Någon försöker "Hacka" min Outlook mail!

Permalänk

Någon försöker "Hacka" min Outlook mail!

Under ett väldigt långt tag har jag sett att någon försöker komma in på mitt mail konto genom att gissa lösenord(Ni vet vad jag menar väl ) men inte så snabbt utan lite i taget från olika IP-adresser (antagligen så inte microsoft märker något) men hittar inget sätt att "Blockera" dessa IP-Adresser så jag kan vara i fred, men borde inte Microsoft kunna göra något åt detta?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

inget ovanligt ..
Har aktiverat säkerhets verifiering på mitt konto de är nog den bästa hittills
få ha en app i telefonen som jag verifierar med sen kan dom gissa som tusan och inte komma in på kontot.

Kolla i säkerhet där har du den men ta ner appen före och regga dit telefon nummer på dit konto före .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

inget ovanligt ..
Har aktiverat säkerhets verifiering på mitt konto de är nog den bästa hittills
få ha en app i telefonen som jag verifierar med sen kan dom gissa som tusan och inte komma in på kontot.

Kolla i säkerhet där har du den men ta ner appen före och regga dit telefon nummer på dit konto före .

Aja, får väl köra med det

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Räker väll att rega telefonumret.
När jag försöker logga in med okänd ip får jag meddelande och måste knappa in en kod för att komma åt
Outlook.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

Kanske också vettigt att ha ett lösenord som man inte gissar så lätt password1 och sånt osv

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Kanske också vettigt att ha ett lösenord som man inte gissar så lätt password1 och sånt osv

Nu handlar det inte om att någon okänd kommer in på TS konto, utan FÖRSÖKER komma in. D.v.s gissa rätt lösenord.
Vet att jag får detta på facebook lite då och då, men eftersom deras system är lite annorlunda så spärras kontot direkt... däremot så kan du som andra sagt aktivera SMS-lås, d.v.s om någon från en udda IP (t.ex. utanför Sverige som är väldigt vanligt i.o.m. VPN) försöker logga in på kontot så bryts inloggningen och en kod som skickas ut via SMS måste anges.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB