Aerocool nätagg, anledning till att mitt grafikkort inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Aerocool nätagg, anledning till att mitt grafikkort inte fungerar?

Sedan igårkväll någon gång, avbröts en CS-match jag spelade abrubt av datorn som stängdes av, och skickade in mig i BIOS.
Jag såg inga märkligheter, utan bara startade om.
När jag startat om, försökte jag reconnecta till matchen, och så snart som jag kom in på banan (direkt efter loading-screen) så stängdes datorn av igen.
(tror jag fick någon blåskärm utan att faktiskt få se blåskärmen) Det blev svart, och datorn startades om... Fick blåskärmsmeddelenade av windows vid startup.
Efter ytterliggare ett försök på CS, och ett på Guild Wars 2, (där menyerna inte är några problem, utan efter loadingscreens & väl inne i spelet kraschar det) så stängde jag av och kopplade ur datorn, kollade så alla sladdar satt fast, bytte platsen på grafikkortet och provade igen, men här fick jag ingen bild över huvud taget.
Skärmen sa bara "No video"
Får bild och windows startar normalt när jag pluggar DVI eller HDMI direkt I moderkortet.

Någon som anar vad problemet kan vara?
Specs under, meddela gärna ifall jag borde skriva ut mer specs.

Aerocool Templarius Imperator 80+ Silver. Är nätagget,
gigabyte GTX 970 G1 Windforce 3x
Asus z97-A
Intel 4790k (o klockad)

Permalänk
Keeper of the Bamse

När din dator plötsligt startade om kan du haft otur och den ställde inte "safe" inställningar i BIOS, vilket innebär att den inbyggda GPUn i din processor är primär nu.

Gå in i bios och leta, alt. läs manualen för moderkortet och se var man ändrar tillbaka. Väl inne i windows kollar du temperaturer med t.ex. Realtemp och GPU-z, kanske blir din processor så varm att den tvingar omstart.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

När din dator plötsligt startade om kan du haft otur och den ställde inte "safe" inställningar i BIOS, vilket innebär att den inbyggda GPUn i din processor är primär nu.

Gå in i bios och leta, alt. läs manualen för moderkortet och se var man ändrar tillbaka. Väl inne i windows kollar du temperaturer med t.ex. Realtemp och GPU-z, kanske blir din processor så varm att den tvingar omstart.

Tror att det spökade lite, när jag pillade in o ut lite sladdar idag igen, för att försöka hitta serienummer då kartongen inte är tillänglig för tillfället, så fungerade allt felfritt efter ett tag!
Kollade alla temperaturer, och i snitt ligger den på 50C när jag spelar CS:GO med cappad FPS på 300...
CPUn ligger också runt 45-50C
Men tack iallafall för tipset! =D