Kan inte köra csgo i 4:3 1440x1080 stretched

Permalänk
Medlem

Kan inte köra csgo i 4:3 1440x1080 stretched

Som rubriken lyder så kan jag inte spela csgo i 1440x1080 stretched, jag har lagt till det som en custom resolution och jag kan aktivera den ingame men jag får blackbars hur jag än gör. Jag har testat alla alternativ i nvidia inställningarna och kan tillägga att jag kan köra alla andra resolutions så som 1280x960 i stretched. Detta problem kom efter att jag installerat windows 10.
Mycket tacksam för hjälp!!
Grafikkort: Gtx 970 Sc evga

Permalänk
Skrivet av Leo1234:

Som rubriken lyder så kan jag inte spela csgo i 1440x1080 stretched, jag har lagt till det som en custom resolution och jag kan aktivera den ingame men jag får blackbars hur jag än gör. Jag har testat alla alternativ i nvidia inställningarna och kan tillägga att jag kan köra alla andra resolutions så som 1280x960 i stretched. Detta problem kom efter att jag installerat windows 10.
Mycket tacksam för hjälp!!!
Grafikkort: gtx 970 Sc evga

Många som har samma problem. Har hört att det är dom senaste drivrutinerna som knasar till det för alla. Prova att installera en äldre.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Stretched fungerar inte i nyare drivrutiner.
Sista drivers som det fungerade med är 353.62, allt efter det är no-go i alla spel.

Med andra ord, rollbacka till 353.62 och spela på

Edit: Såg nu att övriga resolutions fungerade i streched, så kan vara något annat, men testa att kolla din drivers.

Permalänk
Medlem

@shaakz: Kan inte ladda ner den rutinen, står att den inte är kompitabel

Permalänk
Medlem

Google visar att det är problem att installera drivrutinen på evga kort ibland. Några reboots verkar lösa det i de flesta fallen.

Permalänk
Medlem

Varför vill man ens stretcha bilden?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Du måste välja anpassa i nvidiarutinerna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det har varit problem med scaling funktionen i windows 10 men jag har lagt upp en fix guide på hur man kan lösa det på ett simpelt sätt utan att gå berserk på sina drivrunter

https://www.youtube.com/watch?v=RGAq2cmt4MM

Permalänk

@Leo1234: Senaste drivrutinerna ska fixa detta. Lycka till

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Jag var tvungen att gå in på AMD catalyst och göra så att jag kan stretcha ut spelet så mycket att black bars försvinner

Skickades från m.sweclockers.com