningsvinkeln, ligger ni sängen och spelar, hur ofta kollar man från sidan om man inte kör flera monitors.

Du kanske har ett dåligt ex då om har dåliga färger, för alla jag har pratat med säger att färgerna är grymma.

För min del räckte det med att flytta huvudet eller titta mot något hörn = färgskiftningar p.g.a. betraktningsvinklar.
Annars var färgerna nära IPS-eller-liknande-klass (de var bra).

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Enligt mig är det ganska pantat att köpa en TN när man får en IPS för 14% extra. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3021346

Ett annat alternativ är att köpa motsvarande Freesync-skärm till Swift och på så sätt få råd med ett nytt grafikkort också (R9 390/390x). http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281057

Freesync a crap atm, det ska vara g-sync, sedan tänker jag inte köpa ett gf-kort nu när pascal är så nära. Men visst freesync kanske blir bättre snart, men det duger inte om g-sync är så pass mycket bättre.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Freesync a crap atm, det ska vara g-sync, sedan tänker jag inte köpa ett gf-kort nu när pascal är så nära. Men visst freesync kanske blir bättre snart, men det duger inte om g-sync är så pass mycket bättre.

Vad är dåligt med Freesync? Vissa skärmar har dåligt spann men den nämnda kör 35-144.

Pascal är knappast nära, och med min lösning får du motsvarande skärm + ett 390 för nästan samma pris om du säljer ditt 760.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196563 + http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281057 = 7880 kr

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Vad är dåligt med Freesync? Vissa skärmar har dåligt spann men den nämnda kör 35-144.

Pascal är knappast nära, och med min lösning får du motsvarande skärm + ett 390 för nästan samma pris om du säljer ditt 760.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196563 + http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281057 = 7880 kr

Vill dock inte sitta på en freesync-skärm när pascal kommer, trodde pascal skulle komma i början av nästa år eller hur ligger det till?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Okey tack, skumt att det inte visades på prisjakt.

Okey såg att du kollade som företag då är det utan moms, revisorn skulle nog bli tveksam om jag tog en gaming-skärm på företaget.

Kör på. Säg att du ska fakturera kunderna extra fort 144hz-fakturering

Eftersom priset är under 25 000 kr så kan du avskriva skärmen. Det är trots allt en "slit och släng"-produkt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |