Permalänk

4k gaming skärm

Hej!

Jag hade tänkt köpa en 4k skärm för att spela på. Har både läst och hört att acer xb ska vara riktigt nice. Det hade varit kul och höra från er vad ni har för tips och råd.

Permalänk
Medlem

Jag tror att många här hade rekommenderat dig att köpa en 1440p-skärm istället eftersom 4K än så länge är begränsat till 60Hz.

Men om det är 4K du vill ha så kan jag ge min åsikt ändå Jag har själv en 4K-skärm eftersom jag även använder den till annat där jag vill ha högre upplösning.

Jag kan rekommendera dig att, vilken 4K-skärm du än väljer, välja en med sync-teknik (G-Sync eller Freesync beroende på ditt grafikkort). Om jag stänger av freesync på min skärm blir mängden screen tearing avsevärd, just eftersom man ofta hamnar på lägre FPS (även lägre än 60) med 4K. Jag har en Samsung U24E590D och jag upplever att den gett mig otroligt mycket värde för pengarna.

Om du inte bryr dig om färgäkthet så kan du ju även titta på skärmar med TN-panel så som kusinen till min skärm, U28E590D. Kanske kan du få lite bättre responstider och sådant i gengäld.