Permalänk

MSI GT72 eller ASUS G751JT

Hej! Sitter med ett riktigt svårt val. Jag är lite dragen mellan dessa datorer då dom helt enkelt verkar helt likvärdiga båda två. Men jag tänkte om det är någon som sitter på en av dessa modeller eller båda som kan berätta lite om personliga referenser. Någonting ni gillar? Ogillar?

MSI GT72 2QD-651NE
ASUS G751JT

Det som jag ser på tekniska specifikationer är då:

ASUS
Pro:
IPS skärm
G-synk
Sjukt fet design

Con:
8GB ram

MSI
Pro:
16GB ram
Fler USB portar
Snygg tangentbordsdesign med RGB

Con:
Killer network
Lite tråkig 'overall' design

Då jag kommer använda datorn mycket till renderingar, redigering och att spela på så ser jag IPS skärm och G-synk som ett stort plus. Kanske så det väger över att den har 8GB ram (det går ju att skaffa 8gb till senare)

Så nu frågar jag er som redan har en liknande dator om det är någonting speciellt ni föredrar med eran modell, om det nu är tangentbord, kvalite, kylning osv.

Tack på förhand!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Hej! Sitter med ett riktigt svårt val. Jag är lite dragen mellan dessa datorer då dom helt enkelt verkar helt likvärdiga båda två. Men jag tänkte om det är någon som sitter på en av dessa modeller eller båda som kan berätta lite om personliga referenser. Någonting ni gillar? Ogillar?

MSI GT72 2QD-651NE
ASUS G751JT

Det som jag ser på tekniska specifikationer är då:

ASUS
Pro:
IPS skärm
G-synk
Sjukt fet design

Con:
8GB ram

MSI
Pro:
16GB ram
Fler USB portar
Snygg tangentbordsdesign med RGB

Con:
Killer network
Lite tråkig 'overall' design

Då jag kommer använda datorn mycket till renderingar, redigering och att spela på så ser jag IPS skärm och G-synk som ett stort plus. Kanske så det väger över att den har 8GB ram (det går ju att skaffa 8gb till senare)

Så nu frågar jag er som redan har en liknande dator om det är någonting speciellt ni föredrar med eran modell, om det nu är tangentbord, kvalite, kylning osv.

Tack på förhand!

Nu har jag inte testat exakt dessa modeller IRL, men personligen skulle jag valt ASUS.
MSI är också väldigt bra datorer har haft min i signaturen i 5år och aldrig haft minsta problem.

Ska själv uppgradera snart men tror jag kommer invänta skylake

Tidigare var den stora skillnaden att ASUS var betydligt tystare och kändes mer gedigna, och som du säger G-sync känns ju lite mer framtidssäkert. Sen är designen på ASUS med tilltalande iaf för mig, känns som MSI siktar på en yngre målgrupp

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!