Permalänk
Medlem

Räcker det med nytt Grafikkort?

Tjena!
Min dator börjar bli föråldrad och jag måste spela på väldigt låg grafik. Lirar mycket spel från total war serien.
Så jag tänkte höra om någon vänlig själ kan svara på om det räcker att köpa ett nytt grafikkort till min dator.
Jag själv tycker datorn är helt reko förutom grafikkortet. Men hur som helst bättre och fråga dem mer begåvade inom ämnet än att chansa.

RAM MINNE: 8 GB
PROCESSOR: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20Ghz 3.20 Ghz
GRAFIKKORT: AMD Radeon HD 5800 Series

Min Klassificering i windows prestandaklassificering är 4,5.
Processor: 7,1
Minne(RAM): 7,1
Grafik: 4,5
Spelgrafik: 6,3
Primär hårddisk: 5,9

Jag behöver inte ha ett värsting kort utan ett som jämnar ut det och att jag klarar tex total war attila på relativt hög grafik.
Tycker ni det är värt att spara datorn och bara uppgradera kortet eller skrota hela burken?
Har ni några grafikkort att rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chubap:

Tjena!
Min dator börjar bli föråldrad och jag måste spela på väldigt låg grafik. Lirar mycket spel från total war serien.
Så jag tänkte höra om någon vänlig själ kan svara på om det räcker att köpa ett nytt grafikkort till min dator.
Jag själv tycker datorn är helt reko förutom grafikkortet. Men hur som helst bättre och fråga dem mer begåvade inom ämnet än att chansa.

RAM MINNE: 8 GB
PROCESSOR: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20Ghz 3.20 Ghz
GRAFIKKORT: AMD Radeon HD 5800 Series

Min Klassificering i windows prestandaklassificering är 4,5.
Processor: 7,1
Minne(RAM): 7,1
Grafik: 4,5
Spelgrafik: 6,3
Primär hårddisk: 5,9

Jag behöver inte ha ett värsting kort utan ett som jämnar ut det och att jag klarar tex total war attila på relativt hög grafik.
Tycker ni det är värt att spara datorn och bara uppgradera kortet eller skrota hela burken?
Har ni några grafikkort att rekommendera?

Du kommer ganska så långt med ett nytt grafikkort, din prolle kommer flaska en del i vissa spel men inte jättemycket; du har en 2-kärnig i5 som har hyper threading vilket ändå är 4 trådar.

Du skulle kunna klocka den genom moderkortet till 4GHz med lite tur och då hade flaskhalsen blivit ännu mindre i de få spel där prollen flaskar märkbart.

Ett 960 eller r9 380 hade jag köpt om jag vore du, kanske att bios måste flashas för att stödja nyare generationer grafikkort men om din moderkortstillverkare in längre uppdaterar bios så kan det tyvärr vara så att du måste se dig om ett gammalt värstingkort istället för ett medium från dagens.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@Layon: Tack för hjälpen uppskattas , som sagt jag är inte så kunnig men lyckades lista ut att moderkortet heter H57H-AM2 tror du det funkar?

Fick samt upp den här information när jag sökte efter drivrutin http://www.acer.co.uk/ac/en/GB/content/drivers#_ga=1.22754489...

Systeminformatin
Märke : Packard Bell
Produktnamn: ixtreme M5800
Serienummer: PTU5CE22780220F4E42700
SNID:02206269227